Mäng mille avastasin poolkogemata, kuid nähtu tõttu eirasin iseendale kehtestatud reeglit ning tegin eeltellimuse paar nädalat enne mängu müügile tulekut.
Tegemist on kolmanda isiku perspektiivist nähtava action mänguga kus olemas ka tegelaskuju progresseerumise süsteem (kirjeldatud kui RPG elementi, kuid täiesti lineaarne ja ilma valikuteta). Shadow of Mordor’i tegevus leiab aset J. R. J. Tolkieni sulest tuntud Keskmaal, täpsemalt Mordoris. Mängijana kehastud Talioni rolli, Musta Väravat valvav ranger. Talioni elu saab ebameeldiva, kuid igati ootuspärase pöörde ning ta ei suudaks olla rohkem geneeriline, kui ta seda üritaks.
Võitlussüsteem on tuttav kõigile mänguritele, kes on Batman: Arkham seeria mänge torkinud, ning see töötab sama sujuvalt. Ka suurte gruppidega võitlemine toimib probleemivabalt ning kasutades AoE combosid on võimalik tekkinud olukord kiirelt lahendada. Kohati küll ületasid masslahingutes sissetulevad rünnakud mu reaktsiooni kiirust, kuid see on sügavalt mu isiklik tragöödia. Ka mängu stealth element töötab probleemivabalt ning võimaldab vaikselt kõrvaldada mitmed orc’id ja uruk’haid ilma ́häiret tõstmata. Kuigi aegajalt põhjustas vaenlaste teadmatus päris humoorikaid momente.
Uuenduslikuma elemendina on mängus Nemesis süsteem, kus erinevad minibossid (kaptenid), genereeritakse mängu käigus. Neil kõigil on omad tugevad ja nõrgad küljed, hirmud ja vihad ning kindlast valimist võetud nimi ja välimus. Iga orc kes peaks suutma tappa Talioni saab automaatse ametikõrgenduse, sõdurist kapteniks ning sealt saab alguse tema lugu. Ta kannab endaga kaasas kõiki arme, mis sa talle jätsid ning vastavalt sellele tulevad ka tema muud omadused. Kui tal peaks õnnestuma üle elada rohkem kui üks kokkupuude sinuga, siis lisanduvad uued omadused. See vägagi huvitav süsteem tekitab muidugi kummalise olukorra, kus vaenlased keda sa aktiivselt tappa üritad, on vahel huvitavamad kui peategelane. Lisaks sellele on kaptenitel omad päevakavad, tegevused ja liikumised. Mistõttu võivad nad juhuslikult välja ilmuda keset teisi ülesandeid, kus üritad vaikselt mõnda stealth challenget teha. See lisab sinu ülesandesse vürtsi ja muudab selle veidi raskemaks.
Tahtmata liigselt spoilerdada mainin siinkohal ehk ainult paari sõnaga, et mängu hilisemas faasis lisandub ka võime allutada orce oma kontrolli alla. Ning seeläbi saad koostada Mordoris oma armee. Minu sisemine diktaator nautis seda natuke liiga palju.
Multiplatvorm mängude PC pordid on olnud üks pikk ning konarlik teekond. Mõned pordid on väga asjalikud, kuid mõned ei kannata mitte mingit kriitikat. Shadow of Mordor langeb üldiselt sinna paremate porditud mängude kategooriasse. Stabiilsuse koha pealt ei ole mul mängule mitte ühtegi etteheidet. Kõik need 35 tundi mis olen Shadow of Mordor’i seltsis veetnud on möödunud ilma crashideta. Tegelaskuju juhtimine töötab pea võrdselt hästi nii hiire ja klaveri kui ka mängupuldiga. Mistõttu ka seal vingumist minu poolt ei kuule. Mängu visuaalne pool on samuti kena, kuid ei midagi erilist aastal 2014. Siiski omad mured ja probleemid on ka sellel mängul. Laisa pordi märgina paistab silma tohutu vajadus graafikamälu järgi. Ultra texture packiga soovitatakse 6GB videomäluga kaarti, mis tekstuuride kvaliteeti arvestades on absurdne. Siiski üle kaardi videomälu võimete tekstuuri kvaliteedi valik põhjustab microstutterit.
Kokkuvõttes võib õelda, et Shadow of Mordori näol on tegemist igati nauditava action mänguga. Kus kõige tähtsam osa – gameplay, on sujuv ning nauditav. Helitaust sobib suurepäraselt olustiku ning tegevusega. Ja stabiilsusega probleeme ei ole. Küll aga on mäng oodatust lühem. Endal kulus mängu 100%’seks lõpetamiseks ja kõigi achievementide kogumiseks kuni 33 tundi. Ja stoori lõpp oli taaskord igati ootuspärane. Siiski on Shadow of Mordor, minu silmis oma raha väärt.
Ülevaade on tehtud PC peal.
Platvormidele: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One
Arendaja/autor: Monolith Productions
Levitaja/kirjastaja: Warner Bros. Interactive Entertainment
Ilmus: 3 oktoober 2014