Yakuza 0 ja kasutatud aluspesu maffia

0

24. jaanuaril ilmus eksklusiivselt PlayStation 4 konsoolile Yakuza sarja eellugu käsitlev mäng: Yakuza 0. Tegelikult oli see mäng väljas palju varem, kuid mitte jaapani keelt kõnelevale kultuuriruumile tehti mäng ümber alles nüüd. Mäng ise on küll endiselt jaapani keeles, aga kenasti saab inglise keelse teksti alla lisada. Kellele veel Yakuza sari tundmatu on, siis Yakuza 0 puhul on tegemist actionit täis seiklusmänguga, mis lisaks avatud maailmale annab mängijale võimaluse kogeda 80-te jaapani popkultuuri ja yakuzaks olemise ilu ning valu.

Enne Yakuza 0 tulekut polud ma isiklikult varem ühegi Yakuza sarja mänguga kokku puutunud. Kui aus olla, siis ma natukene kardan jaapanikeelseid mänge. Kardan, et need on äkki liiga rasked või ma ei suuda teksti jälgida ja kogu see Yakuza teema tundus üldse imelik. Siiski ma andsin sellele mängule võimaluse, mida ma kunagi ei kahetse.

Kangelased

Yakuza 0 põimib omavahel kahe noore yakuza Kazuma Kiryu ja Goro Majima lood. Mäng on jaotatud seitsmeteistkümneks osaks, millest pooli mängid sa Kiryuna ja pooli Majimana. Mõlemal kangelasel on mängu loo kulgemisel täita väga oluline roll ning Yakuza 0 aitab kahte kangelast ka lähemalt tundma õppida.

Kazuma Kiryu on iseloomult väga tõsine ning ka väga vaikne. Samas võib ta näiteks silmagi pilgutamata karaoket laulda nagu see oleks täiesti tavaline enesest mõistetav tegevus. Kiryu, keda süüdistatakse mõrvas, mida ta toime pole pannud, seab eesmärgiks taastada enda ja oma klanni hea nimi. Selleks peab ta aga oma yakuza tiitlist loobuma ning hakkama tavainimeseks, et välja selgitada, miks ta süüdi lavastati. Olgu teada, et yakuzad tsiviilisikuid ei tapa, vaid võivad neid lihtsalt läbi kolkida.

Goro Majima on võrreldes Kiryga nagu öö ja päev. Oma klanni käskude eiramise eest silmast ilma jäänud ning kohutavalt piinata saanud Majima eesmärgiks on võidelda endale tagasi koht Tojo klannis. Majima on jutukas, kohati veider, viskab nalja valedes kohtades ning usub teadvat, mis vaevab naiste südameid. Kabareeklubi juhina suudab ta väga hästi lahendada erinevaid keerukaid olukordi ning tema iseloom on selline, et teda lihtsalt peab armastama.

Võitlusstiilid

Meie kangelastel on kummalgi kolm erinevat põhivõitlusstiili ning teatud missioone tehes võib saada ka spetsiaalse üllatusstiili. Kiryu kolmeks stiiliks on brawler, rush ja beast mode. Kõik kolm stiili on lahti tehtavad ning treenitavad koos erinevate õpetajatega, kellega su tee sind mängu jooksul kokku viib ja kelle poolt antud ülesandeid sa sooritama pead. Rush stiil on näiteks väga kiire, kuid samas näiteks beast mode lubab sul ümber asuvaid esemeid löömiseks kasutada.

Majima kolmeks võitlusstiiliks on thug, slugger ja breaker. Slugger stiil näiteks lubab sul kasutada kakluses kurikat ning kombolöögid sellega on päris ägedad. Breaker stiil on aga hoopis välja arenenud break tantsust ning võitlus selles stiilis näeb natukene kummaline välja. Pärast Majimaga kõikide stiilide maksimumini uuendamist tuli mulle üllatusena ka võimalus kasutada demonfire pistoda, millega liikumine ning kombod olid eriti lahedad.

Võitlusstiile oli mängu jooksul kerge vahetada ning vastavalt ümbrusele sai lihtsalt otsustada, mida hetkel kasutada. Minu lemmikuteks olid beast mode ja slugger ning otseloomulikult ka demonfire pistoda, mille Majima alati naljaka näoga vastasesse lõi.

