Aeg liigub, kui sina liigud. Selle pisikese lausega saab ideaalselt iseloomustada SUPERHOT VR-nimelist mängu, kus hunnik Punaseid Kutte tahavad sulle haiget teha ja sina ei soovi, et see juhtuks.
Tegu on tulistamismängu kesta peidetud puzzlemänguga, kus mängija paigutatakse erinevatesse olukordadesse, kus Punased Kutid hakkavad sinu poole jooksma, rusikatega lööma, nugadega suskima ja otse loomulikult ka tulirelvadest tulistama. Mängija ülesandeks jääb ellu jääda, end kuidagi relvastada ning Punased Kutid pihuks ja põrmuks teha.
Mängitakse paigal seistes, kuid saab ka paari sammu võrra liikuda, põrandale kükitada, silda visata ja peaga ringi vehelda, sest nagu mainitud, aeg liigub, kui sina liigud. Kui sa ennast ei liiguta, liiguvad vastased, esemed ja kuulid üliaeglaselt. Kõik, mida sa teed, ehk käte ja keha liigutamine ning päästikule vajutamine, kiirendab neid. Umbes nagu Max Payne’i bullet time või Matrixis Neo kuulide eest põiklemine.
Stsenaariumeid on erinevaid, alustades katusest ning baarist ja lõpetades lennukiga. Kuna mängija peab olema suuremalt jaolt paigal, siis mäng liigutab ise su järgmisse tegevuspunkti samas stsenaariumis. Näiteks lennukis kokpitist meeskonnaruumi ja sealt edasi reisijate alale. Hoolikalt jälgides võid isegi järgmist tegevuspaika silmata ja sinna mõne relva juba valmis visata (ainult pead selle õhust kinni püüdma, muidu puruneb ese kildudeks). Surm saabub alati ühe puudutusega, seega kui Punastel Kuttidel õnnestub sind lüüa, oled sina kutu, kui sinul neid, siis nemad. Siin tulevad appi erinevad esemed. Relvade laskemoon on Punastel Kuttidel lõputu, mängijal piiratud, kuid see-eest saab mängija kasutada nuge-haamreid-tuhatoose-piljardikuule ja ka praepanne, et vastastele säru teha. Pannide ja nugadega saab väga edukalt ka õhust kuule minema pühkida. Saab ka rusikaga kuuli lüüa, kuid siis ei saa sa seda kätt tegevuspunkti lõpuni kasutada.
Graafiliselt on mäng ühtaegu ilus ja kole. Visuaalne pool on väga lihtne. Kogu tegevuspaik on valge. Kõik, mida sa kasutada saad, on must. Kõik, kes sulle haiget teha tahavad, on punased. Lihtne, aga töötab ideaalselt. Silma hakkas aga riivama asjade sakilisus ja seda isegi PS4 Pro peal. Niivõrd lihtsa graafikalahenduse juures ei ootaks, et ümmargused asjad on sakiliste servadega. Loodetavasti saab seda aga mõne kiire uuendusega parandada.
Heli… on samuti okei, kuid minu jaoks tavaline. Relvad pauguvad, vastased lähevad kildudeks… Ei oskagi nagu miskit muud tahta. Mängimiseks on muidu kindlasti vaja kahte Move-pulti. Dual Shocki mäng lihtsalt ei toeta. Tänu sellele peab leppima asjaoluga, et mõned mängud lähevad selle nahka, et PlayStationi kaamera lihtsalt kaotab puldid silmist ja sa ei saa seda maas vedelevat relva kätte. Selle vastu aitab kaamera hoolikam sättimine näiteks endast kõrgemale suunaga veidike alla, kuid kõikides tubades pole see alati võimalik.
Põhimängu jätkub nii kolmeks kuni neljaks tunniks, olenevalt sellest, kui heade refleksidega sa oled. Kui refleksid kiired ja asjad väga üle pea ei lenda, siis saab mäng kiiresti otsa… või kas ikka saab? Nimelt põhimängu lõppedes saab hakata tegema erireeglitega mänge. Aja peale, relvadeks ainult rusikad, ainult lask pähe tapab või lõputute vastastega mänguviis. Igav ei hakka kellelgi. Minu silmis oligi põhimäng nagu harjutamine selleks lõputute vastastega mänguks, sest põhimängus kimbutab sind alati kindel arv vastaseid, tavaliselt 2-4. Lõputute vastastega oli vahepeal minu kallal neid nii 6-7 tükki, kõigil päästikusõrm sügelemas. Nii ma siis loopisin neid baarileti tagant pudelitega, kuni krabasin ühel kärbiku käest ja peksin platsi puhtaks. Adrenaliin tõeliselt möllas ja PlayStationi VR prillid kippusid lausa higist niiskeks minema. SUPER. HOT. Päris kuumaks läks.
Nagu eespool mainisin, saad mängus palju vehelda, kükitada ja põigelda. Seepärast panen kõikidele südamele, et hoolitsege selle eest, et SUPERHOT VRi mängima hakates oleks teil iga külje peal nii meeter-kaks vaba ruumi. Esimese poole tunni jooksul lõin ma käega vastu klaasist kapiust, lampi ning koperdasin selja taga olnud kohvilaua vastu. Seotud silmadega toas ringi rahmeldamine pole naljaasi, ega ma miskine Daredevil pole.
Muidu on tegu suurepärase mänguga ja siin on olemas kõik aspektid, mida ühelt VR-elamuselt tahta. Teda on võimalik mängida nii kiirete „ampsudena“ kui ka pikemalt (ühe „istumisega“ läbi tegemise eest saab isegi trofee „Mis sul viga on?“). Mäng ei ajanud mind kordagi iiveldama ning ta on lihtsalt superlõbus. Kui tahate proovida, mis tunne on olla Neo, Jet Li ja Hotline: Miami peategelase ristsugutis, siis pange oma virtuaalsed rahakaardid valmis (füüsilist varianti mängust lihtsalt pole) ja ostke endale SUPER. HOT. SUPER. HOT.
Platvorm(id): PC, PS4 Ilmus: 21. juuli 2017 (PS4) Arendaja: SUPERHOT Team Väljaandja: SUPERHOT Team Ülevaade tehtud: PS4 Pro |