Kogunege lõkke ümber, lapsed, ja ma räägin teile loo ühest vaprast kängurust… ei, kukkurloomast… kas keegi teab, misasi see “bandicoot” üldse eesti keeles on?
Igatahes, meie loo peategelane Crash Bandicoot on oranži karvakasukaga teksadesse ja tossudesse riietatud elajas, kes esmakordselt jõudis mängurite ekraanidele aastal 1996 Sony PlayStationi omanimelises mängus. Siis said kõik esmakordselt tuttavaks Crashi, tema vastase kurja doktor Neo Cortexi ning kauni sõbranna Tawnaga ning ülejäänud on, nagu öeldakse, juba ajalugu (vihje: Tawna jättis Crashi, hoolimata viimase pingutustest, ikkagi lõpuks kahe mängu vahepeal maha).
Crashi jooksmised-hüppamised-puuviljade korjamised võeti hästi vastu ning aastate jooksul on ilmunud mitmeid seiklusi erinevates stiilides. Korra on Crash istunud ka kardi rooli ning jagelenud kaks korda ka minimänguformaadis. Aga aitab ajaloost.
Crash Bandicoot N.Sane Trilogy on esimese kolme Crashi mängu remake. Esimeste mängude autoriks oli Naughty Dog ning uue värvikihi pealekandmise eest vastutas Vicarious Visions. Kuna väidetavalt algset koodi enam kuskilt saada polnud, ehitati kõik kolm mängu algusest lõpuni uuesti üles. Kes enne Crashi mänge mänginud on, tunnetavad seda ka koheselt, sest hüppamine on küll sarnane, kuid Crashi saadab nüüd märgatav raskusjõud ja tema tossud ning platvormide servad tunduvad grammi võrra libedamad olema. Mängu peamiseks sihtgrupiks on loomulikult need, kes Crashi mänge aasta(kümne)te eest mängisid ja nende jaoks on tegu täieliku maiuspalaga.
N.Sane Trilogy on graafiliselt kena, jookseb sujuvalt ja pakub samasugust pulti loopima panevat frustratsiooni, nagu algsed versioonid. Crash Bandicoot on raske mäng, sest ta paneb mängijat tasemeid peensusteni pähe õppima, et parimat tulemust saavutada. Tänapäeval on see harjumatu, sest kõik jookse-hüppa mängud omavad vastaseid, mis mängijale reageerivad (jooksevad ligi, sihivad sind millegi loobitavaga, poevad lähenedes peitu jne). Crashi vastased ja takistused on aga pärit ajast, kus mängu tasemed ehitati üles nagu gladiaatorite saate takistusrajad: ainuke viis nendes osavaks saada oli neid lugematu arv kordi lihtsalt proovida. Ühel hetkel kõik klappis, teadsid täpselt, kus keegi asub, mis hetkel midagi veereb ja kus on augud ning hopsti, oligi tase läbitud.
Crash 1 on uuendatud kolmikust kõige raskem, sest siin ei ole mängijal veel mingeid erivõimeid. Tasemed tuleb läbida lihtsalt joostes ja hüpates. Crash 2 (Cortex Strikes Back) andis võimaluse pärast libisemist kaugemale hüpata ning mõnede vastaste ja metallkastide purustamiseks kõhukat prantsatada. Crash 3 (Warped) hakkas andma uusi omadusi, nagu topelthüpe ja puuviljakahur. Oma tavalisi ja ebatavalisi oskuseid kasutades tuleb siis tasemetes joosta ning lõhkuda suurel hulgal kaste, kust vupsavad välja puuviljad (mängus on nende nimeks Wumpa Fruit, väljanägemiselt midagi õuna ja virsiku vahepealset) ja eduka või piisavalt kiire taseme läbimise eest antakse lõpus erinevaid kristalle ja kulinaid. Et mängu sajaprotsendiliselt läbida, tuleb ka kõik kulinad kokku koguda. Ja siin mõned veel arvavad, et Dark Souls oli raske mäng…
Crash Bandicooti uusversioon on selle aasta esimene mäng, mis on mind tõesti pannud soovima ennast looteasendis kuhugile nurka ära kerida ja vaikselt nutta tihkuda. Aga selle asemel ma hoopis pildusin vasakule ja paremale erinevaid vandesõnu ning närisin ennast läbi nii esimese osa sildadest, teise jääkarudest ja kolmanda mootorsõidukitest. Kui ma peaksin veel kunagi selle nikerdisest jeti (veesõiduki, mitte karvase jäätisemüüja) otsa ronima, siis susi mind söögu. Ah, mis seal ikka. Ainult üks katse veel. Kui veel taseme läbi ka saad, on ego hoopis kusagile kõrgustesse upitatud, inglikoorid laulavad ja tekib isu veel paar taset läbi teha.
Crash Bandicoot N.Sane Trilogy on väga-väga äge mäng nii suurtele kui väikestele ja ilmselge verstapost nii tulevastele uusversioonidele kui ka tuliuutele mängudele. Teist sellise hoole ja armastusega tehtud mängu annab otsida. Kui sel suvel vähegi PlayStation 4 maailma asja on, siis võtke Crash endale teejuhiks. Tema teab, kuidas asjad käivad ning hoiab jalad kindlalt maas.
Platvorm(id): PS4 Ilmus: 30. juuni 2017 Arendaja: Vicarious Visions Väljaandja: Activision Ülevaade tehtud: PS4 Pro |