Septembri keskpaigas said kõik 2K Games poolt loodud BioShocki mänguseeria fännid rõõmustada – lõpuks anti välja BioShock: The Collection. Kollektsioonis sisalduvad uuendatud ja tuunitud BioShock Remastered, BioShock 2 Remastered ning viimase lisaosa, Minerva’s Den Remastered, mis toetavad nüüd kõrgemaid resolutsioone ja kaadrisagedust (kuni 1080p, 60 kaadrit sekundis). Samuti on mängud saanud mitmed visuaalseid uuendusi. Triloogia uusim mäng, BioShock: Infinite, on sealjuures erandlik, kuna seda mitte ei uuendatud, vaid selle PC versioonist tehti port konsoolidele, et ka konsoolifännid saaksid nautida mängu täisdetailsusastmes.
Mida siis täpsemalt uuendati?
BioShock, mis anti välja 2007. aastal, on läbinud kõige selgemini tajutavad muutused. Laiem vaateväli, teravamad tekstuurid ja mitmed uued elemendid loovad ühtlasema tunnetuse Rapture’i linnast ning selle atmosfäärist. Esimese hooga mängu käivitades hakkas silma pikenenud peamenüü, kuhu on lisatud paar uut põnevat asja. Kes on juba mängu läbi mänginud ja huvituvad selle taustast, saavad nüüd külastada mängusisest BioShocki muuseumit, kus on eelkõige varajased ideed, kontseptsioonid, hüljatud mudelid ja muud sarnast, mis annavad visuaalse ülevaate mängu arengust.
isaks on loodud uus collectible kuldseid filmirulle, mida on võimalik kokku koguda tervet mängu läbi mängides ning mis avavad mängija jaoks 10 videoklippi intervjuudest mängu looja Ken Levine’i ja peadisaineri Shawn Robertsoniga. Seikluslik mängija võib filmirulle ise üles otsida, ent tupikusse jooksmise korral on 2K oma blogis avaldanud kõikide filmirullide asukohad.
Viimane uus lisa mängus on challenge roomid ehk ülesande toad. Neid on kokku kolm ning igaühel on oma eesmärk ja piirangud, mille raames ülesanne tuleks täita. Põhimängu need toad kuidagi ei mõjuta, nii et need on lihtsalt lõbusaks ajaviiteks ning isiklike rekordite püstitamiseks ja murdmiseks.
Jõudes lõpuks eelmainitud põhimängu juurde, siis sain juba uut mängu alustades kohe selgelt aru, et mäng on kuidagi ilusam ja kirkam, kui varasemalt, ent siiski niivõrd tuttav ja õige, et ei saanudki täpselt pihta, millised detailid on siis teistmoodi. Mängu algust läbi käies teen screenshote mõnes kohas ning lähen siis tagasi vana versiooni juurde ja kordan ülesannet. Pilte kõrvutades on selge, et ookeanipõhja on lisatud floorat ja faunat, ruumide interjööris on kasutatud uusi tekstuure nii põrandatel kui seintel, lisandunud on pisemaid elemente igal pool nagu vaibad, tuulekese käes õõtsuvad lipud ja rohulibled, kohati on uuendatud valgustust ning üleüldiselt ei ole graafika enam nii udune kui 2007. aastal. Need pisikesed uuendused ja täiendused parandavad visuaalset muljet kogu mängust ning toovad veelgi rohkem ellu düstoopilise Rapture’i ning tema hullunud elanikud.
10 aastat hiljem – 1968
BioShock 2 ja lisaosa Minerva’s Den on läbinud BioShockiga sarnase uuenduskuuri. Kuna teine osa anti aga välja 2010. aastal, ei ole muutused siin nii selgelt tajutavad kui esimeses osas, ent ka siin on mängu jõudnud teravamad tekstuurid ning uued detailid. Nagu ka BioShockis, lisavad need elemendid õhustikule ning realistlikkusele. Mingeid täiendavaid lisasid teises osas ei ole.
Kas see kõik on seda siis väärt?
Isegi kui esmasel vaatlemisel ei tundu need muudatused suured, siis nad teevad mängud ikkagi ilusamaks ja puhuvad neile värsket elu sisse. Olles seda mängusarja juba kaua aega armastanud, on tõeline rõõm sukelduda taaskord Rapture’isse ning leida eest natuke ilusam maailm, kui see, mida viimati külastasin. Kui sa aga ei ole varem BioShocki mänge mänginud, siis kindlasti aitavad need uuendused uuel mängijal, kes on harjunud tänase graafikatasemega, natuke paremini end sisse elada. Nii et leia üles majakas ning avasta Andrew Ryani objektivistlikku juugendmaailma Atlandi ookeani põhjas!
Platvorm(id): PC, PS4, Xbox One Ilmus: 13. september 2016 Arendaja: 2K Games, Blind Squirrel Games Levitaja: Take-Two Interactive Ülevaade tehtud: PC |