The Crew

4
319

Ubisoft_LogoEnne kui jõuame The Crew ülevaateni, vaatame lühidalt, millega on Ubisoft siis 2014. aastal hakkama saanud uusima generatsiooni konsoolide peal. Aprillis lasti välja Child of Light, mis sai väga positiivse tagasiside. Suuresti kiideti lihtsa ja vaheldusrikka võitlussüsteemi eest ning võib öelda, et tegemist oli väga kena saavutusega. Eelmise aasta E3’l esitletud Watch Dogs anti välja 27. mail, väga kõrgete ootustega mängule oli peamiselt positiivne tagasiside ning võib öelda, et tagasi vaadates mängijate ootuseid ei petetud (Kui jätta Wii U versioon, mis on praktiliselt kõlbmatu). Metacritic andis vastavalt PS4’le 80/100st ja Xbox One versioonile 78/100st. Saame öelda, et esimene 2014. aasta “suurem” väljalase õnnestus Ubisoftil hästi. Seejärel ei läinud enam Ubisoftil asjad nii nagu eeldati kui välja jätta vanematele generatsioonidele mõeldud South Park: The Stick of Truth. Järg jõudis paljude fännide südamesse koha leidnud Assassins Creed seeriani, uuemad generatsioonid said Unity ja vanemad Rogue’i. Kui Rogue sai vastakaid hinnanguid, siis esmane tagasiside Assassins Creed Unityle oli katastroofiline. Olenemata sellest, et minust läksid mängu puudused Xbox One süsteemil mööda ja olen seni arvamusel, et mängule on natukene liiga tehtud. Mängu kaadrisageduse ja graafilised möödapanekud jätsid väljatulekul ikkagi piisavalt suure märgi, et loeme ikkagi seda läbikukkumiseks. Ükskõik kui palju või kuidas Ubisoft seda mängu patch’ib on märk küljes ja meenub ikkagi kohutav release, mitte mängu sisu, suurus ja detailsus. Metacriticus hinnati mängu mõneti üllatavalt isegi keskmise 72/100st hindega – arvestades suurt kisa selle ümber. Järgmisena jõudis järg Far Cry seeria neljanda väljalaskeni. Far Cry 4 keskmine hinnang on antud 84/100, millest võime lugeda, et tegemist on seni parima Ubisofti väljalaskega jooksvas aastas, kuid paljude jaoks on tegelikkus teine. Jah, vigu, mis tehti Unity’ga ei korratud. Jah, mäng näeb hea välja ning pakub palju mänguaega. Kuid, paljudele Far Cry fännidele puudub mängus innovaatilisus ning peetakse küllaltki Farcry 3’e remake’ks, uue kaardi ja tegelastega. Nüüd siis jõuame Ubisofti 2014. aasta viimase mänguni – The Crew.

the-crew-ubisoft

Kiired ja vihased 9… phh… See tähendab The Crew tegevus toimub Ameerika Ühendriikide pinnal, kuid natukene teises võtmes kui seni oleme harjunud. See ei toimu ainult Chicagos või Los Angeleses vaid peaaegu kõigis osariikides, jättes välja Hawaii ja Alaska. Jah, peaaegu terve ühendriikide kaart on Sulle avatud sõitmiseks. Kui suur see siis on? Sõidame idast läände, New Yorkist “Inglite Linna”. GPS näitab mulle 117,4 kilomeetrit ning mõtlen kiiresti paralleeli Tallinn – Pärnu otsaga. Arvestades, et ma ei sõida päriselt nagu mängus, siis see võtab mul kusagil üks tund ja kümme minutit tavaliselt, mängus aga on mul võimalus kasutada Dodge Challanger SRT-8t ning keskmine kiirus peaks olema märgatavalt suurem kui Tallinn – Pärnu otsal. Hästi, marsruut paigas ja minek, kiirused kiirteedel hoian sujuvalt 280 km/h – 290 km/h vahel ning tundub, et aeg lausa lendab, väiksematel teedel on aga pusimist ja põiklemist küllaga, seega keskmine kiirus langeb märgatavalt. Kasutan ainult GPSi juhiseid ja „ametlike“ teid. Voila 40 minutit hiljem hakkab vaikselt Hollywood paistma ja 44 minutit pärast starti „Suurest Õunast“ olen kohal. Pean tunnistama, et maailma mastaapsus on muljet avaldav ja seni pretsedenditu. Test Drive Unlimited 2 üks viimaseid missioone oli suurimale saarele ring peale teha, võttis umbes 44 minutit, loodan, et midagi analoogset juhtub ka antud teose lõpus. Subjektiivse hinnanguna võiks see aega võtta kusagil neli kuni viis tundi(!). Seega saame esimese asja nimekirjast maha tõmmata ja väita – The Crew maailm on enda mastaapsuselt ja detailsuselt väga ning väga hea!

