Mis juhtub, kui Diablo ja XCOM saavad lapse? Sünnib PlayStation 4 eksklusiiv – Alienation. Mängu arendaja, Housemarque on tuntud Resogun’i, Dead Nationi ja Stardusti seeria poolest.
Alienationi tegevus leiab aset kaugemas tulevikus, kus tulnukad on saanud kontrolli maa üle ning korrahoidjate meeskond üritab Maad veel päästa. Selle käigus käib su karakter nii Euroopas, Antarktikas ja isegi Tšernoboli lähistel.
Korraga on mänguekraanil väga, väga palju asju. Pole haruldane, kui sind ründavad korraga 40 tulnukat ning tuleb ka event’i-laadne asi, kus 30 sekundi jooksul tuleb ohtralt veel vaenlasi lisaks. Tulnukad on aga väga nõrgad ning isegi raskemate astmete peal ei võta nende nottimiseks rohkem kui 3-4 lasku. Või üks, kui kasutada pumppüssi. Ka vaenlaste turretite jaoks on oma trikk – tavaliselt on nende juures generaator, mille õhku laskmisel tuleb kahuril kilp maha ja saad ka selle lihtsasti maha niita. Ka bossi-võitlused ei võta üle minuti aega, sest neil on üleüldse 5-6 omadust, millest kaks on ühele bossile genereeritud. Alguses võib raske olla, aga hiljem näeb mängija juba nimest ära, mis taktikat boss kasutab ja oskab seejärel ta kiirelt maha koksata.
Mängus on kolm erinevat klassi – Tank, kes on rohkete eludega, aeglane ja kelle supervõime on kilp; Bio-spetsialist, selle mängu “maag”, kes suudab sõpradele ja endale elusid juurde anda ning nanorobotitega vaenlased maha võtta; ning Sabotöör ehk selle mängu hiilija-klass, kes saab end nähtamatuks teha ning kutsuda õhurünnakuid. Klassi valimisel saab ka rüü värvi muuta, valida on 5-6 erineva värvi vahel.
Nagu Diablos, on ka siin mängus suur rõhk nännil, mida vaenlastest/kirstudest leiab. Kirste on väga palju igal pool, ning ka vaenlased loovutavad nodi alatasa, mistõttu kraamist puudust ei tule. Nagu peaaegu igas kraamiga mängus, on ka siin eristatud tugevamad relvad nõrgematest värvikoodiga – hall on nõrgim, roheline on tugevam, sinine on veel tugevam, lilla on väga tugev ning oranž on legendaarne ehk kõige tugevam. Relvadesse saab lisaks panna erinevaid tuumi, mis mõjutavad tulistamiskiirust, relvade tugevust, salve suurust ning laadimiskiirust. Neid tuumi saab kombineerida – kolm nõrgemat tuuma teevad ühe tugevama, nii ei teki olukorda, kus sul on 99 nõrka esimese taseme tuuma ja ainult üks tugev level 6 tuum. Ka tuumad on värvide järgi eristatud – kui panna kollane tuum kollasesse tuuma-auku, saad rohkem boonust sellest tuumast, kui sa oleksid selle pannud punasesse kohta. Relvade atribuute saab ka “re-rollida“. Kui sulle ei meeldi su relva näitude jagunemine, saad materjalide arvelt iga atribuuti hõlpsasti eraldi muuta. Relvi on ise ainult paar tüüpi ning tekib olukord nagu Destiny’s – kõik klassid saavad kasutada kõiki relvi ning ainuke asi, mis eristab klasse on iga viie minuti tagant kasutada olev võime.
Alad, kus saab mängida, on ideaalsed sellise mängu jaoks. Neil on väga suur uuesti mängimisväärtus ning nad on suured. Alatasa leidub ka erinevaid üllatusmomente – kas tuleb miniboss, kelle tapmise eest saad uhkema kirstu ning uhkemat nänni või pead sa 30 sekundi jooksul tapma ära kindlad tulnukad. Sellised asjad on väga traditsioonilised ning nostalgilised kõikidele, kes on varem sellist tüüpi mänge mänginud. Veel on maailmas võimalik leida mahakukkunud UFO-sid, millest läbi tormates võid leida võtmeid, mis annavad juurdepääsu erilisele missioonile. Ja UFO laevadest leiad omakorda veel võtmeid, mis viivad sind suurele laevale – ajaga limiteeritud missioonile, kus on ainult üks võimalus see läbida. Kui kogu su meeskond on surnud, tuleb otsast peale alustada.
Mängu saab mängida üksi, või koos kolme sõbraga. Matchmaking on väga hea, ka range NAT-tüübiga sain kiirelt matše ning väga harva oli juhuseid, kus üldse ei saanud kellegi mängu sisse. Mängu tegijate sõnul on tulemas ka split-screen võimalus, mis hetkel puudub. Enne iga missiooni alustamist näed avatud mänge, kuhu saab lihtsalt sisse hüpata ja aidata kaasmängijat.
Alienation toob meieni ilusad maailmad, väga hea (kuid puudujääkidega) co-op süsteemi, palju relvi (mis kahjuks ei erine eriti teineteisest), kohati naljaka, kuid tõsise dialoogi ning väga teisejärgulise loo. Tasemeid saab korduvalt ja korduvalt mängida, ning iga kord leiab uusi asju. Mäng on oma žanris väga heal tasemel ning soovitan kõrgelt.
Platvorm(id): PS4
Ilmus: 26. aprill 2016
Arendaja: Housemarque
Levitaja: Sony Interactive Entertainment
Ülevaade tehtud: Playstation 4
Mängu saab osta siit: