Sel reedel toob Electronic Arts ametlikult müügile selle aasta ühe oodatuima mängu – Star Wars Battlefront II (EA Accessi kasutajad said mänguga algust teha juba eelmisel nädalal). Kuid mitte kõik ei ole rahul mängu ülesehitusega.
Kaks aastat tagasi tõi EA turule esimese Star Wars Battlefront mängu, mille arendajaks oli DICE mängustuudio. Kuigi EA kinnitas, et mängu müüginumbrid olid head, ei olnud kasutajad mänguga siiski rahul. Mängul puudus üksikmängu osa ja üldse tundus kogu mäng selline poolik, kus mängijatele üritati pähe määrida kallis Season Pass. EA vastas tookordsele kriitikale, et nende uuringud on näidanud, et mängijad ei olegi tänapäeval üksikmängu osast üldse huvitatud. Ühe hilisema intervjuu käigus selgus aga hoopis tõsiasi, et nimetatud väide oli laest võetud ja tegelikult ei saanud mäng omale üksikmängu osa seepärast, et aega ei olnud piisavalt. Nimelt tahtis EA Star Wars Battlefronti turule tuua enne seda kui kinodesse jõuab uus Star Wars’i film.
Sel aastal kinnitasid EA ja DICE, et nad on võtnud kuulda kasutajate tagasisidet ja seekord sisaldab mäng korralikku üksikmängu osa, mille loomisega tegeles Jade Raymond’i asutatud EA Motive. Lisaks teatas EA, et Star Wars Battlefront II puhul ei ole enam kallist Season Pass’i ning kõik tulevikus mängu lisatavad kangelased ja kurikaelad on tasuta. Varasema Season Pass’i asemel võttis EA kasutusele hoopis loot-kastide süsteemi ja mikrotehingud.
Nädalavahetusel avastasid mängijad, et Star Wars Battlefront II loot-kastide ja mikrotehingute süsteem on aga kohutav. Tegemist ei ole muidugi esimese EA mänguga kus midagi sarnast on kasutatud. EA’le on nimelt alati mikrotehingud meeldinud ja siin pole ka midagi imestada, sest näiteks eelmisel majandusaastal teenisid nad arvutil ja konsoolidel mikrotehingute pealt kokku 1,68 miljardit dollarit. Seetõttu pole põhjust ka imestamiseks kui mõni EA esindaja räägib juttu, kuidas kasutajatele meeldibki mikrotehingute süsteem nende mängude juures. Sest olgem ausad, kui ei meeldiks, siis oleksid need numbrid märksa tagasihoidlikumad. Paistab, et mina, sina ja teised, kes võtavad sõna mikrotehingute vastu, oleme vähemuses ning niikaua kui ülejäänud kasutajad mikrotehingute kaudu oma raha raiskavad ei ole ka mingeid erilisi muutusi oodata. See muidugi ei tähenda, et me peaksime nüüd sellega nõus olema ja vakka püsima.
Üks Redditi kasutaja, MBMMaverick sai nädalavahetusel uue raha-lüpsmise-süsteemi peale üsna kurjaks ja kirjutas Redditisse, “Ma maksin $80 selle eest, et Vader oleks lukus?” ning lisas hiljem juurde, “See on mingi nali. Ma kontakteerun EA kasutajatoega, et raha tagasi saada… Ma ei saa isegi mängida kuradi Darth Vaderiga?!?!? Jäle. See mikrotehingute ajastu on läinud liiga kaugele.”
Nimetatud postitus Redditis on saanud praeguseks hetkeks toetuse juba 32 tuhandelt kasutajalt. Samal ajal on EA vastus nimetatud postile aga saanud üle 204 000 miinuse. Esialgset EA vastust näeb siit.
Oma vastuses kirjutas EA, et nende eesmärgiks oli pakkuda mängijatele võimalust olla uhke oma saavutuste üle tegelaste lahti lukustamisel. Tegelaste hindamisel kasutati avatud beetast saadud andmeid ja EA plaanib jälgida keskmise kasutaja teenitud krediiti päevas ja vastavalt sellele plaanitakse pidevalt uusi muudatusi, et olla kindlad selles, et olemasolevad väljakutsed oleksid rahuldust pakkuvad, veenvad ja saavutatavad läbi mängu. Lisaks kinnitas EA, et nad hindavad saadavat tagasisidet ja kirge mida mängijate kogukond Redditis, foorumites ja mujal sotsiaalmeedias avaldab. Ning selle põhjal jätkatakse muudatuste tegemist.