The Crew map

Mängus kehastad Sa Memphis Raines’i, autovaraste jõugu… oot see ei saa õige olla. Kehastad Sa ikkagi Alex Taylorit, illegaalse tänava võidusõidu grupi liiget. Algselt segastel asjaoludel tapetakse peategelase vend ning mõrvapaigas vahistab politsei Sind kahtlusalusena. Sa jõuad vangis olla 5-aastat, mil vabastamisel pöördub Sinu poole järjekordne julgeolekuteenistus, kes soovib kinni nabida just Su venna tapja ja ka teise antud jõugu liikme. Selleks panevad nad Sind olukorda, millest raake keelduda ja Sa pead infiltreeruma jällegi jõugu maailma. 21st Street Crew põranda alusesse operatsiooni, kus pead enda auastet läbi võidusõidu järk-järgult tõstma hakkama, et pääseda ligi kõige kõrgematele lõpubossidele, kes on eesmärgiks. Pean jällegi vabandama, mitte 21st Street Crew vaid 510s on jõugu nimi. Sa sooritad erinevaid missioone ja sõite, seejuures pidevalt täiustades enda autot kuniks jõuad läbi erinevate linnade, sõitude ja tegevuste enda venna tapjani.

Sinu kasutuses on kesine valik 50 sõiduki ümber, mida kasutada siis vastavalt võidusõidu tüübile. Võidusõidu mängude maailmas on kuidagi normiks saanud, et vähemalt 100+ erinevat sõidukit võiks olla valikus, mis tõttu olen The Crew valiku vähesuses natukene pettunud. Küllaga nende modifitseerimine on tasemel, mida ei ole suutnud paljud (kui üldse) mängud pakkuda. Vastavalt, kas järgnev sõit on tänavatel, põldudel, mägedes – kas sõidad Sa kiirendusvõistlust, ringi, cross country või politsei eest ära, saad Sa ehitada endale just sobiva auto. Valikus on palju – palju erinevaid sõiduki osasid – stanged, tiivad, veljed, istmed, küljetiivad, väljalaske süsteemid, mootorid… võiksin jätkata pea lõputult nii.

Kõige rohkem harjumist nõuab mängus auto juhitavus. Palun ärge tehke sama viga, mis tegin mina ning minge otse täielikust võidusõidu simulaatorist The Crew’d mängima. Tuleb tunnistada, et korduvalt läksin ebareaalse libisemise, reaktsiooni või muu taolise tõttu piisavalt endast välja, et mängu mängimisest paus teha. Juhitavus küll paraneb, mida kõrgema taseme Sa autoga saavutad, kuid mitte piisavalt ning see on pealegi absurdne süsteem. Seda enam, et kõik muu mängus on niivõrd potentsiaalne. Tean, et tegemist ei peagi olema simulaator juhitavusega, kuid arcade süsteemil ja lootusetusel on väga suur vahe. GTA V’s on sõitmine arcade, The Crew puhul on asi lihtsalt käest antud ja tundub, et mitte mõeldud sellele üldse. Samuti nuriseksin puldi ja tegeliku reaktsiooni vahe üle mängus, vahel tekib tunne, et mängin FIFA’t, kus on hea varrukas hoida kaks käiku ette. Kui mõne järgneva patch’iga peaks asi paremaks minema annab see mängule tunduvalt rohkem juurde.

