Proovisime ära: The Kindred

0
248

Mäletan kui aasta alguses seda mängu mulle pakuti, olin väga õhinas. Peale treileri vaatamist ei suutnud oodata, millal mäng ilmavalgust näeb. Mulle on alati sellised Minecraft’i laadsed „klotsiladumise“ mängud meeldinud, The Kindred ei ole siinkohal mingi erand. Stonehearth, Minecraft, Fortresscraft ja teised samalaadsed sandbox mängud on üldjuhul kiirelt tee leidnud mängurite südametesse, kas ka The Kindred suudab olla edukas?

See mäng tekitab minus palju vastakaid tundeid. Kuna tegemist on early access programmi raames välja tulnud mänguga siis ei ole veel tegemist lõppversiooniga ja mängu arendus käib aktiivselt edasi. Hetkel on mäng Alpha 4 versiooni peal ja üritangi mängust rääkida niipalju kui mul hetkel võimalik on. Paraku nagu paljude early access mängudega ikka juhtub on ka The Kindred puhul väga palju positiivset ja negatiivset. Alustame positiivsest – ehk nii palju kui mängida oli võimalik panen siia kirja (mäng oli meeletult vigu täis mis tegid mängimise kohati võimatuks, aga selleni jõuame hiljem).

Nagu eelnevalt mainitud sai on tegemist sandbox tüüpi survival mänguga, kus suures avatud maailmas tuleb kontrollida oma kuueliikmelist kogukonda, aidata neil ellu jääda ja oma kodu luua. Mingit lugu mängus ei ole. Kohe alguses saab mängija kontrolli kuue inimese üle (kolm meest ja kolm naist), kellele tuleb määrata vajalikud ülesanded ja jagada vastavalt sellele kätte nende täitmiseks vajalikud tööriistad – kaevuritele kirkad, puuraiduritele ja jahimeestele kirved, ehitajatele haamrid jne… Seejärel juhatab väike õpetus su õigele teele ja oma tsivilisatsiooni rajamine võib alata. Et ehitada ja ellu jääda tuleb hakata tööd tegema, kaevandada ehitusmaterjale, raiuda puid, karjatada ja küttida loomi, kasvatada puu ja juurvilju ning nendest omakorda erinevate retseptide abil toitu küpsetada. Mängu alustades on võimalik omale valida, kui suurt maailma sa tahad ning mängu raskusastet, mis määrab ära kui palju asju sul mängu alustades kohe olemas on. Mängu ülesehitus ja menüü on väga kerged ja loogilised, kogu mäng on tehtud võimalikult arusaadavaks.

Ehitusmaterjale on palju, osad neist maapinnal (erinevad puitmaterjalid) ning suurem enamus maapinnast kaevandatav – muld, savi, liiv, erinevad kivimid jne. Metalle saab erinevaid kaevandatud maake sulatusahjus sulatades, ülejäänud materjalid on saadaval kohe peale nende kaevandamist ja neid kuidagi eraldi enam töötlema ei pea. Maju ja muid hooneid on võimalik ehitada läbi ehitusmenüü. Seal on olemas ülevaade kõigist valmis olevatest majaosadest (aknad, uksed jms) ning ehitusmaterjalidest. Majaosi, tööriistu ja erinevaid masinaid on võimalik toota läbi ehituspinkide. Mängust ei puudu ka elekter – metallist on võimalik toota erinevaid tööriistu ning elektri tootmise ja levitamise jaoks vajalikku masinavärki – tuulikud, akud, elektriliinid ning muu sellega seonduv.

Kui algselt tegid kogu ehitamise ära töömehed siis mingil hetkel otsustati see siiski muuta point’n’click süsteemile, ehk siis näita kuhu millist seina tahad ja sinna see ilmub, ilma, et töömehed seda ehitama peaksid hakkama. See muudab ehitamise ja üldise mängu arengu küll kõvasti kiiremaks kuid samas võtab ära ühe olulise survival osa mängust, mis mulle esmakordselt treilerit nähes väga meeldis. Kuid ehitamine ja hoonete püstitamine on vaid osa mängust. Kõige tähtsam on tagada oma tegelastele täis kõht ja piisav puhkus.

