Proovisime ära: Destiny 2 beeta

0
235

Kuigi Destiny 2 beeta on tänaseks juba ilusasti kaugel selja taga, siis polnud ma mõnda aega üldse kindel kas ma ikka tahan oma arvamuse sellest kirja panna. Põhjus selleks on lihtne, mulle ei meeldi eriti negatiivsetest asjadest kirjutada. Kuid ikka ja jälle on keegi küsinud, et mida ma Destiny 2 beetast arvan ning nähes Destiny fännide ülevoolavat rõõmu, kirjeldamas teistele, kes mängu ei proovinud, kuidas kõik on uhkem ja parem, siis otsustasin et olgu peale, panen oma arvamuse sellest siiski kirja.

Kui Destiny 2014 aastal välja tuli, tundus esialgu olevat tegemist mänguga mida on ülimalt lahe koos sõpradega mängida. Peatselt sai aga selgeks, et kogu see maailm on siiski üsna tilluke ja üsna kiirelt hakkasid kõik tegevused taaskorduma. Ning kui Bungie koos Activisioniga läks kasutajatelt raha välja lüpsmise teed ning otsustas mängijate kogukonda killustama hakata, siis sai sellest mängust minu jaoks 2014 aasta kõige suurem pettumus.

Bungie oma varasemate kogemustega Halo seeriaga ja Activision oma rahaga oleks saanud luua Destinyst ühe suurepärase mängu järgmiseks aastakümneks. Seda aga ei juhtunud. Siinkohal ärge saage minust valesti aru, Destiny ei ole kindlasti kõige hullem mäng. Seda võib mingi piirini olla täitsa huvitav mängida aga kahjuks jõuab see piir minu puhul üsna kärmelt kohale. Ning kogu asja tegi hullemaks Bungie ja Activisioni meeletu soov kasutajatelt raha juurde lüpsta erinevate lisade näol, mis maksid kokku pea sama palju või rohkem kui põhimäng ise.

Hoolimata lubadustest ja juttudest, et Bungie on oma vigadest õppinud, paistab Destiny 2 tulevat täpselt sama ilmetu mäng nagu seda oli mängu originaal. Või isegi veel hullem kui võrrelda mõlema mängu beetat.

Destiny 2 beeta – üks kohutavalt igav jama

Destiny 2 beeta ei ole just eriti hästi õnnestunud, sellel puudub kõik see millega Destiny beeta mängijaid võlus. Jah, ma mõistan et Destiny 2 beeta puhul pole tegemist demoga vaid see oli mõeldud testimaks mängu tehnilist poolt. Siiski annab see mingil määral aimu sellest mida Destiny 2 võiks pakkuda ja see pilt pole eriti paljulubav.

Kui Destiny beeta pakkus mängijatele võimalust vabalt avastada kahte asukohta, piiramatut ligipääsu sotsiaalsele ruumile, luua omale sobiv tegelane ja teda leveldada päris mitu levelit ning korjata ja katsetada erinevaid relvi, siis Destiny 2 beetas polnud mitte midagi sellist.

Destiny 2 beeta pakkus mängu sissejuhatavat missiooni, Strike missiooni “Inverted Spire” ja Destiny PvP areeni. Võtsin need järjest ette ja proovisin need kõik ühe mängukorraga ära. Ja sellega sai nimetatud beeta minu jaoks ka läbi, sest seal ei olnud mitte midagi mis mind oleks meelitanud beetat veel korra käima panemast.

Nendest kolmest oli kõige igavam mängu sissejuhatav missioon. Bungie on üritanud meeleheitlikult sinna lugu külge pookida ja on lisanud mitmeid videostseene, mis kahjuks ei tee seda mängu mitte mingilgi moel paremaks. Sest kogu see lugu ja lineaarne missiooni ülesehitus, sellel puudub see vajalik säde, mis kutsuks mängust osa saama. Hoolimata plahvatustest, vaenlastest ja videostseenidest on tegemist ülimalt igava ja tüütu missiooniga, kus liigud ruumist ruumi ja tervitad ülimalt lolle vaenlasi järgmise kuulirahega. Ühesõnaga kogu see lugu seal oli kohutavalt tüütu ja mul hakkas üsna kiirelt igav.

Mis värk Bungiel selle kuradima turbiiniga on?

Sissejuhatava missiooni lõpus kohtud lõpuks ühe täiesti uut tüüpi vaenlasega – turbiiniga. Nimelt tuleb sul missiooni lõpus kosmoselaeva kilp neutraliseerida. Selleks tuleb sul üles leida turbiin ja see kahjutuks teha. Pealtnäha ei midagi keerulist, sest mööda missioonikoridori ette antud punkti poole jalutamises ei ole midagi rasket. Kuniks sa siis vajalikku ruumi jõuad ja nõutult ringi vaatad, et mis siis nüüd edasi. Egas midagi võtame välja relvad ja alustame kahju tegemisega. Õnnetuseks ei juhtu mitte midagi, kogu masinavärk töötab rahulikult edasi ka peale kuulide ja granaatide rahet. No mida kuradit? Mida ma valesti teen? Kui kaua ma tulistama pean ja mida ma lõpuks üldse tulistama pean? Õnneks oskasid samal ajal partys olevad sõbrad, kel alguse missioon juba selja taga, juhatada ühes augus oleva auguni kuhu tulistada. Einoh aitäh Bungie, kas kogu mäng on niimoodi disainitud?

