Battlefleet Gothic: Armada 2 – see galaktika pole meie kõigi jaoks piisavalt suur

0

Kosmos, viimane frontiir, kus üksteist maha lüüa. Sünges tulevikus on ainult sõda ja suured kosmoselaevad, mida üksteise sisse rammida. “Battlefleet Gothic: Armada 2” toimub Warhammer 40k universumis, kuid mänguplats on viidud planeetidelt üles kosmosesse, kus linnasuurused laevad peavad üüratute vahemaade tagant pingelist lahingut. Mäng pakub seekord oma eelkäijaga võrreldes palju uuendusi, kuid uute külgede lisamisel on mõned jupid kaduma läinud.

Mängu põhiolemus peitub kampaanias, kus kahjuks küll kõik rassid pole saadaval. Siin on sul valida kas Inimimpeerium, Necronid või Tyranidid. Kõik need on korraliku mahuga ja õpetavad sulle põhilised mängureeglid ja süsteemid selgeks, pakkudes korralikku väljakutset ka mängu lõpuosas. Sõdimisega kaasneb ka üllatavalt kompetentne lugu, mis jutustab Abadoni uuest ristisõjast Impeeriumi vastu. See mänguosa on jaotatud kaheks. Peamine on ikkagi reaalajas toimuv võitlus, kuid missioonide vahepeal on sul võimalus valida, mis kosmosesüsteeme vabastama soovid minna. Iga vabastatud ala pealt on võimalik saada endale lisaboonuseid, ehitada endale uusi laevu või arendada juba olemasolevaid tehnoloogiaid. Kuigi selline kõrvaltegevus avaldab mängimisele ka otsest mõju, ei tundu süsteem väga robustne olevat ja mõnikord tundub, et sellel puudub taktikaline tähtsus.

Tegemist on siis strateegiamänguga, kus valid enne madinat enda soovide ning võimaluste järgi laevastiku ja üritad mitte kohe õhku lennata. Mängu põhirõhk on individuaalsete üksuste kontrollil, seega pead teadma oma laevade tugevusi ja nõrkusi. Näiteks saavad paljud laevad vaenlast lasta ainult teatud nurga alt või omavad äärmiselt tugevat turvist vaenlase rammimiseks. Sellest tulenevalt pead väga palju rõhku pöörama manööverdamisele ja formatsioonidele kus saaksid ära kasutada oma tugevusi ja vastase nõrkusi.

Peamine lauale toodud uuendus on aga uued rassid, kes otsustasid, et selles universumis pole veel piisavalt löömat. Lisaks uutele tulijatele on esindatud kõik eelmises mängus kohalolijad. Inimeste impeerium, kelle õilis eesmärk lasta maha kõik, kes tegid saatusliku vea, et nad ei sündinud inimestena, Aeldarid ehk kosmosehaldjad, kelle arusaam lahingust on teistele kiviga kuklasse visata ja siis peitu pugeda. Orkid, kes on hüljanud sellised primitiivsed asjad nagu pikamaarelvastus ja leiavad, et parim viis lahingu võitmiseks on parkida oma laev sinna, kus vastane parasjagu on. Rasse on nüüd kokku juba 12 ja nad on kõik visuaalselt ja mängu stiililt vahvalt erinevad. Olenemata sellest, kas tahad mängida äärmiselt agressiivselt või peita ennast metafoorilise nurga taha ja lajatada esimesele õnnetule, kes nii-öelda nurga taha piiluma tuleb. Iga mängijatüüp leiab siit endale sobiva rassi ja sellega kaasneva mängustiili.

Enne lahingu algust saab valida, mis laevad sa endaga kaasa võtad. Igal missioonil on punktikriteerium, millega valikut tehes arvestada tuleb. Kas võtta hulk väiksemaid laevu või paar suuremat? Kuna missioonide eesmärk ei ole alati ainult teise poole õhku laskmine, pead hoolikalt läbimõtlema, millega sa lahingusse jooksed. Samuti on laevu piiratud koguses. Seega võib laeva kaotus lahingus olla üldkokkuvõttes sinu vägedele väga valus löök.

Võrreldes mängu eelmise osaga on kaotsi läinud laevade kohandamine. Kui eelnevas osas said muuta laevade relvastust ja meeskonda, et neid rohkem personaliseerida, siis nüüd on sul olemas ainult kindlat tüüpi laevad. See on küll pisuke pettumus, kuid mitte väga suur, kuna variatsioon on ikkagi korralik. Kui on huvi arvuti juhitud vastaste vastu mängida, saab valida ka neid rasse, kes kahjuks oma lugu ei saanud. Selleks on olemas skirmish, kus saad ise luua oma valikute järgi lahingustsenaariumi. Kes soovib teiste inimestega sõdida, leiab eest ka funktsionaalse online-osa. See pakub nii võimalusi mitmekesi tehisintellekti taguda kui ka suuremaid lahinguid teiste mängijate vastu. Midagi märkimisväärselt uut siit ei leia, kuid mis on, on täiesti töökorras.

Visuaalselt on mäng muljetavaldav. Plahvatused ja kõiksugu erinevad relvad näevad välja vägevad ja suudavad jätta mulje, et tegu on tõeliselt massiivsete kosmoselaevadega. Ka laevad ise on detailsed ning kaamera lähemale kerimine pakub tõelist vaatemängu, mis võib panna sind unustama, et sa peaksid hoopis torpeedode eest ära põiklema. Isegi kui laevad õhku peaks lendama, on neid ilus vaadata ja õnneks ei kao nad pärast hävitamist kuskile teise dimensiooni ära, vaid jäävad risudena kosmoseavarusse edasi hulpima. See jätab kogu lahinguväljast väga eepilise mulje, kus on selgelt näha kaotused ja võidud. Ka helid on märkimisväärselt mahlased ja suurte relvade tabamused kõlavad nii, nagu ühed suurte relvade tabamused kõlama peavad.

“Battlefleet Gothic: Armada 2” pakub väga head mängukogemust. Kuigi mõned nauditavad osad esimesest sissekandest sellesse ossa ei jõudnud, on lõpptulemus ikkagi võimas ja äärmiselt mitmekülgne. Eriti soovitatav on teos 40k fännidele, kuid sobib ka igale strateegiahuvilisele mängurile.

Battlefleet Gothic: Armada 2
HEA
Ilus presentatsioon
Selgelt erinevad ja huvitavad rassid
HALB
Võetud ära asju mis olid eeelmises osas
4.5
HEA MÄNG


Platvorm(id): PC
Ilmus: 24. jaanuar 2019
Arendaja:  Tindalos Interactive
Väljaandja:  Focus Home Interactive
Ülevaade tehtud: PC

Mängu saab osta siit:
osta_steamosta_amazon

Jäta oma kommentaar siia...