Puhkavad meie tegelased voodites. Kuna neid saab hetkel ka lageda taeva alla paigutada siis otseselt maju vaja ei olegi. Mängu arendajad on küll tuleviku plaanidesse sisse kirjutanud erinevad ilmastikuolud, mis meie kogukonna üldist tervist mõjutavad, seega tulevikus on hooned mängu arengu koha pealt määrava tähtsusega. Samuti on plaanis liikvele lasta erinevad haigused ja tervisehädad mis omakorda teevad väga tähtsaks korraliku toidu ja puhkuse olemasolu, muidu võib nii mõnigi tegelane oma eluga hüvasti jätta. Seega mängu ellujäämise osa oleks justkui alles tulemas. Hetkel ei ole ka võimalik omada rohkem kui kuute tegelast korraga, laste saamine kuulub samuti tuleviku plaanidesse.

Peale puhkamise on tegelastele vaja ka toitu. Hetkel tundub, et ei ole vahet kas omad valmistoitu või tooraineid, kõhtu täidab kõik ühtemoodi. Toitu on kahte tüüpi – loomne ja taimne. Taimset toitu saab koguda kas loodusest, korjates erinevaid puu ja juurvilju mis metsas leidub, või kasvatada neid oma aias. Ka loomi on võimalik jahtida vabas looduses või karjatada neid ise. Karjatamine tagab stabiilse loomsete saaduste kättesaadavuse mängu jooksul – piim, munad, vill, liha jms. Loomadele on võimalik ehitada aedikuid või määrata neid lihtsalt püsivalt mingi kindla ala peale muru näksima. Loomadele eraldi hooneid vaja ei ole kuid linnud on väheke nõudlikumad – ilma kanakuudita mune saada ei ole võimalik. Toidu kasvatamine ja korjamine on vaid osa mängu söögikultuurist. Toorainest tuleb valmistada ka valmistoit. Selle jaoks on erinevad masinad ja küpsetuspott lõkke kohal. Masinates saab teha näiteks apelsinidest mahla, piimast võid ja koort ja muid taolisi valmistooteid. Neid omakorda kasutavad mitmed retseptid mida saab lõkke kohal valmistada – peekon ja munad, juurviljasupp, praeliha jne.

Ega suurt rohkem mängus teha polegi. Hetkel on enamus põhifunktsioonidest veel mängust väljas – ilmastiku mõjud, hoonete vajadus, haigused ja tervis, paljunemine jne.. seega tõsisem ellujäämise osa mängust alles tuleb, hetkel saab lihtsalt kaevandada, kasvatada ja ehitada. Kui seda üksi teha ei taha siis saab appi võtta ka sõbrad, mängus on olemas mitmikmängu pool. Minul seda aga kahjuks tööle saada ei õnnestunud ning lähemal uurimisel selgus, et tegemist ongi ebastabiilse osaga mängust mille toimine ei ole veel garanteeritud kuid arendaja tegeleb aktiivselt selle probleemiga ning lähitulevikus peaks sõpradega mängimine kulgema probleemideta.

