Warhammer 40,000: Dawn of War III – Inimeste, orkide ja haldjate sõda… kosmoses!

0
261

“Pimeduses olen ma valgus…”

Tegemist on reaalajas toimuva strateegiamänguga (RTS), kus mängija kontrollib erinevaid vägesid, nende seas ka mõningaid eliitvägesid, ning peab üles ehitama ja kaitsma oma baasi, kus vägesid juurde toota saab.

Mängu eesmärk aga sõltub sellest, kas mängida läbi sõjakampaaniat, mis jutustab Dawn of War 3 süžeed ning kus suuremad eesmärgid on igas missioonis erinevad, või liituda online mänguga, kus peamiseks eesmärgiks on vastase või tema baasi hävitamine.

Kui võtta käsile kampaania, siis antakse kõigepealt mängimiseks inimeste rass, kelle eesotsas on kosmoseväelaste üksuse Blood Ravens komandör Gabriel Angelos. Väed tõttavad appi ühele oma impeeriumi planeedile Cyprus Ultima, mida on ründamas orkide väed, keda juhib sõjapealik Gitstompa. Lahinguga liituvad ka eldarite, Tolkien’i haldjaid meenutava rassi väed, kelle juhiks on nägija Macha. Eldarid saabuvad planeedile iidse ettekuulutuse tõttu, mis on lausa kinnisideeks nende ainuvalitsejale Kyre.

Kampaania erinevad missioonid võimaldavad mängijal kontrollida kõigi kolme osapoole vägesid ning nende juhte, Gabrieli, Gitstompa’t ja Macha’t. Iga missiooni alguses saab valida kolme raskusastme vahel: tavaline, keskmine või raske. Seejärel peab mängija valima teatud koguse eliite ning kuni kolm boonust oma vägedele, millega missioon läbida. Lisaks on võimalik tuunida erinevate vägede vormirõiva värviskeemi – seda saab teha ka mängu peamenüüst.

Iga missiooni lõpus teenivad mängija valitud eliitväed experience’i ja vastavalt leveleid ning mängija ise teenib mingi koguse mängusisest valuutat – pealuud, mille eest saab osta eliitvägesid ning vägede boonuseid.

Nagu igas RTS mängus, on ka siin erinevatel vägedel erinevad oskused, võimekused jne. Ehitaja tüüpi väed on üpriski nõrgad ning neid tasub pigem hoida baasis hoonete ehitamiseks ja parandamiseks. Skaudid võivad käia luurel, et näha, kus vaenlane midagi parasjagu teeb. Jalaväed on head üldiseks madistamiseks jne.

Vägede ning hoonete rajamine pole muidugi tasuta. Selleks kulub ressursse, mida on võimalik saada ressursipunktidest ning vähesel määral võimalik korjata maast. Ressursside kogumine võtab aga natuke aega, eriti kui mängijale ei kuulu kogumispunkte väga palju ning ta pole olemasolevaid üles putitanud. Seega tasub oma vägesid pigem hoida, sest nende asendamine võib olla natuke aeganõudvam, kui sooviks.

Missioonide läbimise üks huvitavaim asjaolu on see, et mängija vahetab kogu aeg osapoolt, kellega ta mängib. Seega, kui eelmises missioonis oli vaja toetada eldarite tegevusi ning võidelda orkidega, siis järgmises tuleb juba seista orkide eest ning seista vastamisi inimestega. Mängija näeb nõnda planeedil toimuvat läbi kõigi kolme osapoole virtuaalsete silmade, mida toetavad ka missioonide eel ja järel kuvatavad briifingud erinevate tegelaste vahel. Kogu sõjakampaania läbimine võtab kokku ligikaudu 20 tundi.

Online matšides ma väga osaleda ei saanudki, sest – oh üllatust! – ühtki avalikku mängu ma ei leidnud. Seega sai madistatud natuke arvuti vastu. Eesmärk on lihtne: võta maha vastase baas enne, kui ta sinu oma hävitab. Mängu poolt suvaliselt valitud kaart ning mängustiil meenutasid veidi laialt tuntud League of Legendsit. Ma polnud ka ainus, kes seda sarnasust märkas, aga sellest veidi hiljem.

Kui kampaania sai ühel hetkel läbitud, siis kutsusin appi vana hea sõbra Google’i ning uurisin lähemalt, millega Warhammeri kujul täpsemalt tegu on. Kindlasti on mitmeid, kes seda teavad juba ammusest ajast, ning ka neid, kes pole seeriaga varem kokku puutunud.
Algselt oli tegu lauamänguga Warhammer 40,000, kus rasse ning vägesid on tunduvalt rohkem kui Dawn of War 3-s kujutatud. Lauamängust on hiljem välja kasvanud mitmed täiendavad mängud, koomiksid, üks film jne. Esimene arvutimäng Dawn of War seeriast anti välja aastal 2004. Warhammeri tegevustik toimub 41. millenniumi kosmoseajastul, millele viitab ka pealkirjas 40,000, ning selle maailm ja mütoloogia on üpriski põhjalikud ning ammutavad osaliselt inspiratsiooni Tolkieni Silmarillioni maailmast.

Dawn of War 3 sai võrdlemisi viisakaid hinnanguid mitmetelt mängukeskkondadelt, ent mängijate tagasiside on olnud kriitilisem. Sihikule on võetud uue järje mängumehaanika, mis on kohati liiga MOBAlik fännide jaoks, eriti online matšides. Kuna mul puudub varasem kogemus eelmiste Dawn of War seeria mängudega, ei oska ma neid kahjuks ise omavahel võrrelda.

Saan aga ebameeldiva kogemusena välja tuua asjaolu, et paar korda jooksis mäng mõne missiooni lõpus kokku, kuvades mulle väikese helesinise ruuduga musta ekraani. Otsimise peale selgus, et see probleem ongi üks selle mängu vigadest ning mulle jäi lõpuks arusaamatuks, kas seeläbi läks kaduma ka mõnest missioonist teenitud eliitvägede experience. Samuti tuli ette olukordi, kus tuli mäng sulgeda ja uuesti käivitada, kuna mäng ei tuvastanud enam ühtegi klahvivajutust ning keeldus ka hiirega vaadet liigutamast, ehkki sisuliselt kõik muu töötas.

Olles ise tavaliselt pigem RPG mängude sõber, tundsin, et kampaania lugu jäi natuke nõrgaks ning polnud kõige kaasahaaravam. Tooksin siiski positiivsena välja Warhammeri maailma orkid, kes pakuvad mitmeid humoorikaid hetki nii oma keelekasutuses kui strateegilises planeerimises ja motiveerituses. RTS sõpradele soovitaksin mängides keerulisemat raskusastet, sest liiga lihtsas variandis ei ole missioonide läbimiseks vaja muud strateegiat kui suure massiga peale lennata.

Platvorm(id): PC
Ilmus: 27. aprill 2017
Arendaja: Relic
Väljaandja: Sega
Ülevaade tehtud: PC
PEGI16

Mängu saab osta siit:
osta_steam

KOKKUVÕTE
Warhammer 40,000: Dawn of War 3
warhammer-40000-dawn-of-war-3HEA: <br> + Huvitav maailm ja mütoloogia (boonus huumori eest: orkid!)<br> + Kampaania läbimine toimub erinevate osapoolte vaatepunktidest<br> <br> HALB:<br> - Mäng on kohati vigane ning jookseb kokku<br> - Nõrgapoolne kampaanialugu