Crimsonland ilmus esialgselt PC peal ja seda juba ennemuistsel 2003. aastal. Tänavu aga otsustasid inimesed 10tons´is vanalt mängult tolmu pealt puhuda ja selle PlayStationi konsoolidele tuua. Tänuväärt mõte. Crimsonlandi näol on tegemist ülaltvaates kahe kangi tulistamisega milles mängija peab võitlema lõputuna näiva vastaste armeega. Maapind tuleb punaseks värvida kasutades selleks zombide, tulnukate, sisalikmeeste ja hiidämblike verd. Mängul puudub täielikult stoori, muusika on ühe looline raju rokkimine, mille võib südamerahus kohe maha keerata ja graafiliselt näeb mäng välja nagu ta oli seda 2003 aastal. Tundub nagu läbikukkunud üritus? Siiski mitte. Crimsonland suudab tabada märki seal, kus see on kõige tähtsam – pakkudes sõltuvust tekitavalt head mängitavust.
QUESTS ehk siis tüüpiline single player osa mängus sisaldab endas 6 maailma igaühes 10 taset. Täiesti lagedal areenil ringi joostes ja vastaseid kuulirahega kostitades on tavaliselt eesmärgiks kõik vastased tappa, mõnikord tuleb selleks hävitada ka pesasid või võidelda mingi bossi laadse tugevama elukaga. Tasemed võivad kesta poolest minutist kuni kümne minutini. Nagu eelpool mainisin siis selles mängus puudub lugu, mängijat tõmmatakse aga queste läbima premeerides teda iga taseme lõpus lahtilukustuvate relvade ja erivõimetega (Perks). Relvi on palju, 30 kui nüüd täpne olla. Iga relv on pisut omamoodi, mõni väga tugev ja mõni mõttetu ja nõrk. Mingi aja pärast kujunevad kindlasti kõigil lemmikud millega vastaseid kostitada. Erivõimed ehk Perkid on asjad mida single player mängu moodis kasutada ei saa. Need on aga väga vajalikud Survival mängus millest räägime pärast lähemalt. Queste läbides mängib lisaks taktikale suurt rolli ka õnn, kuna mängus tekivad areenile juhuslikult nii relvad kui ka Power Up´id. Mõnikord muutub võimatuna näiv tase, mida on juba kümneid kordi ebaõnnestunult proovitud, äkitselt jalutuskäiguks pargis kui käes on lemmik relv. Teinekord juhtub aga nii, et keset vastaste hordi tekib tuumapommi Power Up ja siis tuleb välgu kiirusel langetada otsus, kas söösta vastaste vahele, et see üles korjata või hoiduda vastastest eemale ja neid relvaga ohutust kaugusest maha võtta. See Random effect ongi see, mis hoiab pidevalt pinget üleval ja mängijat ootusärevuses. Quests mode lõpuks on mängijal lahti lukustatud 30 relva ja 55 erivõimet. Nüüd võime minna mängu kõige parema osa juurde milleks on Survival.
Survival kategoorias on viis mängumoodi, mis erinevad mõneti üksteisest. Ühiseks jooneks on see, et igas mängu moodis on oma edetabelid. Oma kohta saab jälgida nii ülemaailmses rankingus kui ka sõbralisti liikmete vahelises mõõduvõtus. Pisut lähemalt igast mängu moodist.
- SURVIVAL – Klassikaline ellujäämine. Kasuta üksikmängus lahti lukustatud relvi ja erivõimeid, et üha suurenevat vastaste armeed maha suruda. Iga teatud punktisumma tagant saab mängija järgmisele oskus tasemele, mis annab võimaluse endale ühe neljast loosi teel pakutud erivõimest valida. Kas valid taastuvad elud, tugevama laskemoona või hakkad magnetina erinevaid Power Up´e enda poole tõmbama? Õige erivõime valimisest sõltub kauaks ellu jääd ja mis taktikaga vastastele lähenema pead. Kollide arv ekraanil suureneb pidevalt ja nad lähevad ka oluliselt tugevamaks.
- RUSH – Ainukene relv mida kasutada saad on Assault Rifle ja see pole selles mängus just kõige parem abimees. Vastaste arv suureneb väga kiiresti ja kuna selles mängu moodis pole Power Up´e ega erivõimete valimist siis leiab mängija üpris kiiresti oma õnnetu lõpu. Kõige igavam ja vähem oskust nõudvam Survival mäng.
- WEAPON PICKER – Alustad suvalise relvaga millel on ainult üks salv laskemoona. Areenile tekivad juhuslikult erinevad relvad ja Power Up´id. Selleks, et ellu jääda pead väga kiiresti kaardil ringi liikuma ja neid korjama. Kui tavamängus andis mängida nii, et päästikusõrme ei võtnud hetkekski päästikult ja kuule lendas igasse ilma kaarde siis siin on iga kuul arvel. Nõuab kõvasti täpsust ja õnne, et pisut aegagi vastu pidada.
- NUKEFISM – Umbes sama nagu Rush ainult, et selles mängus pole sul relvi ega erivõimeid. Kaardil tekivad juhuslikult Power Up´id ja neid korjates pead võimalikult kaua elus püsima. Vastased ajavad sind pidevalt taga ja mängija ülesanne on joosta ühe Power Up´i juurest järgmise juurde. Tuumapommid ja kiired jalad on selles mängus sinu suurimad sõbrad.
- BLITZ – Umbes sama mängu mood nagu Survival aga siin on tempo ikka korralikult põhja krutitud. Vastased on oluliselt kiiremad ja neid tekib kaardile väga kiiresti väga palju. Juhuslik õnn mängib siin suuremat rolli kui Survival mängus aga väga oluline on ka taktikaline pool. Kui õnnestub kohe mängu alguses hea relv saada on ellujäämiseks palju suuremad võimalused, tihti lõpeb mäng enne kui uue relva leiad. Väga tähtis on ka tasemeid saades õigeid erivõimeid valida. See on mu lemmik mängu mood, kõik käib siin pliks-plaks ja üpris kähku on selge, kas mängijal on käsi kullas või p…. mullas. Siin õnnestus mul ka maailma edetabelis kõige parem koht välja teenida. Ülevaate kirjutamise hetkel olen ma Universal edetabelis nr. 24 skooriga 373319. Pole paha.
Enne kui jutu kokku tõmban pean mainima ära siiski ka ühe möödalasu mille mäng teeb. Crimsonland on PS3 ja PS4 peal mängitav ka kuni nelja mängija koostööna. Ühiselt annab teha nii Queste kui ka Survival mänge. Väga hea võimalus koos sõpradega lõbusalt aega veeta ja High Score edetabeleid purustada aga selleks, et Co-Op võimalust kasutada peavad kõik sõbrad koos ühe ekraani taga olema. Online multiplayer võimalus puudub mängul. 2014 aastal on sellise võimaluse kasutamata jätmine ikka paras möödalask.
Kokkuvõtteks võib öelda, et Crimsonland on väga mõnus väike mänguke. Sellel pole stoorit, eriliselt head soundtracki ega visuaalselt kaunist külge aga see suudab mängija kaasa haarata lihtsa, sõltuvust tekitava ja lõbusa mängitavusega. Ideaalne võimalus sisustada ära 20 üleliigset minutit bussisõitu mängides seda Vital või veeta üks korralik mänguõhtu koos sõpradega mängides seda neljakesi PlayStation 4 taga.
Arendaja: 10tons
Levitaja: 10tons
Platvormid: PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, PC.
Ilmus: 15. juuli. 2014