Kokkuvõte Microsofti Gamescom 2015 Xboxi pressikonverentsilt

2
180

Magasid Microsofti gamescom 2015 Xboxi pressikonverentsi maha? Ürituse kordust saab näha siit:

Lisaks sellele pakume sulle siinsamas leheküljel väikest kokkuvõtet eesti keeles. Viskame pilgu peale, mida uut ja vana siis Xboxi pressikonverentsilt teada sai.

Pressikonverentsi juhatas sisse loomulikult erinevates mängudest koosnev trailer, millele järgnes Saksamaa Xboxi meeskonna juhi Gregor Bieler’i ja seejärel Phil Spencer’i sissejuhatav kõne.

Quantum-Break-Horizontal-Key-Art-jpgPeale seda näidati Quantum Break mängu ja seejärel trailerit. Quantum Break jõuab Xbox One konsoolile 5 aprillil 2016. Näitlejatena on kaasatud sellised tuntud nimed nagu Dominic Monaghan (Lost), Shawn Ashmore (tuttav X-Men filmidest), Aidan Gillen (Game of Thrones), Lance Reddick (Fringe), Marshall Allman (True Blood), Amelia Rose Blaire (True Blood), Mimi Michaels (The Ugly Truth). Lubatud demo kohta mida korduvalt edasi lükatud on, kahjuks infot ei antudki. Igal juhul on tegemist mängu ja TV sarjaga mida tasub oodata.

Crackdown 3 lubatakse mängijateni tuua aastal 2016. Mängijatele lubatakse 100% lõhutavat maailma, mängumootor lubavat “muuta igaveseks viisi kuidas sa mange mängid”. Põhifookuses on mitmikmängu osa ja mäng kasutab Microsofti pilvesüsteemi.

Näidati Scalebound mängu, mis taaskord peaks jõudma siis kasutajateni alles 2016 aasta lõpus. Scalebound mängu loojaks on Bayonetta ja Metal Gear Rising: Revegeance arendaja PlatinumGames.

Xbox One chatpadSeejärel tutvustas Mike Ybarra Euroopa kasutajatele uut DVR funktsiooni mis lubab Sul oma konsoolil salvestada TV saateid ja neid hiljem siis kas oma konsoolilt või Windows 10 seadmelt uuesti vaadata. Ybarra kinnitas ka seda, et süsteem jookseb taustal ja ei sega sinu mängimist.

Lisaks tutvustas Ybarra uut chatpad’i Xbox One puldile, ja juttu tuli taaskord Backward Compatibility‘st. Mõlemad jõuavad kasutajateni selle aasta novembris. Xbox Preview kasutajad saavad osadele Xbox 360 mängudele juba täna ligi. Hetkel Xbox One konsoolil töötavate Xbox 360 mängude nimekirja leiab siit.

Seejärel tuli juttu Killer Instinct Season 3’st mis tuleb märtsis 2016 Windows 10 ja Xbox One konsoolile. Ja loomulikult lubatakse Windows 10 ja Xbox One omanikel koos mängida.

Chris Carla rääkis veidi ID@Xbox mängudest mis tulevad nii Xbox One kui ka Windows 10’le.

Jasmine Lawrence, rääkis Windows 10‘st, DirectX 12‘st ja Xbox Live’st. Juttu tuli ka sellest, et kõik Xbox One mänguseadmed töötavad ka Windows 10 peal. Ja Windows 10 ja Xbox One kasutajad saavad tänu Xbox Live’le omavahel suhelda ja loomulikult ka koos mängida. Ning tänu pilvesüsteemile mis salvestab su mängu ka pilve, on sul võimalik Windows 10 peal pooleli jäänud mängu jätkata Xbox One peal ja vastupidi. Või siis tänu streaming funktsioonile suunata oma Xbox One mäng Windows 10 seadmele.

Windows 10 ja Xbox One koos on kahtlemata üks viis kuidas Microsoft’l õnnestub mänguturult suurem tükk enda kasuks tagasi hammustada. Tänase päeva seisuga on Windows 10 operatsiooni süsteemi installitud juba üle 18 miljonisse seadmesse. Ning siinkohal ei ole Sony’l hetkel mitte midagi sama tõsist vastu pakkuda mänguritele. Ning ilmselgelt üritab Microsoft siinkohal mängureid Steamist Windows 10 peale Xbox Live kasutama meelitada. Ja peab ütlema, et pakkumine peaks igale mängurile olema ahvatlev. Eriti juhul kui sa juba kasutad Xbox Live teenust.

Seejärel toodi lavale puterdama ja kokutama Jens Bergensten (Mojang), kes rääkis veidi Minecraft Windows 10 beetast. Ja seejärel uuest mängust nimega COBALT, mis tuleb selle aasta oktoobris. Ja peab tunnistama, et COBALT näeb päris isuäratav välja.

Seejärel näidati Dark Souls III ja Homefront: The Revolution mängu. Deep Silver teatas, et mäng pakub ka co-op moodi ja selle aasta talvel on oodata multiplayer beetat Xbox One konsoolile. Esimene Homefront oli minu meelest kohutav käkk, viletsa loo ja ülilühikese mänguga. Ning ega mitmikmängu osa eriti parem polnud. Loodetavasti uus version mängust on parem. Vähemalt esialgu paistab ta paljutõotav välja, aga seda paistis ka esimene Homefront alguses.

