Nintendo avaldas eelmisel nädalal oma 2014 aasta finantsraporti koos aasta müüginumbrite ja tulevikuprognoosidega.
Teiste seas oli üheks peamiseks (ja kahtlemata parimaks) uudiseks see, et 2014 aasta oli Nintendo jaoks väga positiivne, esimest korda peale 2012 aastat tootis ettevõte taas kasumit. Kõik muu aga ei olnud nii roosiline, müügid olid aeglased pea igas kategoorias ja hoolimata aasta lõpus toimunud heast Wii U müügist ei ole uue põlvkonna masin jõudnud lähedalegi oma eelkäija edule. Kuidas siis täpsemalt see kasum tuleb? Vaatame natuke numbreid.
2014 aastal müüs Nintendo 3,9 miljonit Wii U konsooli, millest üle poolte müüdi aasta viimases kvartalis. 3DS omakorda oli kõvasti edukam, müües aprillist detsembrini üle 7 miljoni konsooli üle maailma. Mõlemad numbrid jäid siiski alla Nintendo enda eelmise aasta alguses tehtud prognoosidele ja ei ole kindlasti need numbrid mis tekitaksid kindlustunnet.
Wii U rabeleb eriti tugevasti. Võrdluseks võib tuua, et Wii müüs esimese kahe aastaga 20 miljonit konsooli samal ajal kui Wii U on suutnud müüa kõigest 9,2 miljonit masinat. Selle kõrval näitavad konkurendid Xbox One ja Playstation 4 tublisti paremaid numbreid, kusjuures PS4 on kokku müünud juba üle 16 miljoni kosnooli, millest ainuüksi miljon konsooli müüdi Musta Reede (Black Friday) nädalal.
3DS müüginumbrid on tublisti lootustandvamad ja tundub, et kui vaja pihukonsooli siis see on see mille poole vaadata. Kahjuks ei ole mul siia kõrvale tuua Sony ametlikke numbreid PS Vita hetke kogumüügi kohta seega võrdlusmomenti on raske luua, kuid 3DS ei tohiks ennast ohustatuna tunda.
Positiivsema poole pealt oli tarkvara müük Nintendo suurte tiitlite puhul tugev. Edukaimad olid Super Smash Bros ja Mario Kart 8, müüginumbrid siis vastavalt 3,39 miljonit ja 4,77 miljonit ühikut. Tõelise võidu tõi Smash Bros 3DS versioon, mis müüs 6,19 miljonit koopiat. Suurt üllatust siin muidugi ei ole, Nintendo AAA tiitlid on alati hästi müünud ja Smash-i 3DS müük näitab just seda, kui suur on kasutajabaasi vahe Wii U ja 3DS vahel.
Hoolimata 3DS positiivsetest müükidest langetas Nintendo oma selle aasta prognoosi 6,8% võrra ja kõik need eelnevad numbrid, hoolimata sellest kui head need tunduda võivad, näitavad jätkuvat stabiilset langust. Siinkohal tekib taas küsimus, et kuidas sai see olla pärast mõneaastast pausi taas kasumlik aasta?
Vastus peitub valuutaturu keerukas süsteemis. Wall Street Journal kirjutas:” A weak yen accounted for a large part […] ¥51 billion in gains, mostly from a large sum of dollar- and Euro-denominated assets held by the company”. Seega kui jeeni kurss langes tõstsid Nintendo investeeringud dollari ja euro turgudel firma varade väärtust 51 miljardi jeeni võrra. Tegemist on siiski marginaalse summaga mis pöördub kasumiks kui see konvertida Nintendo koduturu valuutasse jeeni. Kuid sellegipoolest, see on midagi, ja nagu majandusanalüütik Yuki Okishio ütles, on see padi millel Nintendo võib paar aastat puhata kui valuutakurss jääb samale tasemele.
Amiibo ja tulevik.
Kuid kasumlik aasta ei tähenda mitte, et tulevik pilvine poleks. Pärast finantsraporti avalikustamist eelmisel nädalal on Nintendo aktsia langenud 7,32% ja valuutakursi muutusest tekkinud suured numbrid ei ole piisav, et investorites rahulolu tekitada. Just rahulolematud investorid ongi Nintendo peamine mure mis sunnib neid otsima uusi suundi ja turge. Suundadest on selgelt vihjatud nutiseadmetele, mida Nintendo on siiani vältinud kuid milllele tuleb mõtlema hakata, et aktsionäre rahuldada.
Nintendo on pööramas värsket lehte ka uue 3DS mudeliga, mis selle kuu lõpus ilmub koos kaua oodatud Legend of Zelda: Majora’s Mask remastered versiooniga. Sellega loodetakse, et ka 2015 tuleb kasumlik aasta. Siiski on Nintendol veel pikk tee minna, et kinni püüda Sony ja Microsoft. Paljud arvavad, et Nintendo kiirustas liialt oma uue konsooli välja andmisega ja sellega on raske vaielda. Nintendo peab kõvasti pingutama, et Wii U ei oleks järjekordne Gamecube, mille edu oli küllaltki tagasihoidlik. See tähendab aga järeleandmisi ja tihedat koostööd erinevate mängutootjatega.
Jõuamegi Amiibo’ni, mis müüb nagu soe shokolaadikook, olles praeguseks juba riiuleid tühjendanud 5,7 miljoni müüdud ühiku võrra. Kui nad suudavad seda müüki jätkata ja kaasata kolmandaid osapooli Amiibo toega mänge tootma võib sellest tulevikus saada väga kasumlik investeering. Kui Sa oled fänn ja oled mõelnud Amiibo ostmise peale, siis praegu on õige hetk seda teha ja näidata oma toetust Nintendole.
Allikas: Official Nintendo Magazine