[column size=one_half position=first ]
Mäletate, et natuke aega tagasi rääkisime, et senine Windows 8 eksklusiivmäng Halo: Spartan Assault leiab tee Xbox One ja Xbox 360 peale? Nüüd on see toimunud, mäng on väljas Xbox One mängukonsoolile (X360 omanikud peavad ootama jaanuari) ja ajasime sellele küüned taha. Rääkida saame kahjuks ainult poolest mängust, täpsemalt üksikmängija poolest, sest välja reklaamitud uut co-op võimalust veel testida ei ole saanud. Miks teeme pooliku ülevaate? Sest tänu vigasele ruuterile ei ole hetkel võimalust ühenduda serverite ja teiste mängijatega. Uuel aastal saab see viga kindlasti parandatud ja co-op pool (mis on tegelikult mängu põhiline osa Xone peal) ära proovitud.
Räägime siis üksikmängijast. Huvilised on kindlasti juba netist tohutult videosid vaadanud või mängu hoopis Windows 8 peal ära proovinud kuid selegipoolest tegime ka meie ühe mänguvideo ja panime selle oma juutuubi kanalile üles. Video on filmitud kasutades Xbox One sisse ehitatud Game DVR võimalust (mänguklippide lindistamine) ja laetud üles SkyDrive pilvesse otse konsoolist. Nii et ka see osa on nüüd Xbox One peal ära testitud.
Mängu tegevus leiab aset Halo 3 ja Halo 4 mängude vahepealsel ajal, et tutvustada mängijatele paremini spartalast Sarah Palmer’it, kel on Halo neljandas osas suur roll mängida. Mängu käigus saab muuhulgas ka teada, miks UNSC ja Covenant, peale pikka vaherahu, uuesti sõdima hakkasid. Mängu peategelasteks on spartalased Palmer ja Davis kelle rolli mängija erinevates missioonides võtab ning mängu tegevuspaigaks Draetheus V planeet ja selle kuu. Covenant väed avastasid, et planeedi ümber tiirlev kuu on tegelikult iidne Forerunner’ite relv, võimeline hävitama terveid planeete. Suutmata peatada Covenant vägesid relva aktiveerimast, peavad Davis ja Palmer endast kõik andma, et relv hävitada ja sihtmärgiks olnud Draetheus V pinnalt oma väed evakueerida. Kokku on mängus 25 missiooni + 5 lisamissiooni läbi Operation Hydra lisapaki.
[/column]
[column size=one_half position=last ]
Mängitavus on väga mugav. Olles pealtvaates, nagu Halo Wars, lõpeb sellega ka kahe mängu sarnasus. Kui Halo Wars oli keeruline RTS mäng siis Spartan Assault on väga lihtne top-down shooter. Missioonid on väga lühikesed, keskmiselt 2-5 minutit pikad ja valikuvabadust mängus suurt ei ole. Enamus missioone on kas pisikesel kitsal kaardil tulistades edasi rühkimine või siis millegi kaitsmine. Missioonide lühisus on kindlasti ka põhjus, miks mängul puuduvad salvestuspunktid. Kui saad keset lahingut surma tuleb kogu missiooni otsast peale alata.
Ennem igat uut ülesannet on võimalik valida omale relvad ja võimed, millega lahingusse minna. Valik on muidugi väga kesine, relvi ja võimeid on väga vähe ja enamus neist tuleb kas krediidi või XP punktide eest endale osta. Ost kehtib muidugi ainult selle missiooni kohta mida parasjagu alustad, kui tahad samu asju ka hiljem kasutada pead need uuesti ostma. Boonusena saab mõnda asja proovida “tasuta”, kuid selleks on vaja Halo 4 läbi mängida ja teatud saavutusi teenida, mis siis Spartan Assault’is tasuta nänni annavad. Iga missiooni edukas läbimine tagab sulle vastavalt skoorile kas pronks-, hõbe- või kuldmedali ning see omakorda teatud arvu XP punkte, mida asjade ostmisel kasutada saab. Kuigi väga madala skoori puhul on võimalik ka medalita jääda, on see mängu lihtsust arvesse võttes väga vähetõenäoline.
[/column]
Olenemata edukast portimisest konsoolidele on siiski aru saada, et mäng on loodud puuteekraaniga mobiilsetele seadmetele, just täpselt tema lühikeste missioonide, lihtsa mängitavuse ja väikese valikuvabaduse tõttu. Mängus on kõike lihtsalt liiga vähe. Samas juurde lisatud co-op pool peakski olema just see mis 15 eurost väjaminekut õigustama peaks, sest üksikmängija pool seda kindlasti väärt ei ole. Üksikmängu baasil annan hindeks 6/10. Hinne oleks madalam, kuid puldiga mängida on mugav, helitöö ja üldine õhkkond on hoolimata mängu omapärasustest siiski tuttavalt halolik. Jääme ootama uut aastat (loe: uut ruuterit), et saaks ka co-op poole läbi mängida.