Kuigi pealtnäha ei paista midagi väga muutunud olevat, tasemete ja üldse kogu mängu ülesehitus jäänud samaks, siis mõned väiksemad muudatused on siiski aset leidnud. Näiteks on muudetud relvade kategooriaid. Kui esimeses Destinys oli sul põhirelv, spetsiaalne relv ja raske relv, siis nüüd on need asendatud tüüpidega: kineetiline, energia ja võimsus. Pealtnäha pole selles midagi hullu, juhul kui sa just ei armastanud Destinys snaiprirelvaga ringi kolistada. Destiny 2’s võib selle mõtte rahulikult prügikasti visata, sest snaipripüss kuulub kolmandasse kategooriasse ja see tähendab, et laskemoon sellele relvale on üsna piiratud. Bungie väidab, et uus süsteem annab mängijatele suuremad võimalused. Siinkohal jään ma Bungiega täielikult eriarvamusele, sest ma juhuslikult kuulun nende hulka kes armastasid snaipripüssiga esimeses Destinys ringi kolistada.

Strike missioon on nagu ikka. Tõsi erinevalt sissejuhatavast missioonist pakub see natuke rohkem liikumisvabadust ja veidi vaheldust aga nagu varem juba mainisin, ma ei ole seda tüüpi mängur kellele meeldib mingi korduva üksluise tegevusega päevast päeva tegeleda. Korra paar võib seda missiooni ju koos sõpradega teha, aga see on ka kõik. Kui sa aga kuulud nende hulka keda see ei häiri ja kellele meeldis esimeses neid strike ikka ja jälle teha, siis ilmselt meeldib sulle see ka Destiny 2’s, sest mingeid erilisi muudatusi siin ei paista olevat.

DESINTY 2 beeta kõige paremaks osaks on Strike missioon

Destiny 2 paistab keskendunud olevat PvP osale, siin ja seal on toimunud muudatusi, kus on võetud mõnede Destiny mängijate arvamusi kuulda. Selle tulemusel paistab näiteks Hunterite klass PvP’s ja ka PvE osas nüüd täiesti kasutu klass olevat. Nagu eespool juba kirjutasin, siis on muudetud relvade süsteemi, paistab et selle muudatuse põhjuseks ongi PvP. Ning ma tean mitmeid tuttavaid kes on uuest muudatusest PvP areenil suures vaimustuses. Kahjuks on selle all kannatanud kogu ülejäänud mäng. Sest mulle ei paku mingit pinget kahe samasuguse relva vahel mängus vahetada. Et kui ma saan PvP osast veel kuidagi aru, siis ülejäänud mängu puhul leian ma, et Bungie on korralikult sinnasamusesse selle relvasüsteemi keeranud oma uute kategooriatega.

Mis veel silma jäi? Tegelase liikumine on kuidagi kohmakam ja aeglasem, võimalik et see lihtsalt tundub mulle, kuna ma pole juba aasta paar Destinyt mänginud. Uus relvade süsteem on jama, nagu ma juba mainisin. Ja kui esimese Destiny puhul mängijad muigasid et Bungie tegi omale uue Halo, siis mingil põhjusel meenub Destiny 2 beetat mängides see Halo märksa rohkem, ainult veidi kohmakam. Olgu siis põhjuseks tulnukkollid kes mingi Halost sarnase relvaga sulle vastu kargavad või sarnased snaipritulnukad kes käituvad üks ühele sarnaselt oma kolleegidele Halo seerias. Õnneks on AI kaaslaseks endiselt naiselike vormidega Coratana asemel kandiline Ghost.

Ühesõnaga Destiny 2 beeta on üks igav mõttetu jama, mis ei meelita sind seda kogemust kordama. Selline on siis minu arvamus Destiny 2 beetast, võtke või jätke. Kindlasti leidub neid kelle arvates on tegemist üliägeda mänguga, neid leidub ka mu sõprade hulgas, kes on kinnitanud, et Destiny on just nimelt neile loodud.

Bungie, miks sa mu snaipripüssiga nii tegid?

Võimalik on ka see, et kui mäng septembris välja tuleb, siis suudab ta pakkuda mitmekesisemat kogemust. Bungie on juba kinnitanud, et nad on võtnud mängijate tagasisidet kuulda PvE osas ja lubab teha mõningaid muudatusi seal. Samuti on Bungie lubanud suuremat mänguala ja erinevaid lisamissioone. Loodetavasti suudavad need muudatused ja lisamissioonid pakkuda huvitavamat ja mitmekesisemat mängu. Igaljuhul kui beeta põhjal arvamust kujundada, paistab tegemist olevat ühe korduva jamaga, mis pakub tüütuid missioone, ilmetut igavat lugu ja kogu relvasüsteem on lootusetult tuksi keeratud. Nii et kui oled mõlgutanud mõtteid Destiny 2 eeltellimuse tegemiseks, siis soovitan oodata kuni mäng on väljas ja on ilmunud esimesed usaldusväärsed ülevaated mängu kohta.