Hiljem, peale massilist kasutajate pahameelt ning negatiivset tagasisidet Star Wars Battlefront II ja EA vastusele otsustati teema sulgeda, tuues põhjuseks, “Teiste ahistamine ja spammimine ükskõik mis tasemel ei ole aktsepteeritav”. Milline osa Redditi kasutaja, MBMMaverick’i esialgsest postitusest on ahistamine ja milline osa on spamminine, see kahjuks jääb selgusetuks.
Teema sulgemine aga ei ole leevendanud kasutajate pahameelt antud teemal, vaid on sellele hoopis tuld juurde lisanud ning kasutajad jätkavad antud teemas esialgsele postitusele toetuse avaldamist ning EA vastusele negatiivse hinnangu andmist. Samuti jätkuvad arutelud Star Wars Battlefront II ja EA teemal sotsiaalmeedias ja teistes foorumites. Seekord on EA ilmselgelt läinud oma mikrotehingutega liiale.
Põhjus miks mängijad hetkel EA ja kogu selle Star Wars Battlefront II loot-kastide süsteemi peale pahaseks said on lihtne. Nimelt erinevate tegelaste lahti lukustamiseks nõutud mängusisese raha hulk on märkimisväärselt kõrge, kui seda võrrelda igast mängumatšist teenitud kogusega. Näiteks Luke Skywalker ja Darth Vader maksavad hetkel 60 000 ühikut mänguraha. Mis omakorda tähendab seda, et näiteks Darth Vaderi lahti lukustamiseks tuleb sul mängida umbes 40 tundi. Teised tegelased maksavad mängus küll veidi vähem, näiteks Leia ja Chewbacca maksavad 40 000 ühikut, kuid ka nende lahti lukustamiseks kuluv aeg on siiski natuke liiga suur. Rääkimata siis sellest kui sa peaksid soovima lahti lukustada kõiki olemasolevaid ja tulevikus juurde lisatavaid tegelasi.
Siinkohal ulatab EA loomulikult taaskord oma abistava käe ja pakub sulle võimalust osta päris raha eest kristalle mida saad kasutada loot-kastide ostmiseks. 1000 kristalli maksab 10 eurot ja 12 000 kristalli maksab 100 eurot.
Isegi kui olemasolevaid numbreid langetada kaks korda, on tegemist siiski endiselt märkimisväärse ajaga ja rahanumbritega mida sul on ühe tegelase lahti lukustamiseks vaja. Mistõttu hetkel kasutusel olev süsteem koos praeguste numbritega tekitab küsimuse, et kas see EA ja DICE lubatud “tasuta sisu”, mis tulema pidi hakkama, ikka on nii väga tasuta. See nõutav mänguaeg mis tegelaste lahti lukustamiseks vaja läheb, on ikka jaburalt suur ning nõuab meeletut grindimist. See aga tähendab, et suurem osa kasutajaid läheb ilmselt kergema vastupanu teed ja ostavad omale pärisraha eest kristalle, et nende eest siis loot-kaste osta.
Paistab, et EA ja DICE on taaskord leidnud viisi kuidas mängu ära rikkuda. Selline kõrge hind tegelaste lahti lukustamiseks on ilmselt mõeldud selleks, et kasutajaid suunata päris raha eest loot-kaste ostma ja teisi kasutajaid grindimisega mängu juures hoida.
Kogu teemale heidab halba valgust ka see kuidas EA on ülevaadetega manipuleerinud. Nädal kaks tagasi, ülevaadete välja jagamise ajal maksid tegelaste lahti lukustamine kordades vähem. Näiteks mainitud Luke Skywalker ja Darth Vader maksid nädal tagasi ainult 10 000 ühikut.
Loodetavasti võtab EA ja DICE siiski kasutajatelt saadud tagasisidet kuulda ja viib järgmiste päevade jooksul vajalikud muudatused sisse. Arvestades tegelaskujude hulka ja seda, et enamus mängijaid soovivad lahti lukustada kõik tegelaskujud, siis näiteks võikski Darth Vader maksta maksimaalselt 10 000 ühikut ehk 6-7 mängutundi. Aga kirjuta meile kommentaaridesse mida sina EA’st ja nimetatud süsteemist Star Wars Battlefront II juures arvad.