“Triangle Strategy” on järgmine mäng, mis tutvustab Square Enixi HD-2D tehnoloogiat ja kasutab uut tüüpi omanäolist välimust. Taktikalise rollimängu renessanss on žanri juurde tagasi toonud vanad mängijad ja meelitanud ligi palju uusi mängijaid. Seetõttu on “Triangle Strategy” ilmumiseks õige aeg. Kuid kas see oskab ka tekkinud olukorda ära kasutada?
Kolmnurga strateegias kontrollite Serenoat, Wolfforti maja pärijat ja üht tema armee juhatajat. Olles kahe suure kuningriigi vahel, on konflikti võimatu vältida, sest kõik ihuvad sellele maalapile hammast. Kuidas asjad siit edasi lähevad sõltub juba mängijast ja regulaarselt toimuvatest hääletustest. Nimelt on mängu keskmeks nn. “otsustus kaalude” süsteem, mille tulemus sõltub kuidas sinu kaaslased hääletavad. Seega sõltub mängus kõik sellest, kui hästi oskate te oma kaaslasi veenda, et soovitud otsus saada. Ning väljaspool kohtusaali sõltub kõik sellest kui osav oled taktikalistes lahingutes.
Kõik kolmnurga strateegia mängitavad üksused täidavad erinevaid rolle. Mõned mängijad võivad igatseda selliste mängude nagu “Final Fantasy Tactics” kohandatud üksuste meisterdamise järele, kuid kindlate klasside ja üksuste hoidmine tähendab seda, et igaüks neist on teistest erinev, unikaalne. Üks tegelane suudab lennata suurema osa mängust. Teine saab aga kaks korda rünnata. See ei ulatu päris “Into the Breach’i” mõistatus-lahendus olemuseni, kuid see on tubli samm selles suunas. Tegelasi saab täiendada statsionaarsete uuenduste ja varustusega, kuid need ei muuda nende põhiolemust.
Kuigi sa ei saa mängu lihtsamaks teha läbi tegelase arengu, saad oma taktikaliste oskustega kaardil lahinguid pidades ja arvuti tehtud vigu oma jaoks ära kasutada. Näiteks suutsin võita ühe peaaegu lootusetu lahingu, sest lennutasin oma vibulaskja katusele, kust vaenlane teda lihtsalt kätte ei saanud. Ja kuna mängus pole mingeid karistusi lahingus haavata saamise eest, võis ta seal üksinda katusel istudes järgmise 25 käigu jooksul vaenlasi maha nottida, sel ajal kui ülejäänud meeskond teadvusetuna maas vedelesid.
Kolmnurga strateegia on oma narratiivi üle väga uhke. Sellel on oma eelised – tekitades huvitavaid dilemmasid – kuid see tähendab, et sa pead olema valmis suure hulga teksti lugemiseks. Kogu ekspositsioon algab väga aeglaselt, pea teo sammul. See muutub aja jooksul paremaks ja need, kes otsivad rohkem võitlust narratiivi segmentide vahel, saavad kasutada kõrtsipidaja-kaarte, mis võimaldavad lihtsalt madistamas käia.
Kui liiga pikad tekstid hakkavad ära tüütama ja tahate seda piirata, siis võib jääda ainult põhiloo juurde. Kuid sellega kaotatude oma kaaslaste individuaalsed lood ja kõrvalstseenid, mis on väga huvitavad ja selle mängu üks tugevaim pool, kui teil selleks kannatust ainult jätkub.
Mängu esimesel läbimisel näeb teadet, et punkte teenib mängu kolme narratiiviga seotud statistika eest, kuid peidus on see, milline kategooria täpselt kasvab. Soovitan usaldada oma tehtud otsust ja jääda esimesele tehtud valikule truuks, midagi huvitavat leiab kikidelt radadelt. “Tõelise lõpu” poole püüdlemine võib rikkuda otsuste langetamisest saadud naudingu ja nende tagajärgede võlu – asi mida see mäng teeb oma žanris paremini kui kõik teised mängud.
Kolmnurga strateegia üks suur müügipunkt on selle “HD-2D” esteetika. “Octopath Travelerist” alguse saanud välimus võtab pikslite kunsti ja kasutab siin ära kõikvõimalikke filtreid ja efekte. See kõik on hästi väljakukkunud, kuigi taktikaline vaade muudab asjad pisut keerulisemaks. Kaamera juhtimine on kõrguse ja 3D-esitlusega taktikamängus oluline, kuna peate korduvalt ümber asjade nägema. Seega näeb “visuaalseid õmblusi” Kolmnurgas kindlasti rohkem kui Octopathis.
Õnnetuseks on mängul mõnikord Switchil jooksmisega teatuid raskusi. Selle tulemusel paistab arendaja olevat resolutsiooni tagasi tõmmanud, muutes mängu pildi suurel ekraanil hägusemaks. Mõne aja pärast suutsin seda siiski ignoreerima hakata. See on talutav. Kuid kui “Triangle Strategy” jõuab ka teistele platvormidele, nagu “Octopath”, vajab see märkimisväärset visuaalset uuendust.
Kui teil on piisavalt kannatust, siis “Triangle Strategy” pakub teile maksimaalset naudingut. Mängu algus on küll aeglane ja siin on palju teksti, kuid see suurepärane lugu ja hilisematel tasemetel toimuvad huvitavad taktikalised lahingud pakuvad nauditavat mängukogemust. Võib juhtuda, et mõnda selle mängu paremat narratiivi osa näete alles teise või kolmanda mängukorra ajal. Tegemist on teosega, mis paneb teid kas õlgu kehitama või hõivab oma välja teenitud koha teie lemmikmängude hulgas.
Lapsevanematele: “Triangle Strategy” on käigupõhine taktikaline strateegiamäng, kus mängu käigus tehtud otsused mõjutavad mängukulgu. PEGI reitingusüsteemi järgi sobib see alates 12. eluaastast. Siinkohal tasub meeles pidada, et mängus on väga palju inglise keelset teksti, millest on vaja aru saada.