Shantae and the Pirate’s Curse

1
213

Ennem kui kõne all olevale mängule keskendume tutvustan kiirelt Shantae’d ja tema maailma.
Shantae seeria esimene mäng on pärit 2002 aastast ja nägi ilmavalgust Game Boy Color pihukonsoolil (hetkel saada ka 3DS Virtual Console peal). Omanimelise mängu peakangelane on noor neiu, “pool-dzinn“, kes määrati kaitsja dzinniks väikesele kalurikülale nimega Scuttle Town. Järgneb peadpööritav platvormer seiklus kus Shantae (ehk mängija) peab tõestama, et on rohkem kui võimeline omale määratud ülesandeid täitma. Mängu järg, Shantae: Risky’s Revenge, ilmus 2010 aastal ja taaskord paisati mängija keset peadpööritavat seiklust mis oli kirgastatud hea huumori ja kireva seltskonnaga. Triloogia viimane mäng, Shantae and the Pirates Curse ongi see millele kohe pilgu heidame. Hetkel on mänguloojal käsil juba Shantae järgmine seiklus – Shantae: Half-Genie Hero mis kickstarter raames kogus rahva toetusega kolmveerand miljonit dollarit ning näeb ilmavalgust nii Wii U, PS3, PS4, Vita & Vita TV, Xbox 360, Xbox One kui ka Windows PC peal.

Aga liigumegi edasi meie mängu juurde. Kel huvi eelmiste osade vastu siis ei tasuks rohkem edasi lugeda kuna tekst võib sisaldada spoilereid.

Shantae and the Pirates Curse jätkab sealt kust Risky’s Revenge pooleli jäi. Jäänud ilma oma võimetest üritab Shantae oma uue eluga harjuda. Ühel päeval aga ilmub välja juba vana tuttav vaenlane Risky, kes hoiatab Shantae’d kurja Piraatide Pealiku eest, kes kunagi dzinnide poolt vangistati ja nüüd oma tagasitulekut plaanib, et kogu maailm hävitada. Hoolimata oma võimete kaotamisest ühendab Shantae jõud Risky’ga, et nurjata Piraatide Pealiku tagasitulek.

Sileda graafika austajad siit kindlasti rahuldust ei saa kuid nurgelise pikselgraafika fännidele on kindlasti tegu mõnusa retrohõngulise maiuspalaga. Pirate’s Curse ei erine pildi poolest kuidagi oma eelmisest osast, ka heli on enamasti samaks jäänud. Samas ei ole see mitte negatiivne, ümbruskonnad on väga detailselt ja ilusti loodud ning heli muutub vastavalt asukohale ja tegevusele, sulandudes erinevate olukordadega perfektselt kokku. Tegelaste dialoogid on täis vürtsikat huumorit, mis annab mängu kirevale värvilisele õhkkonnale lisaväärtust. Tegelased, tasemete ehitus ja vaenlased on samuti enamasti samad, seega suuremad muutused puudutavad pigem lugu, asukohti kuhu rännata saab ning peategelase võimeid.

maxresdefaultMis on on muutunud? Erinevalt Risky’s Revenge tegevuspaigast, milleks oli Scuttle Town asukohamaa Squid Land, tutvustab Pirates Curse meile veel viite asukohta – saari, millest saavadki meie peamised tegevuspaigad. Et piraadipealik saaks ellu ärgata saadab ta oma käsilased koguma tumedat maagiat. Meie ülesandeks saabki igal saarel teed rajada kurjuse koopani, kus pesitseb üks nendest käsilastest, maha pidada bossivõitlus ja kokku koguda tume maagia, et kurja piraadi tagasitulek peatada. Lisaks saladuslikule vaenlasele sisaldavad saared endas ka mitmeid üllatusi ja kogutavaid esemeid, mille abil näiteks Shantae erinevaid omadusi arendada – rohkem elusid, võimsamad rünnakud jne… Kurjuse koopad  aga sisaldavad igaüks endas mingit erilist asja mis annab Shantae´le juurde lisavõimeid. Kui eelmises osas oli suur rõhk Shantae dzinnivõimetel siis selles osas ongi rõhk asetatud justnimelt erinevatele lisavidinatele. Igal vidin on kasulik rohkem kui ühte moodi – Risky müts laseb Shantae’l õhus hõljuda ja lennata tuuliste avauste kohal kõrgustesse; Scimitar lubab aga avada maapõues olevaid salakäike; Risky püstol lubab kaugelt vaenlasi lasta või aktiveerida distantsilt erinevaid lüliteid, jpm.

