Tänu mängudele nagu Dune ning Command & Conquer sai minust kunagi reaalajas toimuvate strateegiamängude suur austaja. Aja jooksul on muidugi see vaimustus RTS mängude vastu veidi küll kahanenud, kuid kui mu kätte satub midagi huvitavat, nagu seda Sudden Strike 4 kahtlemata on, siis meenub see miks mulle RTS mängud meeldisid.
Sudden Strike 4 on reaalajas toimuv strateegiamäng mille tegevus leiab aset Teise maailmasõja päevil. Üksikmängu osas pakutakse kolme erinevat kampaaniat: Sakslased, Nõukogude Liit ja Liitlased. Tänu sellele saad sa lahingutes proovida üle 100 erineva üksuse, olgu selleks siis venelaste T-34 tank, sakslaste PanzerkampfwagenVI Tiger või hoopis pommitaja Heinkel He 111.
Iga kampaania juures saad missioonide alustamisel valida millist doktriini kasutada, kas infantry, armored või support. Sealt omakorda saad valida erinevate skillide vahel, mida omale mängu käigus saadud tähekeste eest lahti lukustada saab. Oma mängudes olen tavaliselt keskendunud armored variandile, kuid paaril korral, näiteks liitlaste kampaanias, olen olnud sunnitud hoopis jalaväe kasuks otsustama. Samal ajal mu suurem poiss jälle toetub oma mängudes just jalaväele ja seetõttu valib ta loomulikult omale enamasti ka jalaväe doktriini. Õnneks saavad tähekesi kõik doktriinid võrdselt ja seetõttu saad rahulikult nende vahel vahetada kui peaksid avastama, et mõnes missioonis on teistsugune lähenemine sobivam.
Sudden Strike 4 pakub sulle hulgi erinevaid võimalusi kuidas mängu mängida. Mina näiteks toetun suuresti tankidele ja luurajatele. Nimelt võtan ma jalaväest paar sõdurit ja siis saadan nad ette uurima kus need vaenlased täpselt paiknevad, et siis toetava kahuritule või rakettide all tankidega vaenlastele kiirelt üks null teha, enne kui nad jõuavad vastutule avada. Loomulikult mitte alati ei ole see just kõige parem taktika, eriti kohtades kus on raskem manööverdada või metsade vahel kus sind vaenlased varitseda võivad. Nendes kohtades tasub jalavägi ette saata, sest paar tankitõrje granaadiheitjaga varustatud sõdurit võivad üsna palju kahju teha, rääkimata vaenlaste luurajatest kes omakorda sinu asukohast oma kahuriväele või raketiheitjatele teada annab. Näiteks sakslaste kampaanias oli üks missioon kus need neetud venelaste Katjušad ikka korralikult vanduma panid, sest need suutsid mõne hetkega ära nullida kogu mu armee, enne kui ma üldse laskekaugusesse jõudsin.
Kolm erinevat kampaaniat pakuvad huvitavaid ajaloolisi lahinguid erinevate situatsioonidega ja üksustega ning tänu sellele saab erinevates kampaaniates ka erinevaid funktsioone ja taktikaid kasutada. Kui mõni RTS mäng võib üsna kiirelt üksluiseks ja igavaks muutuda, nagu selle aasta pettumus Halo Wars 2 demonstreeris, siis Sudden Strike 4 pakub head mängu huvitavate momentidega. Hoolimata sellest et mõni missioon võttis tunde, ei pannud see mäng mind kordagi haigutama ega küsima, et noh millal see nüüd läbi saab. Või noh tegelikult üks sakslaste kampaanias olev missioon siiski oli selline mille puhul tekkis küsimus, et kas see missioon kunagi läbi ka saab. Aga mitte seepärast et see oleks igav olnud. Nimelt mingil hetkel, peale mitmeid erinevaid rünnakuid ja positsioonide kaitsmist vastaste eest, olid mu armeest ainult riismed järel ning seetõttu ohkasin õnnelikult peale igat sellist korda, et yeah ma olen elus veel, vastu pidasin. Ja siis anti mulle järgmine ülesanne ja järgmine, ja veel üks. Vähemalt oli tegemist huvitava missiooniga.
