Battleborn on arendaja Gearbox’i uus ning omalaadne MOBA-tüüpi mäng. Seda mängu võrreldakse väga palju Blizzardi samalaadse mängu Overwatchiga, aga see Battleborn pole seda. Ainuke võimalik paralleel, mida saab tõmmata, on see, et mõlemal mängul on unikaalsed karakterid(25 Battleborn’il Overwatch’i 21 üle), kellel on kõigil erinevad võimed. Battleborn on iseseisev ja unikaalne, ent laenab palju oma vanemalt vennalt Borderlands’ilt, mida on näha ja tunda dialoogis ning bossi-võitlustes.
Mängu lugu pöörleb universumi ning selle päästmise ümber- Rendain, üks paha vampiiri-laadne tegelane, tahab universumit hävitada ning 25 sõdalast, keda tuntakse Battleborn’ide nime all, peavad ta peatama. Lugu oli hea, kuid vahel tulid mõned augud sisse, näiteks kui tuleb minna ühte kindlat tegelast päästma, et ta enda alluvusse saada, kuid teda oli näha juba alguse animatsioonis(Mis oli väga-väga hea, kiitused animeerijatele ja kunstnikele). Mängu loos on 8 missiooni, iga missioon(koos oskuslike mängijatega) võtab aega umbes 30-45 minutit. Missioonide kordusmängimine ei ole kramplik ja dialoogi kordav, kuna missioonis olevate kirstude ümberpaigutus, dialoogi muutumine ning ka mõnede pisidetailide teine asukoht teeb iga missioonist peatüki, mida võib mängida kümneid kordi.
Battleborn keskendub väga mitmikmängule. On kolm PvP tüüpi: Capture, mis on kolme kontrollpunkti enda valduses hoidmine; Meltdown, mis paneb mängijad tegema eskortmissiooni, proovides enda väikeseid roboteid enda vaenlaste tunnelitesse saada, ohverdades nad jumalale; ning Incursion, mis on kõige MOBA-laadne: Tuleb enda käsilasi eskortida vaenlase kahe robotini, nad hävitavad kilbi ning sina saad vaenlase robotitele haiget teha.
Ka on mängus split-screeni võimalus, mida proovis Christel. Tema sõnul on seda “Lõbus kahekesi ühe teleka taga mängida. Kahekesi mängides oli kasulik kui üks mängijatest oli healer, sest siis oli kergem ellu jääda ning missioonid möödusid kergemalt. Näiteks kahte tanki kasutades sai suhteliselt kiiresti surma. Minu jaoks kindlasti mitte üksi mängimise mäng, aga koos oli huvitav.”
Mängida saab viiekesi ühes tiimis ning PvP võitlused on 5v5 igas mängutüübis. Ja kellel sõpru pole, siis selles mängus on ka võimalik matchmaking‘usse minna. Matchmaking on väga kiire, enamasti leiab viis mängijat alla minutiga. Serverid selles mängus on väga stabiilsed, minu 60-tunnise mänguaja jooksul pole mind mitte kordagi mängust välja kick’inud, ka rangema NAT 3 internetiga.
Mängu lugu saab ka üksi mängida, ent see võib mängijale üle jõu olla, sest vaenlasi on ikka sama palju kui viiekesi mängides ning erinevaid punkte kaitstes ei saa igat poolt ise kaitsta. Selle jaoks saab ehitada erinevaid lõkse, kahureid ja droone, mis siis parandavad või ründavad. Kristalle nende ehitamiseks saab, nagu arvata, kristallidest, mida leidub igal pool. Neid kristalle saab kasutada ka enda nänni aktiveerimiseks.
Gear on selle mängu põhiline varustus, mida on võimalik saada. Korraga saab olla peal kolm erinevat varustust, mida, nagu ennem öeldud, saab aktiveerida kristallide eest. Varustus on ka värvikoodiga- (nõrgemast tugevamini) hall, roheline, sinine, lilla ja oranž. Varustust saab ka osta mängus saadava krediidi eest: müügil on saadaval 9 pakki, mis on jaotatud varustuse värvi ning karakteritüüpide järgi, mida on 5. Neis pakkides on võimalik leida ka taunte ning skinne, mis muudavad karakteri liigutusi ning tema värvi.
Karakterid jagunevad viide gruppi, milles on viis tegelast ning kes on jaotatud omakorda kolme karakteritüüpi. Nendeks viieks grupiks on:
Jennerit, vaenlastega ühes grupis olevad, kuid sealt põgenenud ning üle tulnud kangelased.
Rogue, kes on enamasti pätid-kaabakad.
UPR ehk United Peacekeeping Republics, õigluse eest võitlevad kosmosepolitseinikud.
Eldrid, lillelapsed, kes toetuvad loodusele enda jõududes.
LLC ehk Last Light Consortium– robotilaadsed kübertegelased.
Kolmeks karakteritüübiks on Supporter, kes enamasti ravivad või panevad kilpe kaastiimile; Attacker, kes keskenduvad kahju tegemisele ning Defender, kellel on palju elusid ning liiguvad aeglaselt.
Selle mängu 25 tegelast on kõik unikaalsed, oma tugevuste-nõrkustega ning nüüdseks juba enamasti võrdse tugevusega(Ülevaate kirjutamise ajal oli Galilea juba nõrgemaks tehtud ning ISIC’u elusi kärbitud). Iga karakteri kohta saab rohkem teada, tehes nende taustaloo avamiseks erinevaid vigureid(Mängi koos kindla tegelasega nii mitmes matšis, kasuta oma võimet nii mitu korda, koksa maha nii mitu kindlat Battleborn’i jne). Ja lisaks eelnimetatud jaotusetele on veel üks jagunemisaste: mängitustase. See näitab, kui raske on ühe kindla karakteriga mängida. See jaguneb ka kolmeks: Easy, Advanced ja Complex. Suurema riskiga tulevad ka suuremad preemiad, mis väljenduvad väga suure kahju tegemises, kui oskuslikult enda tegelasega mängida.
Battleborn on Gearboxi väga hea katse omalaadsele MOBA-elamusele. Mängule on plaanitud ka viis lisapakki, millest enamuse (uued mitmikmängu areenid ning uued mängurežiimid) on tasuta kraam. 20-eurone Season Pass sisaldab uusi missioone ning karaktereid koos nende uute välimus- ning tegevusuuendustega. Battleborn hiilgab oma mitmekülgsete karakterite, Gearboxile omase dialoogi ning suurepärase mitmikmänguga, tehes sellest selle aasta parima MOBA-elamuse.
Platvorm(id): PC, PS4, Xbox One
Ilmus: 3 Mai 2016
Arendaja: Gearbox
Levitaja: 2K Games
Ülevaade tehtud: Playstation 4
Mängu saab osta siit: