The Crew tuli välja juba üpris kaua aega tagasi, täpsemalt siis 2014. aastal. Käesoleva aasta juunikuu lõpus sai see mäng omale ka järje – The Crew 2. On tunda, et mäng on aja jooksul väga palju edasi arenenud. Juurde on toodud mitmeid lisategevusi ja graafika on viidud järgmisele tasemele. Kuid kas see areng on piisav, et õigustada teist osa mängule, mille esimene osa keskpäraselt vastu võeti?
Mängu lugu
Esimeses osas olid peategelased sellised „badass mässajad“, kes üritasid võidu kihutades politsei eest põgeneda. The Crew 2 on aga rohkem suunatud sellele, et võidusõitmine peaks olema politseiga kooskõlastatud ja kõik võiks olla legaalne.
See muidugi ei tähenda, et lugu oleks paremaks läinud. Tegu on suhteliselt juustuse looga, kus väljamõeldud GoPro laadne firma soovib filmida ägedaid võidusõite ja sina soovid noore sõitjana sellest osa saada.
Selleks tuleb siis läbi käia erinevaid koolkondi, mis keskendub vastavatele spordialadele. Igas alas on üks tegelane, kes sind aitab ja üks nn. liider, keda soovid võita. Samas kõikide nende tegelastega suhtlemine on suhteliselt piinlik ja paneb mõtlema, et miks siia üldse mingit lugu oli vaja sisse tuua.
Kui võrrelda seda teiste rallimänguseeriatega, millega The Crew võistleb, siis pigem kaldub lugu Need for Speed’i poole, kus alati üritatakse vägisi mingit suuremat sõnumit luua. Samal ajal Forza Horizon 3 puhul on lugu teisejärguline ja seal nagu ei tundunud, et see lugu oleks kordagi sõitmisele jalgu jäänud.
Mängitavus
Mängu maailm, mis laiub üle terve USA, on muidugi äärmiselt suur, aga samas ka äärmiselt tühi. Kuigi võistluse käigus on võimalik ühest USA otsast teise sõita (mis võtab natuke üle 40 minuti aega), siis reaalsuses selles suures maailmas eriti tegevusi pole. Forza Horizon 3’s eelistasin ma alati sõita ühelt võistluselt teisele või siis avatud maailmas erinevaid hüppeid, drift võistlusi jne. teha. Kuid The Crew 2 puhul eelistasin ma pigem liikuda automaatselt ühelt alalt teisele, sest maailm selles mängus oli lihtsalt igav. Ubisoft usub, et nende teose omapära on see, et kasutaja vahetab pidevalt enda sõiduvahendeid.
Jooksvalt on võimalik kõikide sõidukite vahel hüpata ja see töötab suures osas ilusasti, kui olla vabas maailmas. Samas võistlusi, kus asi läheb sujuvalt üle järgmise sõiduvahendi peale, mängu jooksul just väga palju pole. Esimene võistlus, mis kohe mängus on, jätaks justkui mulje, et seda juhtub tihti ja ala vahetamine läheb ägedalt inception efektiga üle järgmiseks, kuid tegelikkuses pole see asi pooltki selline.
Erinevate sõidukite valik on muidugi mängus suurepärane. Alates sellest, et lisaks maapealsetele sõidukitele (autod, motikad, vormelid, monsterautod jne.) on juurde toodud lennukid ja veesõidukid.
Autoga sõitmine on suhteliselt kummine ja sõitmise tunne pole kuigi hea. Seda on küll hästi raske sõnadega kirjeldada, aga auto ei käitu selliselt, nagu sa tihti ootaksid, et ta teatud tingimustes käituks, kui võrrelda teiste rallimängudega. Kui The Crew 2 eksisteeriks maailmas, kus pole Forza Horizoni, siis ilmselt saaks see mäng selle sõitmise osa andeks. Kahjuks eksisteerivad aga teised automängud, mis lihtsalt saavad paremini automänguks olemisega hakkama.
Kui võistlus lõppeb, saad osalemise eest paar kastikest. Kastikeste sees on sõidukile mõeldud erinevate uuendustega varuosad. Teoorias mulle meeldib, kuidas autode uuendamine mängus lahendatud on, aga kahjuks on tegu liiga pooliku lahendusega ja need kastikesed võivad tihti ununeda kuhugi kirjakasti.
Samuti häiris mind võistluste ajal kohati see, kui tugev catch-up on vastastele peale pandud. Kuigi ühel pikemal sõidul Harleyga õnnestus mul 15 sekundit edu sisse sõita, jõudsid vastased üsna kiirelt mulle järgi. Hoolimata siis sellest, et kogu sõidu tegin ma ilma suuremate vigadeta.
Kuna mul pole liigselt kogemusi erinevate lennuki- ja paadimängudega, siis võiks pigem öelda, et nendega sõitmine on suhteliselt mõnus. Lennuk lubab ennast suhteliselt hästi juhtida, kui juhtimine selgeks saab ja paadiga rallitamine on ka lõbus, sest rajad on mitmekesised.
Kõige rohkem on siiski kahju sellest, mida juba eelpool mainisin. Maailm on lihtsalt liiga tühi. Tegevusi justnagu oleks, aga samas ei ole ka. Kõik, mis selles maailmas on, tundub veidi pingutatud ja ebaloomulik. Kõik asjad oleksid nagu üritused, mitte lihtsalt lõbus asi, mis tee peale jääb.
Väga paljud on kritiseerinud seda, et kuigi mängu nimi on „The Crew“, siis tegelikult on teistega mängimine hetkel suhteliselt võimatu. Kuna ma isiklikult sellest väga ei hooli, siis selle kohta väga kommenteerida ei saa. Samas mõistan, et kui mängu läbiv idee on meeskonnaga koos mängimine, siis selline võimalus peaks mängus ka korralikult tehtud olema.
Graafika
Graafiliselt on tegu ääretult ilusa mänguga. Kohati jätab maastik mulje nagu tõesti vaatakski autost mingit reaalset loodust. Kuigi linnad jätavad päevasel ajal kuidagi tuhmi tunde, siis õhtuses tuledesäras Las Vegas on ääretult ilus.
Mäng jookseb sujuvalt ja samuti pole tähendanud, et laadimisajad oleksid liiga pikad. Laadimine on asendatud peamiselt „rääkimiskoridoridega“. Seega tuleb võistluse alguses rahuliku hooga läbi koridori sõita, kus sulle räägitakse mingi tobe lugu vastava koolkonna esindaja poolt ja peale seda pead stardirivistusse sõitma.
Siinkohal tasub mainida, et mängu proovisin XBox One X’i peal ja see andis ka oma panuse heale välimusele ja kiirele laadimisele.
Muusika
Üks koht, kus The Crew 2 ületab Horizon 3, on muusika. Mängus oli üks üllatavalt mõnus raadiojaam, kust külavad laulud ühtisid mu automängu taustamuusikamaitsega. Horizonis olid kõik raadiojaamad suhteliselt jamad.
Kokkuvõte
Kuigi arvustuses tõin välja päris palju negatiivseid omadusi, siis tegelikult juhtus mängus ka päris mitmeid toredaid seiklusi. Peamiselt tänu sellele, et mängus sai sõidukeid jooksvalt muuta.
Kas need mõned positiivsed asjad on väärt aga täishinda selle mängu eest? Seda ma kahjuks ei julge täna öelda. Nimelt on Ubisoft viimasel ajal väga palju oma mängude eest hoolt kandnud just peale seda, kui mäng on turule tulnud. Seetõttu on lootust, et poole aasta pärast võib olla tegu väga hea mänguga. Põhi selleks on olemas.