Naistele meeldivad nuputamismängud, aga miks?

0
32
mobiiltelefon
Pilt: Anastasia Gepp

Soomes asuv GameRefinery on kokku pannud tööriistakomplekti “Mängijate motivatsioonid ja arhetüübid”, mis võimaldab mängude arendajatel, investoritel ja turundajatel saada ainulaadset ülevaadet oma mobiilimängude mängijate eelistustest ja profiilidest USA App Store’i demograafia ja žanrite lõikes.

Mobiilimängude analüüsiga tegelev GameRefinery teatas, et nende hiljuti avaldatud “Mängijate motivatsioonid ja arhetüübid” said suure uuenduse, et pakkuda põhjalikumat mängijate analüüsi USA App Store’i põhjal. Kui varem pakkus tööriist võimalust analüüsida vaid üksikuid mänge, siis värske versiooniuuendus pakub võimalust vaadata kõiki žanre ja demograafilisi andmeid, et leida mobiilsete mängude turul laiemaid suundumusi. Alljärgnevalt mõned leiud, mida uus tööriist sisaldab.

Naistele meeldivad enamasti mõistatusmängud, põgenemistubade mängud kus on vaja mõelda ja lahendusi leida, väljendust ja meisterlikkust pakkuvad mängud (näiteks: “Farm Saga Heroes”, “Hollywood U: Rising Stars” jne).

Enamus meeste jaoks on olulisel kohal sotsiaalsed ja konkurentsi pakkuvad mängud nagu “Gods and Glory: War of Thrones”, “Strike of Nations: Army Battle” jne. või põnevust pakkuvad mängud nagu “Survival Heroes”, “Modern Combat 5” jne.

Üle 44-aastased mängijad kalduvad kasiinomängude poole ja neid motiveerib aardekogumine (näiteks: “Slots: Pharaoh’s Way”).

Nooremat põlvkonda (25-44 aastaseid) motiveerib ulatuslikum valik, nagu põgenemised, meisterlikkus ja sotsiaalsete funktsioonidega mängud (näiteks: “HayDay”, “CyberHunter”, “Transformers: Earth Wars” jne).

GameRefinery kaasasutaja ja tegevjuhi Markus Råmarki sõnul on tegemist olulise teabega mängude väljaandjatele, võimaldades neil juba mängude arendamisel mõista millised funktsioonid ja motivatsioon on erinevate mängude edu või ebaõnnestumise taga.

Ettevõte küsitles üle 10 000 mängija ja ühendas saadud ülevaate olemasolevate andmetega. Tänu põhjalikule ülevaatele saab GameRefinery hinnata, mis konkreetselt motiveerib mängijaid erinevate mängude juures. Näiteks GameRefinery andmetel meelitab “Fortnite” ligi “Thrill Seekers”, “Skill Masters” ja “Kings of the Hill” mänguritüüpe, kuid see ei meeldi näiteks mängijate grupile “Thinking”.

GameRefinery on avaldanud ka infograafiku, mis pakub tööriista ja selle pakutavate andmete visuaalset esitust. Lisateavet nende toote kohta leiab siit.