Seejärel lasti lavale Nick Channon, kes hakkas loomulikult ei millestki must kui uuest FIFA 16 ‘st rääkima. Tutvustati ka Xbox One FIFA 16 komplekte mis sisaldavad EA Access’i. Mul ei ole otseselt FIFA mänguseeria vastu midagi, aga ma ei ole kindlasti fänn kes nende mängu igal aastal uuesti ostab. Iga aasta uus FIFA või mõnel aastal lausa kaks paistab rohkem kasutajate lüpsmine kui millegi uue tootmine. Võimalik, et suuremad tõsisemad fännid saavad FIFA seeria mängude erinevusest igal aastal aru, mina nende hulka ei kuulu. Seetõttu ostan ka FIFA mänge iga kahe või kolme aasta tagant.

halo_5_limited_edition_xbox_one-1Seejärel said Halo seeria fännid rõõmustada, sest näidati Halo 5 Guardians trailerit, kus tutvustati kahte mängumoodi – Warzone ja Arena. Mäng jõuab turule 27 oktoobril 2015. Juttu tuli ka Halo World Championship‘st mis toimub sel aastal, ja kus auhinnarahaks on välja pandud miljon dollarit. Tutvustati ka limiteeritud kogusega 1TB suuruse kõvakettaga Halo Xbox One konsooli.

Lõpuks sai Halo teema läbi ja ekraanidele lasti Just Cause 3 trailer. Mäng jõuab kasutajateni selle aasta 1 detsembril, ning Xbox One versioon sisaldab ka Just Cause 2 Xbox One konsoolile. Peale seda tuli juttu Forza Motorsport 6‘st, mis jõuab müügile 15 septembril. Ning siis näidati Tom Clancy’s Rainbow Six Siege trailerit. Veidi tehti juttu ka Rise of The Tomb Raider’i teemal ja näidati mängu ennast ja seejärel trailerit. Rise of The Tomb Raider jõuab Xbox One omanikeni 13’ndal novembril.

Ja lõpuks kogu ürituse lõpus teavitati fännide suureks rõõmuks, et tulekul on Halo Wars 2.

Kas Microsoft suutis nüüd Gamescom 2015’l veidi oma varasemat magama jäämist Euroopas tasa teha? Eks seda saab järgmise aasta kevadel numbreid kokku lüües näha. Kuid esialgse hinnangu põhjal usun, et jah. Kuigi oodatud tugevat Euroopa kasutajate poolehoiu võitmist otseselt küll ei tulnud, siis Microsofti esitlus oli sel aastal üsna tugev. Uued funktsioonid, Backward Compatibility, tugev mängude nimekiri. Lisaks Xbox Live Windows 10 ja Xbox One peal, mis võimaldab Xbox One ja Windwos 10 kasutajatel omavahel suhelda ja mängida. Ning loomulikult võimalus mängida oma mängu Xbox One konsoolil ja seejärel jätkata mängu Windows 10 peal või vastupidi. See kõik kokku võidab kindlasti uusi kasutajaid juurde. Ja sedakorda ei lähe Microsoft mitte ainult PlayStation kasutajate kallale, vaid meelitatakse ka Steami kasutajaid enda juurde. Windows 10 ja Xbox Live on otsene ja väga tõsine konkurent Steam keskkonnale.

Mängustuudiote enda poole võitmisel Microsoftil tõenäoliselt hetkel probleeme pole. Aga kuna osa kasutajaid on siiski teatud määral hinnatundlikud, siis ilmselt kõige olulisemat rolli hakkab nüüd mängima see, kumb pakub paremat hinda mängudele. Kas Steam või Xbox Live? Kas siit on oodata soodsamate pakkumistega hinnasõda Valve ja Microsofti vahel, või sõlmitakse suletud uste taga vaikiv kokkulepe? Ja kas siit on kasu oodata ka Xbox One omanikele? Senine hinnapoliitika digitaalsete mängude osas Xbox One konsoolil on otsekoheselt ilma ilusamaid sõnu otsides pask. Praegused hinnad Xbox Live’s Xbox One mängudele on kõike muud kui digitaalsete mängude ostu soodustav. Ja ega see olukord Steam keskkonnas eriti väga parem pole. Hinnatundlikud kasutajad ootavad ja uurivad internetis ringi, ja ostavad mänge või Steam koode kolmandate müüjate käest. Sama toimub ka Xbox One konsoolil, kus kolmandate müüjate käest on vahel võimalik  digitaalne version Xbox One konsoolile osta lausa 3 korda odavamalt kui Xbox Live’st.

Microsoft on mõned kuud tagasi teinud vihjeid et varsti võivad digitaalsete mängude hinnad muutuda, kasutajatele soodsamaks. Kas Windows 10 ja konkurents Steam keskkonnaga kasutajate pärast ongi see hetk kus võib seda positiivset muudatust oodata?

2 KOMMENTAARID

Comments are closed.