Peale missiooni lõpetamist loetakse väejuhi päevikust ette vastav sissekanne ja menüüst extra alt leiab antud lahingu kohta ajaloolist materjali. Mõlemad on minu arvates huvitavad ja õpetlikud lisad ning sobivad selle mängu juurde ideaalselt.
Lisaks kolmele kampaania osale on olemas ka skirmish mängumood, kus saab valida nelja erineva kaardi vahel ja kuni neli vastast. Loomulikult on mängul ka mitmikmängu osa, mis on siis skirmish mängumoodiga sarnane, ainult arvuti asemel on sul kaaslasteks ja vastasteks teised mängijad.
Viimase nädala jooksul on mult Sudden Strike 4 striimimise ajal küsitud põhiliselt kahte küsimust. Esimene on loomulikult see, et mida ma sellest mängust arvan. Sellele olen ma vastanud tavaliselt lihtsalt, et tegemist on hea mänguga ja mulle meeldib. Teiseks küsimuseks on olnud, et kas seda kannatab ka PS4 peal puldiga mängida. Jah kannatab küll.
RTS mängude puhul on ilmselgelt mugavam, täpsem ja kiirem kasutada hiirt ja klaviatuuri, ning Sudden Strike 4 ei ole siinkohal erand. Kuid võin kinnitada, et tegelikult töötab see mäng väga hästi ka DualShock puldiga PS4 peal. Muidugi vajab see alguses veidi harjumist, et mis ja kuidas asjad täpselt töötavad, kuid midagi keerulist siin pole. Ainuke asi mille üle nuriseda PS4 versioonis on see osa kui tahad ekraanil näha olevast üksustest ainult osa selekteerida ja siis maadled sellega kust ringi tegemist alustada ja kui suurt ringi teha, et saada soovitud tulemust. Aga see on ka ainuke asi mille üle nuriseda, sest liikumine ja erinevate gruppide vahel valimine ning neile käskude andmine on tehtud üsna lihtsaks ja mugavaks.
Sudden Strike 4 on täpselt selline nagu ühelt RTS mängult oodata võib. Ei mingit ülepingutamist mingite eriliste uuenduste lisamisel, nagu selle zhanri mängudega vahel tehtud on. Hea vanas stiilis RTS mäng, täpselt selline nagu olema peab. Sellel mängul on suur võimalus RTS zhanr taas ausse tõsta. Või noh vähemalt loota ju võib.
Kokkuvõtteks ütlen, et ma ei ole juba mõnda aega mänginud midagi sellist mida ma oleksin niimoodi nautinud nagu ma nautisin Sudden Strike 4. Tegemist on suurepärase mänguga, mis pakub huvitavaid vaheldusrikkaid missioone koos ajaloolise taustaga. Kui sulle meeldivad vanas stiilis RTS mängud, siis see on mäng mida peaksid kindlasti proovima, sa ei kahetse. See mäng haarab su üsna kiirelt endasse ja pakub paariks nädalaks mõnusat mänguelamust.
Info lapsevanematele:
PEGI soovitab seda mängu alates 16ndast eluaastast, põhjuseks mängu teemaks olev Teine maailmasõda ja sealsed lahingud. Tegelikult aga sobib mäng ka väiksematele strateegiamängude sõpradele. Kui su laps on lisaks strateegiamängudele huvitatud ka Teise maailmasõja teemast, nagu minu suurem poiss (12), siis on tegemist mänguga mille üle nad kindlasti rõõmu tunnevad.
Platvorm(id): PC, PS4 Ilmus: 11. august 2017 Arendaja: Kite Games Väljaandja: Kalypso Media Ülevaade tehtud: PS4 Pro |