Monster Hunter Rise – tõus maailmast kõrgemale

0

Neli aastat tagasi maandus meie keskel Capcomi “Monster Hunter World” nagu meteoriit, mis dinosauruste väljasuremise asemel andis neile võime tuld süljata. Kuigi “Monster Hunteri” seerial on alati olnud enda pühendunud fännid, tõestas MHW, et kõigile meeldib dinodele suure mõõgaga vastu kärssa anda. Kas aga “Monster Hunter Rise” suudab mängija huvi samasuguse hooga käita, pakkudes samas ka küllalt uut, et veteranidel igav ei hakkaks?

“Monster Hunter” (edaspidi MH) on endiselt geniaalselt lihtsa ülesehitusega. Kuskil on üks ülekasvanud koll ja sinul on äärmiselt suur mõõk, haamer või soovi korral ka puhkpill ning sinu ülesandeks on panna oma relv vastu kolli, kuni see liikumise lõpetab. Äärmiselt lihtne, kuid kuigi MH näib pealt madal ja tasane välja, on sellel järvel äärmiselt sügav põhi. Igal kollil on omad rünnakud ja taktikad, mida nad kasutavad. Iga relv, mida sina jahimehena kasutada saad, on järgmisest piisavalt erinev, et selle välja vahetamine tekitab tunde, et sa mängid hoopis teist mängu. Siin on piisavalt uurida, avastada ja eksperimenteerida, et täita lugematuid tunde.

“MH Rise” ei asu uuesti ratast leiutama, kuid muutused, mida ta kaasa toob, on lisamugavusi pakkuvad ja rahuldavad, et ilma nendeta on järgmist mängu raske ette kujutada. Kõige suurem uus lelu, mis seekord lauale on löödud, on wirebug’id ehk traadiputukad. Lihtsamalt öeldes käitub see nagu äärmiselt vaba vormis haardekonks ja annab sulle liikuvust nii lahingus kui ka sellest väljaspool. Lihtsa nupuvajutusega saad end tõmmata valitud suunas ning see annab liikumisvabadust tohutult juurde ja muudab lahingud palju dünaamilisemaks. See suudab muuta ka maailmas liikumise sujuvamaks ja palju vertikaalsemaks. Lõpuks pakub ta veel viise, kuidas lahingus koletisele paremini selga ronida ja teda rodeoratsaniku kombel juhtida. Kuigi pinnapealselt paistab see vaid lisavidinana, annab wirebug “MH Rise’i” mängimisele võrreldes tema eelkäijatega hoopis teise tunde.

Väiksema, aga samuti ülimalt teretulnud lisana on nüüd sul lisaks oma kiisule kaasas ka koer, nii et isegi üksinda mängides on sul kaasas terve bande kambajõmme, kes enda eest ise hoolitsevad ja lahingus kaasa löövad. Koera suurem mõju on aga ringi liikumises. Sa võid tema kuklil ratsutades äärmiselt kiiresti läbida suuri vahemaid ja leida üles oma jahi sihtmärgi. Eelnevates MH mängudes ei leidnud ma, et liikumine oleks olnud metsikult piiratud, kuid peale “MH Rise’i” mängimist ei suuda ma enam neid sama pilguga vaadata. Capcom on teinud kõik selleks, et sa jõuaks lahingusse kiiremini ja saaksid kollile mugavamalt nuga anda.

Nagu seeriale kombeks, on mängija motivatsiooniks ikkagi kollidele pasunasse anda ja nende tükkidest parema varustuse ehitamine. Lugu on neutraalne tapeet, mis on pandud ruumi selleks, et sa ei peaks paljast seina passima, kuid see on nii pealiskaudne ja lihtne, et sügavama loo leiab kasvõi avaliku peldiku seinalt. Oleks olnud huvitav näha katset sellega midagi suuremat ette võtta, kuid mängu enda süsteemide progress on nii huvitav, et ma olen tegelikult tänulik, et ma ei pidanud lugu jälgima ja sain keskenduda madistamisele. Lahing on MH liha ja seekord on see mahlasem kui kunagi varem. Iga koll on väljakutse sulle ja sinu oskustele ning võiks vabalt olla viimane bossilahing mõnes teises mängus. Kollide valimik on päris suur, lisaks veteranidele äratundmisrõõmu pakkuvatele vanadele tuttavatele leiab siit ka uusi vastaseid.

