Marvel’s Midnight Suns

0
166
Marvel's Midnight Suns

Kui “Marvel’s Midnight Suns” väljakuulutati, teadsin ma kohe – ma tahan seda mängida. Kuigi Marveli superkangelastega koomiksimaailm mind eriti ei köida, näiteks filmid, kui “Guardians of the Galaxy” välja arvata, jätavad mind täielikult külmaks, siis mäng ise tundus olevat väga äge. Pean ütlema, et ma ei pidanud siinkohal pettuma, aga sellest juba kohe lähemalt.

Mis mäng see “Marvel’s Midnight Suns” siis üleüldse on?

Tegemist on käigupõhise lahingusüsteemiga taktikalise rollimänguga, mille tegevus toimub Marveli universumis, kus mängijal tuleb silmitsi seista Hydra organisatsiooni ja deemonlike jõududega. Peategelaseks on Hunter ehk eesti keeles siis Jahimees, kes on maganud (või surnud olnud) üle 300 aasta. Nüüd aga ähvardab maailma taaskord deemonlik Lilith, kes ähvardab pimeduse jõud valla päästa. Lilith on muuseas Hunteri ema, kes juba korra tahtis maailmas kaost korraldada, kuid Hunter suutis ta tol korral peatada. Nüüd on aga taaskord Lilith oma kurje plaane teoks tegemas ja Midnight Suns seltskonnal ei jää muud üle kui Hunter üles äratada, et üheskoos maailma päästma asuda.

Maailma päästmise teekonnal kohtad lisaks Midnight Suns superkangelastele teisigi, sealhulgas Ämblikmeest, Wandat, Wolverine’i ja isegi roheline musklimürakas Hulk tuleb oma rusikatega appi. Nendega saad siis baasis juttu ajada, suhteid arendada, treenida ja nende oskusi arendada. See milliseks Hunter ja meeskond tema ümber kujuneb, millistele oskustele keskendud, on täielikult sinu otsustada.

Lugu on sellel mängul väga hea, mis päevade möödudes tasapisi edasi liigub. Mis mulle eriti meeldis olid tegelaste omavahelised suhted ja see huumor seal oli lihtsalt võrratu. Midagi nii lahedat pole ma ammu mänginud. Jah, ka siia mängu on seda tänapäeva kohustuslikku woke’i kraami ära eksinud, aga õnneks see väga ei seganud, sest see jäi pigem pealiskaudseks ning ülejäänud, see parem osa jäi siiski domineerima. Kui olete lisaks kõigele ka suur Marveli fänn, siis leiate siit kindlasti hulgi vihjeid erinevatele koomiksitele, filmidele ja sarjadele.

Ahjaa, mängu arendajaks on Firaxis. Seesama mängustuudio kes on “XCOM” mänguseeria taga. Siinkohal pean ütlema, et nad on aru saanud oma vigadest, mis nad “XCOMi” juures teinud on ja püüavad nüüd neid vigu vältida. Alustuseks ei ole “Midnight Sunsis” seda tobedat maailmalõpu kella, mis “XCOMis” kuklasse hingas. Mängijal lubatakse omas tempos maailmalõpuni jõuda. Kes tahab kiiremini minna pahale kollile pasunasse andma, saab seda teha, kes aga tahab võtta aega ja panustada oma tegelaste arendamisse, saab samuti seda teha. Lisaks ei teki siin seda üksluisust millega “XCOM” üsna kiirelt ära tüütas. Kaardid, vastased ja missioonid muutuvad ajas. Lisaks sunnitakse sind kangelasi mingil määral vahetama ning kaarte jagatakse sulle kätte suvaliselt, mis tähendab, et isegi kui satud samale kaardile sama ülesannet tegema, siis tänu erinevatele kangelastele ja kaartidele võib lahing hoopis teisiti kulgeda.

Kaardid? Tegemist on siis mingi kaardirämpsuga?

Siin mängus on tõepoolest kaardid kasutusel. See on see osa, mis nii mõnegi mängija ilmselt võis ära ehmatada. Siinkohal pean aga ütlema, et kaardid sobivad siia mängu ideaalselt, muutes selle mängu huvitavamaks ja mitmekesisemaks, kui see oleks ilma kaartideta. Nii et neid kaarte ei maksa karta.

