Seekord õnnestus mul mängida sellist mängu nagu Perception, mille on loonud mängustuudio The Deep End Games. Siinkohal võin kohe alustuseks öelda, et sedalaadi mängudega pole mul kunagi varem ühtegi varasemat kogemust olnud.
Mängu peategelaseks on pime tüdruk, kes läbi helide näeb, mis tema ümber paikneb. Võib võrrelda natukene Daredeviliga, aga nägemise piirkond on palju väiksem. Iga kord, kui kepiga vastu maad lööd, siis näed paar sekundit enda ümber paiknevat ala. Samas kui liiga tihti heli tekitad, siis võivad pahad vaimud sind tapma tulla. Kuna vaime tappa ei saa, siis tuleb sul nende eest peitu pugeda.
Mängu lugu
Nagu eelnevalt mainitud, siis oled noor pime neiu, kes uurib ühte vana mõisa. Selle käigus saab ta teada, mis majas toimus ja miks kõik läks nii nagu läks.
Perception pole väga pikk mäng, selle läbi mängimiseks kulus mul umbes 3 tundi. Selle ajaga ei jõudnud lugu ära väsitada ja võib öelda, et igav nagu ei hakanud. Teose loojad reklaamivad seda kui õudukat, kuid ma ise ei ütleks, et tegu väga hirmsa mänguga oleks. Pigem hoidis mind lihtsalt pinges see, et majas tegutsevad vaimud mind kätte ei saaks.
Mäng põhineb tõestisündinud sündmustel ja kasutajatele edasi antud sõnum oli hea – “Raskustest on võimalik üle saada”. Samuti tutvustas mäng huvitavaid tehnikavidinaid, mida eeldan, et tänapäeval pimedad maailmas paremini hakkama saamiseks kasutada saavad.
Atmosfäär
Kuna kogu tegevus toimub pimedas ja kunagi ei saa täpselt aru millal vaimud rünnata võivad, siis võib öelda, et õuduka koha pealt on tegemist hea atmosfääriga. Samas nagu eelpool mainisin, siis tegu on pigem mänguga, mis hoiab pinges aga ei hirmuta.
Mängu oleks võinud selgemalt arusaadavaks teha, kui palju müra ma võin tekitada enne, kui hing mind ründama tuleb. Selle tõttu jäid mul väga mitmed elemendid uurimata, sest lihtsalt ei soovinud kummitustega kohtuda ja seepärast veetsin suurema osa mängust pimeduses.
Mängus ringi liikumine polnud väga raske ja puslesid ei pidanud lahendama, sest vihje süsteem oli üsna lihtne ja suunas kiirelt õigele rajale. Ainukene katsumus oli õige ukse leidmine, et pääseda õigesse ruumi majas. Nii tuli läbi proovida umbes kümme ust, et siis õigest läbi minna ja nii terve mäng.
Samas jäi mängust ka midagi puudu. Täpselt ei oskagi öelda mis, aga kohati tundus kogu see teema natukene liiga korduv. Võib-olla sellepärast, et kuigi tegu oli suure majaga, siis sarnaste asjade tegemine väsitas lõpuks ära. Mõned kohad selles mängus olid lihtsalt imelikud ja ei saanudki täpselt aru, miks need vajalikud olid.
Visuaalselt
Mäng on visuaalselt väga hästi lahendatud, nendel hetkedel, kui sai heli tekitada ja näha, mis lähiümbruses on, oli tegu väga ägeda kogemusega. Kahjuks suurema osa mängust veetsin pimeduses, mis peale mingit perioodi lõpuks ära tüütas, sest oleksin soovinud rohkem mind ümbritsevat keskkonda näha.
Kujutan ette, kui lahe oleks Perceptionit virtuaalreaalsuses mängida, kuid kahjuks VR versiooni mängust veel pole. Loodetavasti luuakse tulevikus ka VR versioon ja ehk on selleks ajaks ka mul endal juba vastav seade olemas. Usun, et see annaks juurde selle puuduva elemendi, mis tõstaks mängu skoori päris palju.
Kokkuvõtteks
Mäng tegi väga palju asju väga õigesti, aga ma arvan, et kogu mehaanika oleks pidanud natuke keerulisem olema. Ühel hetkel muutus uste läbikatsumine lihtsalt tüütuks ja see rikkus osa mängu lõbust ära. Kui kunagi peaks sama mäng välja tulema VR seadmele, siis tahaksin seda kindlasti proovida.
Platvorm(id): PC, PS4, Xbox One, Switch Ilmus: 30. mai 2017 – PC / 6. juuni, 2017 – PS4 & Xbox One Arendaja: The Deep End Games Väljaandja: Feardemic Ülevaade tehtud: Xbox One |