Mängus on olemas perk’ide süsteem, mis alguses paistab jällegi natuke segasena, kuid ajapikku harjud. Isiklikult arvan, et mängus on liiga palju müra, seda läbi HUD’i nähtava, iga nurga taga ootab Sind järgmine slaalomi sõit või hüpe, mis aktiveerub automaatselt sõites läbi väravast ning kui Sinna lisada parajasti Sind taga ajavad politseinikud, siis muutub see tüütuks. Ei ole veel leidnud, kas seda saab maha võtta või mitte. Taolist müra leidub igal pool kuhu vaatad, õnneks on kaardil sorteerimine asja lihtsamaks teinud.

2624155-thecrew_playground_archparktrail_1407867499
Nagu nimigi reedab on The Crew kõvasti huvitavam, kui saad seda koos enda sõpradega mängida. Minu sõprade listis kahjuks ühtegi teist mängu omaniku, ei olnud. Sellest tulenevalt pidin otsima läbi „Quick CO-OP“ lahenduse endale mängusõpru. Ei oska öelda, kas tegemist on mängu turul oleku aja nappusega või millegi muuga, kuid kümnel korral üheksast Ta mulle neid ei leidnud ja missiooni asusin täitma ikkagi üksi. Need korrad kui aga leidsin endale üks või kaks kaaslast olid väga lahedad, mängu peab mängima koos teistega ning võidu sõita läbi Ameerika Ühendriikite Nevada kõrbe või Florida kiirteede on fantastiline!

Vaadates viimaste Forza seeriate graafilist poolt on küllaltki harjumatu üle minna „kehvema“ kvaliteedi peale. Tuleb küll mõista, et Forza Motorsport 5 ja Horizon 2 on tehtudki uue generatsiooni peale ning Horzion 2 kohaldatud vastavalt Xbox 360’le. The Crew puhul tundub, et tegemist on vastupidise tegevusega, kus esmalt on valmis tehtud Xbox 360 variant ning siis porditud lisades draw distance’t Xbox One’ile. Sellest tulenevalt pole pilt nii ilus kui seda võiks olla ja kasutada võimsamaid võimalusi Xbox One’il. Seda enam, et Horizon 2 näeb nii keskkonna kui mudelite detailsuses välja teine liiga, võrreldes The Crew’ga ja Forza jookseb 60 FPS kuid pettumuseks jooksutavad Playstation 4 ja Xbox One The Crew’d ainult 30 FPS.

Kokkuvõtvalt ütleksin, et The Crew on hea mäng, mis jätab kasutamata oma potentsiaalsed võimalused saamaks üheks parimaks võidusõidu mänguks läbi aegade. Parimat avatud maailma seni, tohutult võimalusi ja sõidukite „ehitamist“ jäävad minule varjutama kohutav juhitavus, sõidukite vähesus ning Ubisofti hetke eelarvamusi tekitav maine. Võin vaid unistada, mis oleks sellest mängu võimalused kui eemaldada negatiivsed tähelepanekud. Loodame, et Ubisoft tegeleb natukene süvendatult patch’idega ja saame varsti öelda, et tegemist ongi parima open world racer’iga turul. See, et mäng on „kokku klopsitud“ inspiratsiooni saaduna Need For Speedist, Fast and The Furious seeriast ja Gone in 60 Secondsist, ei ole uudis ja nad ei varjagi seda. Isiklikult, mind natukene jätab see kahtlevale seisukohale, kuid kui tulemus rahuldav, siis miks mitte? Mängus on palju avastada, millest ma ei jõudnud rääkida, seega pange plaat sisse ja nautige.

Juba varsti loosime välja, õige mitu The Crew koopiat.

Lugejate hinne18 Votes
6.6
Head
Suur avatud maailm
Autode ehitamine
Tohutult erinevaid võimalusi
Vead
Sõidukite vähesus
Kohutav juhitavus
Ubisofti eelarvamusi tekitav maine
7
meie hinne

4 KOMMENTAARID

Comments are closed.