Figment – mõistuse, emotsioonide ja hirmude musikaalne virvarr

0
198

Taani mängustuudio Bedtime Digital Games’i nimi ei ole küll väga laialdaselt tuntud, ent just eelmisel nädalal andis see kunagisest õpilasprojektist kujunenud stuudio välja oma kolmanda mängu – Figment ehk kodumaisemalt “väljamõeldis”. Figment viib mängija väikesele seiklusele läbi inimese mõistuse, et päästa see vangistusest põgenenud õudusunenägude käest, kes traumeeritud mõistusemaailma mürgitada ja vallutada püüavad.

Mängija astub peategelase Dusty rolli, keda mängu algul külastab tema kunagine sõber, linnuke Piper, et teda mõistuses toimuvast informeerida. Dusty, kes elab eraklikult, ei huvitu esialgu Piperi külastusest, ent kui õudusunenägu Despair (lootusetus) varastab talle kalli pildiraamatu, võtab Dusty kätte oma vana mõõga ning läheb oma vara tagasi tooma.

Figment on oma mehaanikalt seikluslik puslemäng vähese actioniga. Mängija ülesanne on tasemed läbida, lahendades selleks mitmesuguseid ülesandeid ning võideldes aeg-ajalt ka erinevate vastastega. Lisaks on võimalik käsile võtta väikeseid lisaülesandeid, mida saab otsida sellesse maailma peidetud visuaalsete viidete abil. Piper täidab mängus seltsilise ning juhendava sõbra rolli, suunates mängijat õigetele tegevustele, eriti just mängu algul.

Dusty ja Piperi teekond viib neid Cerebrum City’sse (suuraju linn) ning paremasse ja vasakusse ajupoolkerra ja lõpuks juba lähemale teadvusele. Ehkki see on tänaseks ümber lükatud, kasutab Figment kunagist teooriat, et inimene pärib oma loomingulisuse paremast ajupoolkerast ning loogilise mõtlemise vasakust ajupoolkerast. Tulemuseks on selgelt eristatavate iseloomudega maailmad ehk mõistuse osad: loomingulist poolt esindab erk, looduselementidest koosnev Freedom Isles (vabaduse saared) ning loogilist poolt tumedamates ja metalsetes toonides Clockwork Town (kellavärgilinn).

Mängu visuaalne stilistika koosneb käsitsi joonistatud illustratsioonidest, milles leidub hulganisti väikeseid detaile. Graafikat saadab originaalmuusika ning -laulud, mis on sarnaselt visuaalile omamoodi kiiksuga. Eriti tähelepanuväärsed on siinkohal just laulud: näiteks on igal õudusunenäol oma stilistikas laulud, mis on sobitatud just nende iseloomule.

Kõik need nüansid mängivad oma rolli Figmenti maailmas. Õudusunenäod, kellega Dusty peab vastamisi seisma, esindavad laias laastus mitmesuguseid hirme, mis inimestel on. Nii juhtubki, et kui Dusty ajab taga õudusunenägu Plague (katk), kohtab ta teel lagunevaid hambaid, mürgiseid gaase ning oma lauludeski viitab Plague kõigele alates lihtsalt räpastest asjadest kuni surmavate haigusteni välja. Neid hirme peegeldavad ka oma majadesse varjunud mõistusemaailma tegelased, kes peituvad naabruskonda terroriseerivate õudukate eest.

Seiklus läbi Bedtime’i loodud mõistuse on seega jalutuskäik läbi inimpsüühika. Ühtlasi on tegu ühe konkreetse inimese mõistusega, keda mängija õpib paremini tundma läbi mängu süžee ning kogudes oma teekonnal kokku erinevaid mälestusi. Lugu täiendavad ka Dusty ja Piperi omavahelised vestlused ning kokkupuuted teiste tegelastega.

Miinusena saan Figmenti puhul välja tuua kogemuse, mille ohvriks langesin kahjuks lausa kaks korda. Siinkohal tuleb ära mainida, et mäng töötab automaatsalvestuse peal ning mängija ei saa seega vajadusel või soovi korral minna tagasi mõne varasema save’i juurde. Esimesel mängukorral otsustasin minna tagasi maailma, kust olin just tulnud, sest tahtsin ära korjata ühe eelnevalt kahe silma vahele jäänud mälestuse. Mäng omalt poolt julgustab maailmade taaskülastamist ja märkamata jäänud asjade kogumist. Niisiis, kui mälestus käes, suundusin tagasi Cerebrum City poole, ent avastasin end järsku olukorrast, kus mäng oli paigutanud ühe lifti nii, et ma ei saanud enam kuidagi jätkata oma teekonda. Seega olin sunnitud mängu uuesti alustama. Mõned tunnid hiljem jooksin sarnase reha otsa, seekord juba kaugemal, kus tänu ühele end kordama jäänud vaheklipile sulgus mu nina ees muudkui üks uks, mis pidanuks jätkamiseks avatuks jääma.

Väike taaspaigaldamine aga tundus probleemi lahendavat, kuna pärast värsket installeerimist alustatud mängu jooksul ei kohanud ma enam ühtegi glitchi, bugi ega muid lutikaid.

Figmenti kujul on tegu toreda ning mitmetasandilise mänguga, mis pakub lisaks pusledele humoorikaid hetki, südantliigutavat lugu, tõsisemaid mõtteid ning musikaalseid vahepalasid ühes suures kiiksuga pajas. Mängu läbimine võtab keskmiselt 6-8 tundi. Kui esmakordsel läbimängimisel jäävad mingid saladused märkamata või avastamata, on veel ka teistkordseks mängimiseks põhjust, ent siis kulgeb mäng juba kindlasti kiiremini, kuna pusled ning sisu jäävad samaks. Siiski on tegu hea mänguga oma žanris ning kui selle kontseptsioon paneb su südame kiiremini põksuma, siis soovitan ühel nädalavahetuse pärastlõunal see seiklus ette võtta.

 

 

Platvorm(id): PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch
Ilmus: 22. september 2017 (PC)
Arendaja: Bedtime Digital Games
Väljaandja: Bedtime Digital Games
Ülevaade tehtud: PC

Mängu saab osta siit:
osta_steam

KOKKUVÕTE
Figment
figment-moistuse-emotsioonide-ja-hirmude-musikaalne-virvarrHEA<br> + ilus graafika – käsitsi joonistatud illustratsioonid<br> + musikaalsed vahepalad<br> + põnev maailm ja kontseptsioon<br> <br> HALB<br> - võivad esineda vead, mis takistavad mängu jätkamist<br> - lühemapoolne