Äri ja rahateenimine

Kui selleks võimalus tuleb, on mõlemal kangelasel võimalik mängu jooksul alustada oma äri. Kiryu saab koha kinnisvaraga kauplemises ja Majima kabareeklubi juhtimises. Äride juhtimise süsteem on põhjalik ning kohati ka keerukas. Tuleb teha palju koostööd lähedal asuvate ettevõtetega, palgata ning otsida juurde uusi töötajaid ning jälgida turgu. Kabareeklubi juhtimine oli tegelikult väga lahe. Minu ülesandeks sai nutuse välimusega paigast teha number üks klubi antud piirkonnas ning palgata või konkurentidelt üle võtta palju võimalikult häid seltsidaame, kes klubis külastajatega räägiksid ja neid lõbustaksid. Klubi juhtimine meenutas natuke ühte restoranijuhtimise mängu, kus pead jälgima aja peale, et igal külastajal oleks kiiresti õige toit nina all. Antud juhul olid toidu asemel tüdrukud ning õhtu juhtimise jooksul sai su ülesandeks ka jälgida, kas keegi vajab abi või mõni tüdruk on oma kliendiga tülli läinud jne. Samuti sai tüdrukuid treenida (*khm* tööalaselt muidugi…) ning nendega maha pidada väga naljakaid vestluseid.

Kui äridega teenitud rahast ei piisa, siis kõige lihtsam variant on linna pealt üles otsida paar shakedowni. Need on ühed väga suurt kasvu meesterahvad, kes tulevad sulle kallale ning kui sa kaotad, võtavad kõik sinu raha ära. Näiteks üks shakedown vihkas juustega inimesi ning läks kõigile kallale, kuna ise oli kiilas. Kuna nad käivad ringi ja võtavad teistelt raha ära, siis nende kolkimise eest saad sa ise kogu raha omale. Kui veab, siis mõnel vennal võib taskutes olla tervelt kaks biljonit jeeni.

Kui shakedownid liiga rasked tunduvad (kindlasti varu elujooke enne kui nendega kaklema lähed), siis kergem võimalus on kakelda suvaliste gängidega tänavatel või üles otsida kuldsetes ülikondades rikkureid. Nõnda saab kiiresti ja suhteliselt kergelt treenimiseks ja äriajamiseks vajalikku raha teenida.

Meelelahutus ja sõbrad

Mängu jooksul viib su tee sind kokku erinevate huvitavate inimestega. Osadega neist saad sa arendada sõprussuhet ning neid aidates ja nendega rääkides ka oma sõprust nö süvendada. Näiteks saab sinu sõbraks üks väike tüdruk, kellele sa UFO masinast kummist kana püüad ning kes sind issiks hakkab kutsuma. Sa aitad teha politseinikul kohustuslikku läbiotsimist näidates iga kord, et sul on kaasas ainult üks taskurätik. Kindlasti ei tohiks mainimata jätta ka mr. Libiidot, kes mööda linna aluspükste väel ringi tantsib ja tahab, et sa temaga koos läheksid erootilisi videosid vaatama.

Meelelahutust on mängus väga erinevat. SEGA mängutoad toovad sinuni erinevad vanakooli minimängud. Klubides saad käia tantsimas, karaoket laulmas ja piljardit mängimas. Tantsimine ja karaoke on suhteliselt rasked, kuid meie loo kangelased tunduvad olevat justkui sündinud tantsijad ja lauljad. Kui eriti halvasti laulda, siis võib su sõber sult mängus küsida, et mis tunne on, kui on elevant kõrva peale astunud.

Kõrvalmissioonid

Nii Kiryu kui ka Majima teele jääb palju huvitavaid kõrvalmissioone. Näiteks palub üks pehmodest koosnev punkbänd, et sa neile õpetaksid, kuidas olla kõvad mehed. Üks noormees arvab aga, et tema tüdruk petab teda ning sinu avastada jääb kasutatud aluspesuga äritsemine. Teine neiu palub sul olla ühe päeva tema kallim ning kolmas tahab, et sa õpetaksid teda, kuidas olla korralik dominatrix.

Meie loo kangelased on mõlemad alati väga abivalmid, olenemata sellest, kui veider abivajaja soov on või kas see üldse vajalik on. Näiteks saad sa ühe väikse poisi väga rõõmsaks teha, kui aitad tal osta tema elu esimest pornokat.

Yakuza 0 puhul oli minu jaoks tegemist täieliku üllatusega. Ma poleks kordagi arvanud, et sellest saab mäng, millele ma rõõmsalt panen maksimumpunktid. Mängu lugu on väga põhjalik ja põnev. See tekitas tunde, et tahaks mängida veel ja veel ning teada, mis edasi juhtub. Oli ka piisavalt kurbi hetki, mis isegi pisara silma tõid ning hetki, mis naerma ajasid. Soovitan seda mängu kõigile, kellel on piisavalt viitsimist ingliskeelset teksti lugeda ja sellest ka aru saada. Yakuza 0 oli kõike oma aega väärt.

Platvorm(id): PS4
Ilmus: 24. jaanuar 2017
Arendaja: Sega
Levitaja: Sega
Ülevaade tehtud: PS4
    PEGI18

 

Jäta oma kommentaar siia...