Mängu kogupikkuseks sain napi üheksa tundi, mille käigus kogusin kokku umbes pooled kogutavatest esemetest. Korjatavate asjade hulka kuuluvad Südamekalmaarid, mida on mängus kokku 32 ja milledest iga nelik moodustab uue südame sinu eluderibale. Nahkiired, keda otsida ja alistada tuleb, sisaldavad endas tumedat maagiat mida koguda saab. Uudse lähenemisena on mängu lõpp muutuv ja oleneb sellest, kui palju asju sa mängu jooksul oled kogunud.

630xKiitma pean tegelase mugavat ja sujuvat liikumist, uued võimed on paigutatud mugavalt erinevate nuppude alla ja ei vaja absoluutselt mingit harjumist, kõik tundub nii naturaalne. Tegelase liigtused on kiired ja täpsed, harva läheb midagi sassi. Ja kuigi mängu jooksul lisandub erinevaid võimed on siiski peamiseks vaenlaste alistamise viisiks Shantae patsilöök, mis on terav ja surmav. Kombineerides selle muude erinevate relvadega, mida näiteks linnast poest osta võib, saab oma rünnakuid planeerida erilise täpsusega. See on vajalik, sest mida kaugemale mängus jõuda seda suurema väljakutse mäng esitab, viimased paar taset on ka kõige julgemale platvormeri gurule paras peavalu. Sealjuures on mäng suhteliselt aus ning kõik takistused on võimalik läbi mõeldes ja osavalt planeerides ületada. Nagu eelmises osaski, ei saa ka siin mängu salvestada siis kui tahtmist peaks olema vaid salvestamine toimub teatud kindlates kohtades manuaalselt – kohates rohelises rüüs vanameest, peab mängija ise talle lähenema ja mängu salvestama, vastasel juhul tuleb surma saades alustada viimati salvestatud kohast, mis võib osutuda väga kauges ja lõppkokkuvõttes väga valusalt kätte maksta. Kui mäng on siiski edukalt lõpetatud on võimalik see uuesti läbida Pirate Mode mängutüübi alt, kus kõik Shantae kogutud võimed on kasutatavad kohe mängu algusest.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et Shantae and the Pirate’s Curse on üks põnev, tempokas ja humoorikas platvormer mis leiab kindlasti oma koha minu selle aasta mängude topis. WayForward on juba töötamas mängu järgmise peatüki kallal, mis küll otseselt ei jätka originaalse triloogia lugu vaid liigub oma rada kuid tõotab siiski tulla äärmiselt põnev mäng. Shantae and the Pirate’s Curse on digitaalselt saadaval nii PC, Nintendo 3DS kui ka Wii U konsoolile, millest viimase peal ka meie mängu läbi tegime. Wii U puhul kasutab mäng targalt ära puldil oleva ekraani, kus kuvatakse mängu kaart ja erinevad asjad mis tegelasel varuks on. Kui aga soov telerist eemal mängida saab kogu mängupildi lükata Wiipad ekraanile ja seal mängida.

Arendaja: WayForward Technologies, Inti Creates
Levitaja: WayForward Technologies
Zanr: Platvormer
Ilmus: 5 veebruar 2015
Platvormid: 3DS, PC,  Wii U (meie ülevaade)
Koduleht: WayForward.com

Hea
Väga ilus pilt ja heli
Hea huumor
Väga hea mängitavus
Halb
Mäng oleks võinud olla natuke pikem
Vähe muutusi võrreldes eelmise osaga
8.9
Meie Hinne

Comments are closed.