Proovisime ära: Mortal Kombat X

0
306
Mortal Kombat X

Mortal Kombati põhiseeria kümnenda väljalaskeni on jäänud 14-päeva. Vaatame üle, mida võime oodata minu selle aasta ühest oodatuimast mängust. Olen olnud MK põline ja südamlik fänn alates seeria esimesest osast peale. Võin öelda, et just Mortal Kombat on see, mis mind mängude juurde tõmbas ja neis huvi tekitas. Peale esimest kolme osa natukene kiiva vedanud mammutseeria suutis 2006. aastal mind küll korraks puldi taha tagasi tõmmata (Mortal Kombat: Armageddon), kuid peale viimase lõpetamist olin juba aksepteerinud asjaolu, et pean ühe enda lemmik seeria mahakandma. Minu ja palju teiste truude järgijate õnneks sai NetherRealm Studios 2011. aastal hakkama millegi imelisega, lastes välja mängu järje originaal nimega Mortal Kombat. Mäng, mis läks tagasi kahe-dimensiooniliste juurte juurde, jätkates enda lugu seal, kus viimane tõsiselt hea osa pooleli jäi, võitis kiiresti maailma ja ka minu surelike võitlejate hinge ning saatis selle erinevate  mängu dimensioonide vahele seiklema.

Mortal Kombat

[divider]Mis on tagasi?[/divider]

Kindel on see, et MKX jätkab kahe-dimensioonilise külgvaatega – oluliseim, mis selle mängu 4-aasta eest meile tagasi tõi. Mängust leiame seeria algusaastatest pärit karaktereid ning ka uusi ja põnevaid tegelasi, kellest räägin natukene hiljem. Loomulikult näeme tuttavaid (ja ka uusi) special move – olgu selleks siis, kas Sub-Zero jäätamine, Raideni elektrišhokk või Kano lasersilm. Tagasi on ka eelmises osas esmakordselt tutvustatud special meter, mille täiskogudes saate kasutada väga erilist (ning robustselt kontimurdvat) liigutust X-Ray. Mängus on ka sarnaselt eelmise osaga olemas story mode, kuid erinevalt viimasest, ei ole tegemist lineaarse looga, vaid väidetavalt hakkab tegevus lahti rulluma erinevatel aegadel korraga – jutustatakse karakterite saamislugusid ja ka samaaegselt jätkatakse 2011. ilmunud mängu lugu, väidetavalt liigutakse sellest kuni 25-aasta kaugusesse tulevikku. See paneb mind lootma, et mängu lugu on põhjalik, vastab mõndadele mu küsimustele, mis on läbi aastate lahtiseks jäänud ja pakub samalajal head näitlejatööd ning põnevust igas hetkes. Neile, kes ei jõua ära oodata, mis hakkab juhtuma, soovitan võtta iPad ning tellida kõik (kirjutamise hetkel 13) Mortal Kombati koomiksit. Koomiksist leiab juba palju informatsiooni uute karakterite seotuse, vanade suhete ning vahepeal juhtunu kohta.

Sub-Zero; Scorpion

[divider]Karakteritest[/divider]

Hetkel on kinnitatud Meile 29-karakteri olemasolust, kes on mängitavad tegelased. Kuna kogu avastamisrõõmu ei soovi ma ära rikkuda, kommenteerin mõnda põnevamat. Peaaegu kõikides MK mängudes esindatud Liu Kang on tagasi, seekord küll on Tema ja Kung Lao sattunud Shinnoki mõjuvõimu alla ja tundub, et esindavad nad Earth Realmi vastu võitlevaid tegelasi. Johnny Cage ja Sonya on suutnud vahepeal samuti väga palju ära teha – abielluda, saada lapse Cassie Cage (samuti mängitav ja keskne karakter) ning uuesti lahku minna. Kano ja uus tegelane Erron Black tegelevad enda lemmiktegevuse mõrvade ja hävitustööga – Raiden enda oma, maailma päästmisega. Üllatavalt on tagasi vaid korra (Mortal Kombat IV) seerias esinenud Tanya, keda paljud põlised fännid peavad üheks kõige mõttetumaks ja vähem meeldejäävamaks karekteriks seerias. Tundub, et väga olulise rolli asjade kulus mängib Kotal Kahn, kelle põneva tausta kohta saab lugeda koomiksist. Väljaspoolt mänguseeriat külastavad meid seekord endise kuberneri kauaaegne vihavaenlane Predator ja 13ndat reedet kimbutanud Jason Voorhees. Kinnitatud on ka Minu lemmik karakter Kenshi, kelle lisamist storyline’i ootan ma pikisilimi! Kindlasti jätab stuudio meile veel üllatusvaru mängu väljatuleku päevaks, mil saame lõplikult teada kõik tegelased, kellega me võitleme hakkame.

DLC

[divider]Mida uut teame?[/divider]

Peale uute karakterite, stoori ja koomiksi leiame mõningaid äärmiselt põnevaid uuendusi veel. Minu poolt enim oodatud uuendus on võitlejate erinevad variatsioonid võitlemiseks. Seetähendab, igal tegelasel on kolm erinevat versiooni, mis muudavad, kuidas karakter liigub, millised on Tema special move’id ning ka võitlusstiil. Näiteks Kanolt leiame me “commando“, “cutthroat” ja “cybernetic“. Need peaks siis eeldatavalt tähendama, et valides esimese keskendub mängija Kano jõule, liikuvusele, löökidesse jms. Teise puhul võtab välja tegelane noa ning asub sellega vastaseid hävitama. Kolmanda puhul muutub Kano robot-silm punaseks ning vastased võivad oodata laseri valusat jõudu. Kogu selline süsteem tähendab, et arvestades umbes 35 mängitava tegelasega, saame me kasutada hoopis 105 variatsiooni. Väidetavalt on variatsioonid erinevatel karakteritel erineva mõjuga, ehk võivad tegelase muuta täielikult uueks või muuta ainult peamiseid special move. Kõik see on küll spekulatsioonide, vihjete ja kuulujuttude tasemel, kuid kujutan vaid ette

kui palju uusi võimalusi see annab võitlejate avastamisel ning liigutuste õppimisel.

Kano MKX

[divider]Lühidalt ja lõpetuseks[/divider]

Tagasi on ka väga põnev minimäng test your might, samuti on meeskond võtnud ette midagi rage quitter’ite vastu, kes saavad seetõttu tunduvalt karistada ning mängu jääja saab teha midagi, mida nimetatakse quaility, mis see täpsemalt on veel selgub. Lisandunud on veel mõned multiplayer mänguviisid ja tagasi on brutality. Kokkuvõtteks ütlen, et tegemist on äärmiselt oodatud mänguga minu jaoks, ootan põnevusega tuntud tegelaste naasimist ja uute avastamisrõõmu. MKuubis pakub kindlasti peale väljatulekut mängu ülevaate. Mina loodan, et ka Teie jääte põnevusega ootama…