Vendetta Forever – sa oled märulikangelane, Harry

0
27

Olete kunagi mõelnud, et võiksite mõnes Hollywoodi märulis peaosa mängida, et samuti lahedaid möllustseene kaasa teha? Nüüd on teil võimalus oma sisemised John Vickid ja Jack Sparrow’d valla päästa, sest nDreams on välja andnud Meatspace Interactive’i virtuaalreaalsusmängu „Vendetta Forever“, mis on algusest lõpuni täis rohkem ja vähem tuntud märulistseene.

Mäng on iseenesest lihtne ja kui te olete varem kokku puutunud „Bang Bang Slice“ nimelise üllitisega, tunnete te selle kohe ära, sest „Vendetta“ on selle edasiarendus. Igatahes antakse teile mängu jooksul kümneid (kokku oma 60) olukorda, mis tuleb surmavat jõudu kasutades ära lahendada. Nipp seisneb selles, et te ise liikuda ei saa, vaid pihuks ja põrmuks tehtud vastased pillavad maha oma relva, olgu selleks siis püstol, mõõk või ninjatäht, ja mängija saab nupuvajutusega tolle relva juurde teleportida. See muudab terve mängu omalaadseks surmaballetiks, sest ega vastased pole samuti papist poisid ja annavad mängija asukoha pihta armutult tina. Seega pikalt muneda ja järgmist sammu kaaluda (nagu näiteks sarnases graafilises stiilis Super Hotis) ei saa, vaid tuleb kogu aeg mõelda, keda järgmisena maha lüüa.


See on minu jaoks ka mängu kitsaskoht. Kuna tegu on nii tulistamis- kui ka mõistatusmänguga, on õige lahenduse välja nuputamine kohati tüütu, eriti kui sa tahad seda teha ausalt ehk ilma surematust kasutamata. Mul tuli mängu jooksul ette päris mitu taset, mis tundusid ülikeerulistena ja ma jäin neisse lihtsalt pooleks tunniks lõksu, sest ma ei suutnud õiget lahenduskäiku välja mõelda ja olin sunnitud ühte 30-sekundilist taset üha uuesti ja uuesti ja uuesti mängima. Pärast 10 korda polnud see enam lõbus, vaid hoopis ärritav ja ma mõtlesin korduvalt „Vendetta“ nurka viskamise peale. Lõpuks aga klõpsatasid hammasrattad (või siis kuulid) õigesse kohta ja võisin edasi liikuda.

Õnneks ei täheldanud ma eriti juhtimisprobleeme, mida kiiret vehkimist ja keerutamist nõudvas VR-mängus ette võib tulla. Mu PlayStation VR 2 tuli pultide jälgimisega kenasti toime, ainult piitsa mehaanika nõudis natuke harjumist. Ahjaa, ma soovitan teised inimesed ja purunevad esemed ohutusse kaugusesse jätta, sest mõnes tasemes läheb vaja ka filmist „Wanted“ tuttavat vindiga tulistamise mehaanikat, mis eeldab käega poolkaares rapsamist. Higiseks võtab see ka, seega läätsede puhastuslapid olgu käepärast ja viisakas oleks ka peakomplekt enne sõbrale/pereliikmele ulatamist kuivaks pühkida. Mängimiseks on vaja roomscale-suurust ruumi.

Miinuste hulka võib lugeda selle, et tasemetesse on võimalik 2. veebruar 2025 seisuga kinni jääda nii mängu disaini kui ka vigade tõttu. Vahel ei laadinud mul vajalikku vastast või stseenivahetust ära ja vahel jääd pisut munema ning vastaste maha pillatud relvad haihtuvad, jättes teid lihtsalt relvituks ja edenemisvõimaluseta. Tüütu, aga tänu tasemete lühikesele pikkusele on see talutav. Samas ma ei tea, kui kettasse ma läheks siis, kui mingi hangumine juhtuks mõnel keerulisemal tasemel, mida ma juba 20 minutit nämmutanud olen.

„Vendetta Foreveri“ visuaalid on lihtsad ja kasutatud värvitoone vähe, mis võimaldab väga stiilselt edasi anda paari ägeda disainiga levelit, kus sa pead juhinduma häälest. Kui keegi häält ei tee, on maailm pime, iga lask täidab selle aga hetkeks valgusega ja sa pead lisaks kuulide eest põikamisele ja vastaste maha nottimisele ka meelde jätma, kus nad liiguvad.


Soovi korral on võimalus ka mängu oma soovi järgi sättida, kasutades erinevaid muutujaid nagu eelpool mainitud surematus. Sinu elu lihtsamaks tegevad muutujad võtavad punktisummat vähemaks, kaikaid kodaratesse loopivad muutujad aga suuremaks. See peaks ideaalis tekitama ägeda mõõduvõtumomendi, kus sa sõprade skoore üle trumbata üritad, aga minu PSNi sõpradest ei mängi seda keegi, seega pean leppima üliosavate netivõõraste punktide imetlemisega. Üksikmänguritele võivad rõõmu pakkuda ka tasemetesse peidetud videokassetid (kui tänapäeva noored üldse teavad, mis need sellised on). Nende korjamiseks pole tarvis taset läbi teha, vaid võib rahulikult kassetti ära noppida ja siis surma saada. Käib asja juurde.

„Vendetta Forever“ on suurepärane ja samas ärritav ajaviide. Ühest küljest on see parim virtuaalreaalsuse demovahend, võimaldades väga kiiresti kedagi mängima panna. Teisalt on selles esinevad raskustaseme kõikumised sedavõrd häirivad, et pikemalt seda vast mängima ei jääks, olgu see nii äge kui tahes. Hea küll, ma lähen teen veel korra seda „Matrixi“ stseeni…

Lapsevanematele: arvestage, et mängus esineb palju vägivalda, võimaldades inimesekujulist vastast tappa näiteks talle pliiatsit tagumikku või kõrva susates. Lisaks tuleb mängus palju keerutada ja vehelda ja kükitada, seega hoolitsege selle eest, et mänguala puhas oleks. Tõenäoliselt on seda Questi peal mugavam mängida, sest mul kippus paaril korral PlayStation VR2 kaabel pisut jalgu jääma.

Vendetta Forever

Platvormid: PlayStation 5 Meta Quest
Ilmus: 24. oktoober 2024
Arendaja: Meatspace Interactive
Väljaandja: nDreams
Ülevaade tehtud:PlayStation 5 + PSVR2

HEA
Kui mäng klikib, on märul võimas
Mõned tasemed on meeldejäävad
HALB
Kohati ebaausalt raske ja väsitav
Tasemetesse võib kinni jääda
Muusika on unustatav
3.5