World of Warriors – tooge mu mõõk ja mu kilt…

0
164

World of Warriors on PS4le ilmunud kaklusmäng, mis on tegelikult 2014. aastal ilmunud samanimelise mobiilimängu port… Oot-oot… Mobiilimäng? PS4l? Täis lakkamatuid reklaame ja sa-ei-saa-enam-mängida-kui-pappi-ei-köhi stiilis takistusi? Õnneks mitte. Või noh, World of Warriors TUNDUB mobiilimänguna, kuid õnneks on igasugused rahakerjamised siit kadunud.

World of Warriorsi loo mõte seisneb selles, et mingi salapärane jõud kutsub erinevaid sõdalasi üle kogu maailma ja läbi terve ajaloo salapärasesse Wildlandsi-nimelisse maailma, kus ilmselgelt tuleb teineteisele pasunasse sõita, sest just seda sõdalased teevadki.

Tegelasi on mängus mitukümmend (40, kui just mõni peidetud sell kusagilt välja ei karga) ja absoluutselt iga ajaloolise ajajärgu fanatt leiab siit endale sobiva (kuigi nunnult nukulaadse välimuse saanud) sõjardi, kellega vastaseid nüpeldada. Siin on viikingeid, rüütleid, gallialasi, asteeke, eskimoid ja keda kõike veel. Kahjuks ei saa sa kohe valida, kellega mängida tahad, sest tegelased tuleb kõigepealt õnnejumala soovil lahti lukustada, kogudes selleks mängusisest valuutat nimega Aukivid (Honor Stones). Nutsu jagatakse aga heldelt ja peaaegu iga võitluse järel võid oma meestehaaremit suurendamas käia.

Võitlemine ise on aga puine ja igav. Igal sõduril on nõrk löök, tugev löök ja erilöök, lisaks saab põigelda ja asju üles korjata. Miskipärast arvasid mängu tegijad, et on suurepärane idee panna asjade üles korjamine ja erilöök sama nupu alla ning tulemuseks on see, et sinu tegelane ei tee enamasti seda, mida vaja oleks.

Vastast võidad siis, kui tema elupunktid nulli peksad. Seda protsessi saab kiirendada kivi-paber-kääride meetodil töötaval elementide tabelil. Vesi võidab tuld, maa võidab vett ja vastava elemendi erivõime on teise elemendi sõduri vastu tugev. Elemendipõhist erivõimet saad kasutada siis, kui sa paar korda vastase käest kolakat saad ning sinu seest sinu elemendi pallikesi välja pudeneb. Kolme pallikese korjamine annabki elemendi kasutusõiguse. Kogu selle protsessi teeb aga kohutavalt halvaks asjaolu, et areenil liikumine on kohmakas ja aeglane ning vastase sihtimine on väga kasutu, sest isegi automaatset sihtimist kasutades vehib sinu tegelane pahatihti sihtmärgist mööda. Tegelastel on kombod, mida saab mängu edenedes ka juurde, aga pigem taandub mäng ikkagi “tee-kiire-kolmelöögine-kombo-ja-põika-eemale” tantsuks ja see ei ole üldse huvitav.

Asjasse üritatakse põnevust tuua areenidega, mis olid minu jaoks mängu parim osa. Areenid on kolmemõõtmelised ning igal areenil on mingi nipp, mida seal võideldes kasutada saab. Mõnel areenil on tulekeeris, teisel jälle suur ankruga merejumal, kes kõiki võitlejaid laiaks litsuda tahab, kolmandal pillub kurja väljanägemisega puu energiapalle, mille purustamisel puu vastast ründab… Seega ei pea sa pidevalt arvestama ainult oma vastasega, vaid pead hoidma silmad lahti ja jälgima seda mis mujal areenil toimub. Aeg-ajalt ilmub nähtavale ka kirst, kust saab kas elupunkte andvat liha, vastase elupunkte vähendavat pommi või võitlemist kergemaks tegevate amulettide ja võlujookide valmistamiseks vajalikke tooraineid.

Ahjaa, sõjardid, keda sa võitluses kasutad, koguvad kogemuspunkte ning leveleid. Mida kõrgemal levelil sõdur on, seda tugevamalt ta lööb. Kahjuks on mängus aga tehtud nii, et kuigi sul on reeglina kaasas kaks sõdurit, ei saa teine piisavalt kauaks platsile ja olukorras, kus esimene ja tugevam vend vastased mättasse lööb, ei saa teine mees mitte ühtegi kogemuspunkti. Seega kui sulle mingi tegelane väga meeldib, siis sa lihtsalt pead minema madalama tasemega vastaseid peksma, sest ilma selleta tal lihtsalt ei tõuse (see level).

Kõige rohkem jääb sellel mängul puudu aga isikupärast. Ta ei tõuse teiste kaklusmängude seast mitte millagagi esile ega kutsu enda eest raha välja käima. Nimelt on olemas liiga palju häid kaklusmänge ja nende kõrvale tõusmiseks peaks World of Warriors kuidagi lööma, aga ta ei tee seda. Tegelased on täiesti suvalised, võitlussüsteemi on varem korduvalt nähtud ja ka paremini tehtud, ning pärast paari võitlust oled näinud absoluutselt kõike, mida selles mängus teha saab. Graafika on lihtne ja iganenud ning muusika… ma ei mäleta selle mängu muusikat. Mulle tundub, et mängu tegijad ise ka täpselt ei teadnud, kuidas ja kellele seda mängu üldse vaja oli, sest pärast hunniku sõjardite lahti lukustamist olen ma täiesti kindel, et ei taha enam kunagi Wildlandsi tagasi minna. World of Warriors on nagu Uwe Bolli film. See lihtsalt on olemas ja kui see telekast tuleb, siis võid möödaminnes poole silmaga vaadata, eriti kui sõbrad külas on, aga selle blu-rayd ei hakka sa iialgi endale riiulisse soetama.

PEGI 7
World of Warriors
Platvorm(id): PS4
Ilmus: 21. märts 2018
Arendaja: Saber Interactive
Väljaandja: Sony Interactive Entertainment Europe
Ülevaade tehtud: PS4 Pro

Mängu saab osta siit:
osta_playstation
HEA
Lihtsad mehaanikad
Sobib just pere pisematele
HALB
Kohutavalt puine juhtimine
Mängus puudub isikupära
Taustalugu on igav ja lihtsalt moe pärast mängu topitud
Arvuti juhitud vastaste tehisintellekt on väga halb
2
Ei soovita