Wiredile antud intervjuust selgub, et PlayStationi stuudiotel on hetkel arendamisel üle 25 PS5 mängu ning peaaegu pooled neist on täiesti uued mängud, mitte aga olemasolevate mänguseeriate järjed.
“Seal on uskumatult suur valik erinevatest piirkondadest,” rääkis PlayStationi mängustuudiote juht Hermen Hulst. “Suured, väikesed, erinevad žanrid.”
Juunis ilmub Insomniac Games’lt “Ratchet and Clank: Rift Apart”, kus on SSD mõju täielikult näha, võimaldades mängijatel astuda läbi dimensiooniportaalide järgmisesse tasemesse. Augustis ilmub Ember Labi esimene suurem mäng, Zelda mängude stiilis “Kena: Bridge of Spirits”. Aasta lõpus aga ilmub Guerilla Gamesi “Horizon Forbidden West”. Kuigi see ilmub ka PS4 konsoolidel, on PS5 konsoolil mängimise kogemus sootuks teine, tänu SSD ketta kiirusele ja DualSense puldile. “Kui soovite lahingus salaja lähemale hiilida ja liigute pika rohu sees, siis tunnete kõiki neid pikki rohulehti,” lubas Guerilla mängustuudio juht Angie Smets.
Muidugi on pandeemia ajal mängude arendus olnud häiritud, aga siin sai Hulsti sõnul kodus töötamisel päästerõngaks Sony ühisteenused. Guerilla Games oli üks stuudiotest, kus mängu arendamisel polnud veel jõutud isegi teksti sisselugemiseni, rääkimata mängu testimisest. Selle jaoks transporditi häälnäitlejate kodudesse salvestuskabiinid, et nad saaksid oma tööd turvaliselt kodus teha. Kõige raskem aga oli liikumise jäädvustamisega, sest nad ei saanud kasutada oma Californias asuvaid vahendeid. Kuid eelmisel suvel kolisid nad stuudio Amsterdami, kus oli spetsiaalselt selle tarbeks loodud uus motion-capture lava, järgides kõiki terviseohutuse reegleid. Tänu sellele, et Sony on investeerinud pilvepõhisesse mänguteenusesse, oli neil võimalik alustada ka testimisega.
Lõbust ei ole kõrvale jäänud ka indie-stuudiod. Lisaks eelpool nimetatud Ember Labile lubab Firewalk Studios lagedale tulla uue mitmikmänguga ning Haven stuudio, mida juhib mängutööstuse veteran Jade Raymond, töötab samuti PlayStation 5 eksklusiivmängu kallal.