Microsofti eesmärgiks on ühendada PC ja Xbox One mänguplatvormid üheks keskkonnaks

1

Eelmisel nädalal, San Franciscos toimunud pressile korraldatud üritusel rääkis Microsofti Xbox osakonna juht Phil Spencer, et Microsofti eesmärgiks on ühendada PC ja Xbox One platvormid üheks ökosüsteemiks mis töötaks Universaalsel Windows Aplikatsioonide (Universal Windows Applications, UWA) süsteemil.

UWA, ühtse arengu platvorm, võimaldab samu aplikatsioone kasutada nii PC, Xboxi, kui ka mobiilsetel platvormidel, ning see on Microsofti jaoks kesksel kohal olev strateegia, mis puudutab mängimist.

See tähendab seda, et tulevikus saab Xbox olema veel rohkem PC ja konsooli hübriid, kui ta juba täna on. Tegemist hakkab olema Microsofti UWA süsteemi kasutava seadmega, elutoa arvutiga, millegi sarnasega nagu Steam konsool soovib olla. Küsimus on aga, kas see on see mida kliendid tegelikult tahavad? Ning kuidas arendajad sellesse suhtuvad?

Kui varem olid konsoolide riistvara lukustatud 7 kuni 10 aastaks, siis UWA kasutusele võtmine võimaldab Xboxi riistvara tihedamini uuendada. See tähendab, et Microsoft saab regulaarselt tuua turule võimsamate protsessorite ja graafikaga Xbox mudeleid. Teoorias tähendab see seda et kõik mängud mis on loodud UWA keskkonnas töötavad ka uutel masinatel. “See lubab meil keskenduda riistvara uuendamisele, ilma et see segaks mängude toimimist mis sellel platvormil jooksevad,” räägib Spencer.

See on olnud Microsofti visiooniks viimase aasta jooksul, selgitab Spencer. 2015 aasta jaanuaris teatas Microsoft, et nad toovad Windows 10’le Xbox appi, mis lubab mängida Xboxi mänge PC peal ja suhelda sõpradel omavahel sõltumata sellest kas sõber kasutab Windows 10 või Xbox One konsooli. Ning Novembris toimus Xbox One süsteemiuuendus et see ühilduks Windows 10’ga.

Spencer kinnitas, et ühendades arvuti ja Xbox One ühiseks ökosüsteemiks tähendab seda, et edaspidi jõuab Xboxile veel rohkem mänge kui varem. Ning see võimaldab pakkuda cross-platform mänge erinevate seadmete vahel. Ning loomulikult annab see võimaluse müüa mänge ühel platvormil, mis kasutajatele koheselt saadval ka teistel Windows 10 seadmetel. Näiteks ostad Tomb Raideri Windows 10 jaoks, kuid sa saad selle mängu ka Xbox One platvormile.

GOW
Gears of War: Ultimate Edition on nüüd samuti Windows 10 peal saadaval. Pilt: Microsoft

Esimeseks UWP (Universal Windows Platform) formaadis olevaks mänguks on Turn 10 loodud mängi-tasuta mäng Forza Motorsport: Apex, mis jõuab Windows 10 kasutajateni selle aasta kevadel. Forza mängumootor kasutab nüüd DirectX 12 ja on UWP, nii et Apex on ainult algus,” lisab Turn 10 juht Dan Greenwalt.

Forza Motorsport: Apex sisaldab üle 60 auto ja uusi rallimoode. Uute autode lahti lukustamiseks on mängijatel vaja täita erinevaid eesmärke mis annab neile rallipunkte, mida saab siis medaliteks teisenda, et uusi autosid saada. Greenwalt kinnitas, et kõik autod on lahti lukustatavad läbi mängu, kuid nad ei välista, et lisatakse ka mikrotehingute võimalus mis lubab mängijatel varakult otse oma lemmikautosid osta. Kuid Apexi eesmärgiks on siiski uue tehnoloogia presentatsioon, mitte aga kasumi teenimine. Greenwalt lubas, et Apex on ainult algus ja kõik tulevased Forza mängud tulevad edaspidi ka arvutile.

Jutuks tulid ka süüdistused nagu Microsoft oleks loobunud Xbox One müüginumbrite esitamisest, kuna PlayStation 4 konsooli on müüdud kordades rohkem. Spencer lükkas need väited ümber, põhjendades igakuiste aktiivsete kasutajate (monthly active user, MUA) süsteemi kasutusele võttu sellega, et see annab arendajatele ja levitajatele palju parema ülevaate tegelike kasutajate arvust platvormil. Ning see on see mida partnerid tegelikult teada tahavad. “Nad tahavad teada aktiivsete kasutajate arvu, kes tegelikult ostavad ja mängivad mänge. Mitte aga seda kui palju sa konsoole müüd,” rääkis Spencer. “Kui ma müüsin konsooli kaks aastat tagasi ja nüüd kogub see riiulis tolmu, siis ei ole see mängurite jaoks hea, ei ole hea arendajate jaoks, ega ka mitte Microsofti jaoks.”

Üldiselt arvavad mängude arendajad, et UWA süsteemi idee on hea, kuna see pakub ühtset keskkonda, mitte aga killustatud operatsiooni süsteeme mis jooksevad veel rohkem killustatud riistvara baasil. Kuid on ka neid, kes kardavad, et see süsteem paiskab nad tagasi situatsiooni juurde mis PC’l täna on. Riistvara erinevuse probleemid ja mängule miinimum nõuete kehtestamine. “Praegune variant on arendajatele hea, kui sa lood Xbox One mängu, siis sa tead täpselt millisel riistvaral see jooksma hakkab,” räägib Atkinson-Jones.

Jäta oma kommentaar siia...