Kui juba vigade peale jutt läks siis räägimegi nendest natuke lähemalt. Minu teekond The Kindred seltsis oli väga vaevaline. Sama palju kui sain reaalselt mänguaega kulus ka erinevate mänguga seotud probleemide lahendamiseks. Mis siis valesti oli? Väga palju. Alustame sellest, et mäng jooksis korduval käivitades kokku (not respondidng veateade). Kui mäng käima läks siis pikemal mängimisel, nii umbes tunnike, hakkas sisse tulema viivitus (lag) mis mängu progresseerudes muutus aina hullemaks. Tavaliselt päädis see kas „… has stopped working“ või „out of memory“ veateatega. Viimane kusjuures ei ole kuidagi seotud sellega kui palju su arvutil vaba mälu reaalselt on, tegemist oli mingit laadi optimeerimise veaga. Viimane Alpha 4 uuendus küll väidetavalt parandas selle vea, kuid kahjuks ei ole saanud seda väga testida sest nüüd viskab mäng mu välja ennem kui asi selleni jõuab, seekord mingit veateadet ei tule, mäng lihtsalt pakib ennast kokku. Lisaks optimeerimise vigadele on mängus teisigi vigu. Näiteks väikest maailma luues ei suutnud ma kusagilt leida vasemaaki, mis on hädavajalik elektritootmiseks. Ükskõik mitu väikest maailma ma tegin ei olnud seda üheski. Samuti on arvuti poolt juhitud tegelased vahepeal justkui omas maailmas. Näiteks jäi mul üks tegelane keset tühja platsi lihtsalt seisma ja ei liikunud enam kuhugile. Lihtsalt seisis ühe koha peal, mitte miski ei aidanud. Samuti lõpetasid puuraidurid ühel hetkel puude raiumise ja keeldusid seda tegemast kogu ülejäänud mängu jooksul. Ma ei ole siiani veel suutnud teha ühtegi maailma, kus saaksin rahulikult toimetada ilma, et mingeid veidrusi ei kohtaks ja ei peaks uut mängu alustama. Mängu lag on siiani probleem, et mitte oma progressist ilma jääda olin sunnitud automaatsalvestuse määrama kahe minuti peale. See tähendab, et iga kahe minuti tagant jääb mu mäng korraks seisma ja ees on kiri „autosaving“. Iga. Kahe. Minuti. Tagant. Kahjuks ei ole uus uuendus mängu minu jaoks eriti mängitavamaks muutnud seega minu pilguheit on rajatud pigem eelmisele uuendusele.

Üks meeletult suur pluss kogu mängu juures on selle arendaja ja tema suhtlus mänguritega. Ma ei ole vist mitte kunagi kohanud kedagi nii aktiivselt küsimustele vastamast, sõna võtmast ja asju arutamast kui seda arendajat. Ka mina olin temaga kirjavahetuses erinevate eelnevalt kirjeldatud vigade tõttu ja selline individuaalne lähenemine oma kasutajate suhtes sisendab minusse palju usku mängu tuleviku osas. Ka minu kirjeldatud vead ei esine kõigil, eelkõige tundub et mäng on väga pirtsakas erinevate operatsiooni süsteemide ja konfiguratsioonide suhtes. Kõige stabiilsem pidavat mäng olema Windows 7 ja 8 kasutajate jaoks, ja kõige ebastabiilsem Windows 10 ja Linux kasutajatele. Millised komponendid minu arvutist mängule ei sobinud, mine sa tea.

The Kindred

Kui jätta kõrvale kõik vead mis mänguga kaasnesid siis nautisin seda mängu täiel rinnal. Lõõgastav taustamuusika, lihtne mängitavus ja mängu süsteem meeldisid mulle väga. Lootsin, et mängu on jõudnud natuke rohkem algselt plaanitust kuid mängu areng on alles pooleli ja kiiret ei ole kuhugile. Vaadates kuhu mäng jõuda kavatseb ja kui palju mängu arendaja panustab nendesse eesmärkidesse paneb mind ainult rohkem uskuma, et lõppversioon saab midagi õige head olema. Kui mängu treiler jättis sulle sügava mulje, oled valmis rinda pistma erinevate probleemidega mis ette võivad tulla ning oled teadlik, et peale ehitamise ja asjade kasvatamise hetkel muud teha ei ole siis soovitan mäng ligi haarata. Ainult nii on võimalus kaasa rääkida mängu arengus. Vastasel juhul soovitan oodata kuni välja tuleb natuke stabiilsem ja sisukam versioon.

Platvorm(id): PC
Ilmus: 24 veebruar 2016
Arendaja: Persistent Studios
Levitaja: Nkidu Games Inc.
Ülevaade tehtud: PC
Mängu saab osta siit:
osta_steam

Kuigi The Kindred on ka praegu juba mängitav, soovitan soojalt ostuga oodata kuniks optimeerimise vead on eemaldatud ja natukene rohkem sisu lisatud. Kui aga tahad aktiivselt kaasa rääkida mängu arendamises siis praegu on õige hetk see omale ligi võtta.
Lugejate hinne0 Votes
Head
Väga hea ja rahustav soundtrack
Mäng on väga lihtne ja arusaadav
Arendaja suurepärane suhtlus mänguritega
Vead
Enamus survival sisust on veel mängu lisamata
Tugevad optimeerimise vead
Kohati vigased UI ja NPC-d
3
Tasub veel oodata