Carcassonne – kui lauda käepärast pole

0

Kui te pole ise suurem lauamänguspets ja olete mõelnud, et “Monopoli” ja “Aliase” kõrval võiks riiulis olla ka mingi muu maakeelne mäng, on teile poes kindlasti soovitatud kahte lauamängu: “Katani Asustajad” ja “Carcassonne”. Need on sellised lauamängude raudvarasse kuuluvad mängud, mis tihti kõigile meeltmööda on ja neid ei pea väga pikalt lahti seletama. Lauamängude digitaalsel kujul mängimine on arvuti peal üpriski levinud ja päris mitmest mängust on Steamis virtuaalne versioon olemas. Nintendo Switchi peal on “Mario Partyl” põhimõtteliselt… monopol, sest “Monopol” on Switchi peal äärmiselt vilets kogemus. Nüüd aga otsustas Asmodee Games, et aitab naljast, laseme inimestel “Carcassonne’i” endaga kaasa võtta nii, et ühtegi mängu osa ära kaduda ei saa.

“Carcassonne’i” algne idee on lihtne. Mängijad tõmbavad pimesi kotist maakaardi tükke, millel on kujutatud linnu, teid, põlde ja kirikuid ning peavad need asetama kaardil sobivasse kohta, nii et kõik klotsi küljed moodustaksid olemas olevatega korrektse pildi. Igal mängijal on seitse mehikest ehk meeple’it, keda pärast kaarditüki sobivasse kohta panemist mingi asja peale panna saab. Kui suudate enda ja teiste tükikeste abiga tee, linna või kiriku, millele te meeple’i panite, ümbruse tervikuks siduda, saate punkte ja sellele asjale asetatud mehikese tagasi (ainukeseks erandiks on põld, sest põllule pandud mehikese saab tagasi alles mängu lõpus). Võidab see, kellel on kaarditükkide otsa lõppedes kõige rohkem punkte, kuid pahatihti selgub võitja alles lõpus, kui loetakse kokku punktid asjade eest, mida mängu jooksul üles ehitada ei suudetud.

Seega peab teil edukas olemiseks olema nii õnne, et loosiga õigeid kaarditükke tõmmata, nutti, et teada, mis tükke üldse veel saadaval on ja vastavalt oma käike planeerida ja piisavalt ülbust ning kõrilõikajalikkust, et süütu välimusega ehitusmängus teiste tegevusest kasu lõigata ja õigel hetkel nende plaanid nurja ajada. Selle kõik suudab Switchi versioon “Carcassonne’ist” ka videomängu üle tuua ja vürtsitab selle veel vahvate animatsioonidega, kus linnakese valmides sinu värvi lipud lehvima tõmmatakse või tee sihtkohaga ühendades sillutisega kaetakse. Lisaks saab vaatenurka keerata kas otse alla vaatamise või laua nurga alt jälgimise peale. Samas ei meeldinud mulle see, et mehikese kaardile asetamine ja käigu lõpetamine on pandud ühe ja sama nupu peale ning seda muuta ei saa ning tänu sellele tuli minu perel paar korda ette käigu tahtmatud lõpetamist.

Küll aga on mängu luues tehtud mõned veidrad valikud, millest on raske mööda vaadata ning tänu millele pole mängukogemus nii hea, kui ta olla võiks. Esimene asi on… vibratsioon. Switchi pultides on peidus tehnika, mis võimaldab täpset ja kõrvulukustavalt pinisevat HD Rumble’i nimelist vibreerivat tagasisidet. “Carcassonne’is” hakkab see tööle iga asja puhul ning hakkab õige pea kohutavalt närvidele käima. Maha keerata seda ei saa. Teine asi on info. Nimelt ei saa mängija endale nime panna ja kõik mängijad on alati Player 1-2-3. Mingit statistikat ei koguta ja mäng algab alati puhtalt lehelt, aga pigem võtab see valik mängust ära isikupära. Kolmas ja kõige veidram möödalask on netimängu puudumine. Jah, Switchi on väga mugav käest-kätte ulatada ning nii saab “Carcassonne’i” mugavalt mängida ka seal, kus päris lauamängu laiali laotada ei saa (auto tagaiste, bussijaama pink, muruplats), kuid miskipärast on ära võetud digitaalse mängu suurim pluss ja ma ei saa teisel pool linna asuva sõbra selga õhtul ajaviiteks prügiseks teha.

“Carcassonne” on täitsa okei virtuaalne lauamäng, mis selle mängu fännidele kindlasti meeldida võib. Neile, kes aga “Carcassonne’iga” varasemalt tuttavad pole, võib olla mõttekam hankida omale päris lauamäng, sest erinevad vead võtavad mängurõõmust tükikese ära küll. Samas on “Carcassonne” Switchi peal lauamängusõpradele vahelduseks mugav võimalus seltskonnas ka seal puid, maid ja linnu jagada, kus päris lauamängu laiali laotamiseks ruumi või võimalust pole.

Carcassonne
HEA
Mugav kaasas kanda ja ei pea pärast koristama
Pisikesed animatsioonid on lahedad
HALB
Lakkamatu pultide värin iga tegevuse järel ja ajal
Kasutusmugavus jätab soovida
3
Platvorm(id): Nintendo Switch
Ilmus: 6. detsember 2018
Arendaja:Asmodee Digital
Väljaandja: Asmodee Digital
Ülevaade tehtud: Nintendo Switch

Mängu saab osta siit:

Jäta oma kommentaar siia...