Kaardid on siin mängus siis oskuste eest, mida saad tasapisi arendada ja nende vahel siis valida, et millistele oskustele tugineda ning selle põhjal siis oma kangelasele vastavad oskused ehk kaardid pihku jagada, kokku siis 8 aktiivset kaarti. Lahinguväljale minnes jagatakse sealt aktiivsest pakist siis sulle ports kaarte pihku, mida kasutada saad. Lisaks on olemas ka passiivsed boonused ja lisakaardid, millega oma elu lahinguväljal lihtsamaks muuta saab. Kõik see muudab lahingud mitmekesisemaks ja huvitavamaks, sundides sind hoolikalt läbi mõtlema oma käike.

Igale missioonile, välja arvatud mõned spetsiaalsed missioonid, saab minna kolm kangelast, esimene neist on tavaliselt paigas, kuid teised kaks saad valida oma äranägemise järgi. Mina püüdsin vaadata, kaasa sokutada neid tegelasi kellel olid sobivad hetkeboonused aktiivsed. Seejärel segatakse siis nende kolme kangelase kaardipakk ära ja visatakse ports kaarte kätte, mille hulk võib varieeruda vastavalt sinu boonustele. Ning nende kaartidega tuleb siis sul mängida, soovi korral võid osa neist minema visata ja uusi küsida jne.

Lisaks on sul kaartidele olemas ka teatud arv käike, mida saab siis kasutada kas vastasele otse molli andmiseks või kasutada kaardil olevaid vahendeid, et võimalikult paljudele vastastele võimalikult palju haiget teha. Näiteks kui kaardil on mingi äär või auk, mille on kas vastased või oled sa ise selle sinna tekitanud, siis on võimalik vastaseid sinna auku lükata. Nii pääsed näiteks mingite tugevamet vastaste peale kaartide ja käikude raiskamisest, vabanedes neist ühe hoobiga. Tõsi, mõni neist võib vastu jonnida ja ei taha sinna auku kohe esimesel korral kukkuda, sel juhul, mis kehvasti, see uuesti.

Vaikimisi saad igal käigukorral kasutada 3 kaarti, 2 kaardivahetust ja 1-2 liikumist ning selle käigus püüda Hero punkte teatud kaartidega kasvatada, et siis Hero, neid hästi võimsaid kaarte kasutada. Aga taaskord erinevaid boonuseid ja kaarte kombineerides saab luua uusi molukordi. Näiteks Hunteri, Niko ja Wanda kolmikuga suutsin ma lõpuks tekitada üsna tihti olukorra kus vastased ei saanudki kunagi käia, muudkui loopisin uusi kaarte omale pihku ning taastasin kasutatud kaardikäike tagasi. Ühesõnaga erinevaid taktikaid on igale maitsele, endal tuleb vaadata, mis sinu jaoks kõige paremini sobib.

Aga häälnäitlemine? Kas Ämblikmehel on ikka õige hääl?

Häälnäitlemine on siin mängus minu arvates lihtsalt suurepärane, rahadega pole kokku hoitud ja tegelaskujudele on oma hääle ja emotsioonid laenanud professionaalsed häälnäitlejad. Ämblikmehe häält näiteks teeb ei keegi muu kui Yuri Lowenthal isiklikult. See peaks vist Ämblikmehe fännide meele rõõmsaks tegema. Aga ka teiste tegelaskujude häälnäitlemine on suurepärane. Näiteks Blade’i häält teeb Michael Jai White, Nico häält loeb sisse Lyrica Okano ning Magikule on hääle andnud ei keegi muu kui Laura Bailey.

Ühesõnaga häälnäitlejad on valitud hoolikalt ja tulemus on lihtsalt suurepärane, sest kogu see meeskond on oma tööga väga hästi hakkama saanud, andes tegelaskujudele usutava ja tõelise kehastuse. Ainuüksi selle esitluse pärast juba tasub seda mängu mängida.

Enne kui ma nüüd miinuste juurde lähen, need mõned mis siia mängu ära eksisid, tahaks veel kiita üht teist. Näiteks animatsioonid olid samuti üsna lahedad. Kui sa aga oled lõpuks kõik need ägedad animatsioonid ära näinud ja need sind tüütama hakkavad, siis võib need seadetest rahulikult välja lülitada. Sealtsamast saad muuda ka lahingute kiirust kui sa tahad et tegelased lahinguväljal kiiremini liiguksid.

