Nightmares from the Deep 2: The Siren’s Call

0
257

Artifex Mundi mängustuudio, mis loodi Poolas 2007 aastal, on aastate jooksul väga palju “point and click” põhiseid seiklusi välja lasknud. Mina isiklikult nende mängudest enne midagi kuulnud ei olnud, kuni nad hakkasid oma mänge Xboxi peale tooma. Ka Nightmares from the Deep 2: The Siren’s Call ilmus arvutile juba aastal 2013, aga õnneks on see mäng lõpuks tee leidnud ka Xbox One konsoolile. Viimane Artifex Mundi mäng mida ma mängisin, ja mille kohta tookord ka arvustuse tegin, oli The Ghosts of Maple Creek, seetõttu üritan neid kahte mängu omavahel natukene ka võrrelda.

Nagu nimes olev number juba vihjab, siis tegemist on Nightmares from the Deep teise osaga. Tegelikult on olemas ka juba kolmas osa, aga Xbox One konsoolile pole seda veel jõudnud. Olemuselt on kõik Artifex Mundi mängud väga sarnased ja tundub, et üldiselt võetakse nende mängud väga hästi vastu. Kindlasti on nende tugevuseks lugu, mida mõistatustega väga ilusasti edasi antakse. Kuigi Nightmares from the Deep teine osa on selles seerias minu esimeseks mänguks, võetakse mängu alguses olevas videos kenasti kokku eelmises osas juhtunud tegevused. Üritan loo puhul võimalikult vähe mängijatele ära rikkuda ja ütlen ainult nii palju, et lugu räägib ühest pisikesest linnakesest, mis on täielikult linnapea ja tema koletise kontrolli all. Selle kõigega kaasneb ka needus ja enamik linnaelanike on transformeerunud.

Lugu on väga hästi edasi antud ja pusled on väga värvilised ja ilusad. Samuti sobivad pusled ilusasti teemasse ja ei tundu nagu oleks kuskilt mujalt välja lõigatud ja mängu topitud. Võrreldes The Ghosts of Maple Creek mänguga on juurde toodud paar uut pusletüüpi. Kui tolles mängus tuli peamiselt üles otsida ainult kindlaid asju ühest suurest hunnikust, siis nüüd tuleb vahel kasutada samu asju, et näiteks kapp avada ja sealt järgmise asja avamiseks uus asi leida. Samuti on mängus rohkem raskemaid mõistatusi, lisaks asjade leidmisele.

Üks asi mis mulle mängus ei meeldinud oli see, et lisatud oli võimalus asjade leidmisel kasutada Mahjong mõistatuse abi. See võib veidi üldist mängukogemust rikkuda ja võttis mult võimaluse paar achievementi kätte saada. Loodan, et uutes mängudes on see osa eemaldatud.

Tundub, et achievementide puhul oli väga palju rõhku pandud sellele, et kasutajad peaksid mängu uuesti läbi tegema, peale selle lõpetamist. Isiklikult sooviks lineaarsete mängude puhul, et saaksin juba esimese mängukorraga enamus achievemente kätte. Antud mängu puhul see kahjuks nii pole.

Pusled ise olid suhteliselt kerged ja ei peletanud kordagi mind mängust eemale, loo jälgimiseks on see minu arvates väga vajalik. Siiski pidin ühe pusle vahele jätma ja teisega läks paar hetke kauem kui oleks soovinud. Mida mäng edasi, seda rohkem pidin meeles pidama, kus mingit värsket leitud objekti kasutama pidi. See omakorda tähendas, et selles ilusasti joonistatud maailmas tuli väga palju edasi ja tagasi liikuda. Aga kindlasti ei olnud see häiriv tegevus.

Isiklikult soovitan selle mängu umbes ühe kuni kahe päeva jooksul läbi teha, ja seda mitte väga palju jupitada. Võrreldes ellmise nende mänguga oli juurde lisatud kaart, mis aitas palju kiiremini jõuda ühest punktist teise, ja kuna punkte oli ka seekord rohkem, siis on see väga tervitatav võimalus.

Graafiliselt oli mäng väga ilus, ning mulle selle stuudio loodud mängude stiil üldiselt meeldib. Animatsiooni osas on neil siiski veel palju parandada, aga võrreldes The Ghosts of Maple Creek mänguga mida mängisin, on tegu ikkagi väga suure edasiminekuga.

Platvorm(id): PC, Xbox One
Ilmus: juuli 2013 (PC), 26 august 2016 (Xbox One)
Arendaja: Artifex Mundi
Levitaja: Artifex Mundi
Ülevaade tehtud: Xbox One
PEGI1616+
Vägivald

Mängu saab osta siit:
osta_xbox osta_steam

HEA
Lugu
Põnevad mõistatused
Graafiline stiil
HALB
Mahjong
Animatsioone tuleb veel veidi lihvida
Achievementide jaoks on vaja mäng uuesti läbi mängida
4