Uue mängustiili-lisana on nüüd “MH Rise’is” tornikaitse mängulaad. See töötab sarnaselt selle žanri traditsioonilistele esindajatele, kus alustad koridoris, mille ühest otsast ilmub nähtavale mitu kolli korraga ja sina pead koridori träni täis toppima, et nad elusalt oma jalutuskäiku ei lõpetaks. Kuigi balestrite ja pommide paika sättimine pakub tavalisele mängule pisut vaheldust, ei suuda see oma võlu kaua hoida. Paari korra järel muutuvad kaitseülesanded juba naeruväärselt lihtsaks ja igavaks. Õnneks ei pea selle mängurežiimiga palju kokku puutuma ja võid seda väga lihtsalt ignoreerida.

MH on alati olnud käsikonsoolide üks parimaid mänge ja lühikese pausi järel tuleb see esile ka Nintendo Switchi peal. Taaskord saab metsaelukate populatsiooni vähendada liikumise pealt. MH valem sobib äärmiselt hästi nii väikesteks sessioonideks kui ka pikemateks jahikäikudeks. Capcom on hakkama saanud suisa nõiakunstiga, luues samasuguse võimsa visuaalse elamuse, mis oli näha Worldis, pisikese Switchi ekraanile. Pilt on ilus ja puhas ning ma ei kogenud kordagi mängu kaadrisageduse langust. Jaapani folkloorist ja traditsioonilisest kunstist inspireeritud stiil sobib mängule sulavalt hästi ja tootel on vaieldamatult omanäoline visuaalne identiteet.

Öeldakse, et seltsis on segasem mängida ja “MH Rise’il” on siiani kõige valutum mitmikmängu osa terves MH seerias. Teistega liitumine või oma jahile kutsumine on valutu ja kiire tegevus. Tänulikult on nad ka maha kandud selle valuliku süsteemi “MH Worldis” kus enne koosmängimist pidid kõik mängijaid eraldi multikaid passima.

“Monster Hunter Rise” on triumf pea igas mõttes. Kuigi kõik mängu elemendid eraldi ei ole parimad, on need, millele mäng keskendub, nauditavamad kui kunagi varem. Kui oled “Monster Hunteri” veteran, pole siin mingit kahtlust: see on 100% sinu raha ja aega väärt mäng. Ka uustulnukad ei leia paremat punkti, kus rongi (või siis koletise) peale hüpata, sest “MH Rise” on algajatele äärmiselt vastutulelik. Ainuke hoiatus ongi mõeldud nendele, kes varem “Monster Hunterit” proovinud on, kuid on seni leidnud, et see pole nende maitse, eriti kui viimati proovitud variant oli “MH World”. “Monster Hunter Rise” ei muuda oma põhivalemit piisavalt radikaalselt, et kedagi ümber veenda, kuid kahtlemata on tegemist ühe parima mänguga, mis praegu Nintendo Switchil eksisteerib. Soovitan soojalt.

Lapsevanematele: “Monster Hunter Rise” on rollimäng, kus mängijad otsivad erineva suuruse ja tugevusega kolle. Peale kolli leidmist ja sellega võitlemist, saavad mängijad koletistelt koguda erinevaid juppe, et sellest paremat varustust luua. Mäng sobib alates 12. eluaastast.

PEGI 12
Monster Hunter Rise – tõus maailmast kõrgemale
HEA
Kollidega võitlemine on meeletult lõbus
Visuaalselt imeilus
Uued mehaanikad muudavad mängu äärmiselt sujuvaks
HALB
Lugu on olematu
Tornikaitse osa on huvitav vaid alguses
4.5
SOOVITAN

Platvorm(id): Switch
Ilmus: 26. märts 2021
Arendaja: Capcom
Väljaandja: Capcom
Ülevaade tehtud: Nintendo Switch

Mängu saab osta siit:
osta_amazon

Jäta oma kommentaar siia...