Lisaks missioonidele ja jutuajamistele kaaslastega on sul võimalik Midnight Suns baasis ringi uudistada. Selle käigus saad siis kaste leida ja avada, et sealt kas erinevat kosmeetikat oma kangelastele leida või lisakaarte saada. Või siis mingit pudipadi korjata, nagu lilled ja seened, mida siis kas õhtuste klubitegevuste juures võib vaja minna või suurde nõiakatlasse visata ja sealt omale vajalikku kraami välja nõiduda.

Mitmed alad on esialgu küll lukus, kuid Agatha annab sulle mitmeid juhised, kus sul tuleb siis kas mingeid esemeid leida ja mõistatusi lahendada ning väljakutseid teha. Nii avad sa omale tasapisi uued võimed, millega saab uusi alasid avada, et sul veel rohkem avastada oleks.

Ahjaa… peaaegu oleksin unustanud, baasi saab mingil määral täiustada kah, korjates Doctor Strange’ile maagilisi esemeid, et lahti lukustada uusi tasemeid, et saaks uusi, kõrgemal tasemel olevaid ülesandeid teha ja uusi asju baasis lahti lukustada.

Midnight Suns

Aga olgu, lähme miinuste juurde. Õnneks neid väga ei ole, paaril korral Hunteriga magama minnes ehk mäng tõesti jooksis kokku aga õnneks on täpselt selles kohas automaatne salvestus olemas, seega pole hullu. Küll aga häiris see, et näiteks missioonide ajal ei saanud kaarte suuremalt vaadata ning seetõttu tuli vahel diivanilt püsti tõusta ja telerile läheneda, et lugeda mis kaardil kirjas on, sest see on lihtsalt imepisikeses fondis seal kirjas. Saana ru, et suuremalt ei saa sinna kirjutada, sest siis ei mahuks ära, aga oleks võinud olla võimalik kaarti suuremana avada, nii nagu sa seda baasis olles teha saad. Aga sellega miinused piirduvadki.

Ei, valetan. Suhetesüsteem oleks võinud ka veidi parem olla, et samamoodi nagu mängus olevad tegelased seal omavahel romantikaga tegelesid ja mõni lausa pulmadeni välja jõudis, oleks võinud lasta ka Hunteril romantilisi suhteid arendada. Ja kuhu jäi suur basseinipidu, bassein oli, kostüümid olid aga basseinipidu polnud. Aga muidu olid vestlused ja ajaviitsimised koos päris ägedalt tehtud.

Midnight Suns

Kokkuvõttes on tegemist maiuspalaga neile, kellele meeldivad käigupõhise võitlussüsteemiga taktikalised rollimängud koos huvitava looga.Kui sa juhtud olema kõigele lisaks ka suur Marveli universumi fänn, siis on rõõmu mängust lausa topelt. Ühesõnaga Firaxis on hakkama saanud väga ägeda mänguga millele ma soovitaks võimaluse anda. Minu arvates on tegemist 2022. aasta ühe parima mänguga üldse, õnnetuseks ilmus see alles detsembris, mistõttu ei saanud ta väärilist tähelepanu. Arvustuse ilmumise ajaks on mängu võimalik juba mitmel pool ka soodushinnaga osta, nii et soovitan kindlasti neid soodusmüüke ära kasutada, mäng on seda hinda igati väärt.

Lapsevanematele: “Marvel’s Midnight Suns on PEGI reitingusüsteemi järgi sobiv alates 12. eluaastast, kuid selle võib vabalt kätte anda ka noorematele, kui inglise keel probleemiks ei ole. Sobib see eelkõige neile kellele meeldib taktikaline rollimäng Marveli tegelastega.

PEGI 12
Marvel's Midnight Suns

Platvorm(id): PC, PS5, Xbox Series X/S
Ilmus: 2. detsember 2022
Arendaja: Firaxis Games
Väljaandja: 2K Games
Ülevaade tehtud: Xbox Series X

HEA
Suurepärane lugu
Ägedad vahestseenid
Suurepärane käigupõhine taktikaline võitlussüsteem kaartidega
HALB
Kaardil olev tekst liiga väike ja seda ei saa missioonide ajal suurendada
Suhetesüsteem oleks võinud olla sügavam
4.5
VÄGA HEA MÄNG