Blizzard, kes on tuntud selle poolest, et arendab peamiselt ainult kolme mängu on otsustanud, et viib kokku kõikide mängude kangelased ja lubab mängijatel neid üksteise vastu võitlema panna. Blizzard on üldse viimasel ajal keskendunud rohkem pisemate mängude tootmisele. Lisaks Heroes of the Stormile tuli hiljuti välja ka Heartstone nimeline kaardimäng, mis võitis paljude mängijate südamed. Kurvaks uudiseks on muidugi Project Titani hülgamine, mille arendusse pandi tervelt 8 pikka aastat. Täitmata on ka lubadus mängijaid kord aastas üllatada uue WoW lisapaketiga.
Heroes of the Storm pole veel lõpptarbijani jõudnud kuid mul õnnestus olla üks nendest, kes sai mängu esimeste hulgas proovida. Tegu on MOBA tüüpi mänguga, mis siis tähendab suht otsetõlkes “Mitmikmängulist areenil võitlemist“. Kindlasti olete kuulnud sellistest mängudest nagu “League of Legends” või “DOTA“, mis on samuti kategoriseeritud kui MOBA. Isiklikult ma LOL või DOTA mängudes väga kaua aega veetnud ei ole, kuna nad ei pakkunud mulle piisavalt põnevust, et suudaksin ohverdada enam kui kaks sessiooni antud mängumaailmas. Kas Heroes of the Storm erineb neist aga piisavalt ja suudab pakkuda eelpool nimetatud mängudele konkurentsi?
Mida Heroes of the Storm mängijatele pakub?
Nagu MOBA’des ikka tuleb maha lõhkuda vastaste baas, enne kui nemad sinu baasi ära hävitavad. Selleks, et seda oleks lõbusam teha on Blizzard mängu kokku kogunud kõik kuulsamad tegelased. Tuttavaid tegelasi on nii Diablo, Starcrafti, ja ka Warcraftist. Näiteks saab mängija Diablo’na maha lüüa Warcrafti Arthas’e või Starcrafti Raynor’i. Isiklikult arvan, et kuulus Leeroy Jenkins oleks hästi kokku sobinud mängustiiliga, aga tema tegelaskuju hetkel mängu veel lisatud pole. Kuid küll nad tema ka mängu lisavad tegelasena mille saad omale lisaks osta.
Mängu variante on kolm. Arvuti abiga arvuti vastu, teiste mängijatega arvuti vastu või teiste mängijatega kolmandate mängijate vastu. Igaks mängukorraks saad omale meeldiva kangelase valida. Päevaseid ülesandeid saab teha aga ainult siis kui mängida teiste mängijate vastu. Preemiaks saad teatud kogsue kulda. Ülesanded on erinevad. Näiteks “Mängi üks mäng Warrioriga”, “Mängi 2 mängu päkapikuga” jne. Kes on Hearthstone mänginud, siis neile peaks see kindlasti tuttav süsteem olema.
Igal kangelasel on spetsiaalsed võimed, mida ta kasutada saab. Mida kauem mängida ja kõrgemale tasemele jõuad, seda rohkem lisaoskusi kasutada saad. Ja nagu ikka on kangelaste tüübid erinevad – sõdalane, maag, vibumees, jne. Mängijal tuleb omale meelepärane välja valida, kellega ta mängida soovib. Kangelaste tasemed tõusevad mängus kõigil meeskonna kaaslastel korraga. lööd vastase maha või lammutad torni maha, siis punkte saab kogu meeskond.
Hetkel on mängus kokku neli kaarti. Rohkem kui mõnes teises MOBA tüüpi mängus täna.
Kõik kaardid on erinevad, ja seda mitte ainult välimuse vaid ka ülesannete poolest mida kaardil võidu saamiseks teha tuleb. Blizzard on üritanud mängu põnevamaks teha ja seetõttu lisanud erinevaid ülesandeid, mida edukalt lahendades on võimalik kiiremini lahing enda kasuks pöörata.
Blackheart’s Bay kaardil tuleb üles leida iga teatud aja tagant ilmuv aardekast ja sealt seest kokku korjata kuldmündid. Need tuleb viia piraadikaptenile, et ta aitaks hävitada vastaste kaitseehitisi. Kui vastane peaks sind tee peal maha lööma, saab ta sinu korjatud kulla endale.
Cursed Hollow kaardil ilmub iga teatud aja tagant tribuudid. Kui neid on kolm tükki kokku korjatud, langeb vastaste peale needus, mis nõrgestab nende armeed ja ehitisi. Nõrgestatud armeel on ainult 1 HP ja nõrgestatud ehitised ei tee enam ründavatele vastastele kahju.
Dragon Shire kaardil tuleb enda kontrolli alla saada üheaegselt kaks altarit ja siis ellu äratada draakon. Draakon aitab maha lõhkuda vastase ehitusi.
Haunted Mines kaardil on kaevanus, kus tuleb kokku korjata helendavad kerad. Kokku tuleb saada 100 kera. See kumb meeskond rohkem neid kokku korjab, saab tugevama koletise. Näiteks kui sinu meeskond suudab kokku korjata kõik 100 kera, siis vastased ei saa endale abilist ja sinu meeskond saate ülivõimsa abilise. Koletise eesmärk on teie baasist liikuda vastaste baasi poole, oma lõhkuda oma teekonnal kõike, mis pole sinu meeskonna oma. Kui koletis saab surma, saab taas kaevandustesse siseneda ja kerasid korjata.
Kõikidel kaartidel saab lisaks eelpool mainitule, enda poole võita erinevaid abirühmasid – rüütleid, palgasõdureid, jne. Nemad aitavad sul vastaste baasi vallutada.
Nagu ikka on ka sellel mängul mõned probleemid. Loodetavasti selleks ajaks kui mäng ametlikult mängijateni jõuab, on need probleemid siiski lahendatud. Üheks probleemiks on hetkel meeskonna leidmine PvP mänguks. See võib üllataval kombel lausa 30 minutit aega võtta. Ilmselt tulevikus kui kasutajaid rohkem, seda probleemi siiski enam ei ole.
Ja loomulikult nagu seda tüüpi mängudes ikka on juba praegu lisatud hulk tegelasi ja varustust neile osta, mida kasutaja osta saab. Võib arvata, et tulevikus tuleb neid aina juurde. Loodetavasti hoiab Blizzard seda siiski tasakaalus ja mängida saavad rahulikult ka kõik need kes omale lisasid osta ei taha.
Kokkuvõtteks võib õelda, et mäng tekitab rohkem huvi ja pakub rohkem põnevust kui näiteks League of Legends. Ning ma ei üllatuks väga, kui Heroes of the Storm saaks väga populaarseks mängijate hulgas ja tõukaks LoL’i seniselt troonilt. Tegu on väga põneva ja hästi tehtud mänguga.
Mis ime, keegi polegi jõudnud nii positiivsele mängule ja selle üle(eel)vaatele mingit arvamust kirjutada?
Eks ma siis kirjutan oma kogemustest siin. Olin siis üks vähestest inimestest, keda kutsuti Heroes of the Storm alpha staadiumisse ja olen omajagu aega sinna alla pannud. Võttes võrdluseks selle, et ma olin tuntud mängu League Of Legend beta algusest saati sellega kaasas liikunud ja oma nina nii Valve’i Dota 2’e ja nüüdsest vähem tuntud Heroes of Newerth’i toppinud olen leidnud, et uustulnuk HotS (Mitte segamini ajada Sc2 Heart of the Swarmiga, Blizzard miks sa nii teed?) on nagu värske vesi pärast nädalate pikkust keemia joomist. See toob lauda nii mitmeid tuntuid tegelasi Blizzardi ajaloost mis on lihtsalt nii unikaalne kogemus, kui olete kogenud eelnevaid Blizzardi mänge. Nagu tõesti kes ei tahaks Tychus Findlay miniguni või Chengia lahinguväljal ringi joosta, kui teil on mingi ühine ajalugu juba olemas?
Väga, väga unikaalne mäng.
Kahju ainult, et pole veel kedagi keda kampa võtta. #GiveKeysBlizzard
Comments are closed.