PlayStation VR2 – kallis VR-seade, mis on veidi katki ja kus pole midagi uut mängida

0
457
PlayStation VR2

22. veebruaril 2023 ilmus siis lõpuks kauaoodatud Sony uus VR-seade – PlayStation VR2. Suurematel fännidel on ilmselt uus VR-seade juba kodus olemas ja esimesed mängukorrad juba seljataga, välja arvatud juhul kui te tellisite selle Euronicsist, sellisel juhul tuleb teil oodata järgmise nädalani. Kuid mitte kõik fännid ei ole uue, värskelt soetatud VR-seadmega rahul ning on juba jõudnud oma kalli PlayStation VR2 kas poodi tagasi viia või garantiisse saata. Paistab, et PlayStation VR2 ei vasta inimeste ootustele.

Esmane kokkupuude PlayStation VR2-ga

Kui ma mõned nädalad tagasi Playstation VR2 proovisin, ei tekitanud see minus mingeid erilisi muljeid.

Need lubatud paremad visuaalid ei olnud nüüd niipalju paremad, et keskmine kasutaja seda väga märkaks. Võimalik, et mingite kullisilmadega eksperdid suudavad siin näha suuri erinevusi, kuid keskmise kasutaja jaoks pole suurt vahet märgata.

Ma ei vaidle vastu, pilt on tõepoolest väheke parem, see näeb ilus välja ja pilt liigub ka kiirete kaadrite korral (näiteks Gran Turismos kihutades) sujuvalt. Värvid on samuti erksamad ja intensiivsemad, kui ma seni VR-seadmete juures täheldanud olen. Näiteks võrreldes “Pistol Whip-i” PlayStation VR2 ja Quest 2 peal, siis PlayStation VR2 versioonis olid värvid palju ilusamad ja erksamad. Kuid teisalt tundub, et kohati see pilt ei ole päris nii selge nagu ootasin. Ühesõnaga mu ootused Playstation VR2-le olid suuremad.

Tõsi, võrreldes Meta Quest 2-ga siiski paar erinevust oli, peaseade tundus väheke kergem olema ning kui ma koju jõudsin ja uuesti Quest 2 pähe panin, siis tundus Quest 2 järsku ebamugav peas olles ja hakkas üsna korralikult häirima. Ilmselt ei jää mul muud üle kui oma peaseadmele nüüd mingi Elite/Deluxe/Pro Head Strap osta või ehk suudan sügiseni kannatada, mil peaks ilmuma Meta Quest 3.

Samal ajal aga kui Quest 2 on juhtmevaba on PlayStation VR2 omanikud endiselt juhtmega ühendatud oma PlayStation 5 konsooli külge. Vabandust, aastaarv on 2023, miks peab VR seade olema endiselt juhtmega? Ütlen ausalt ära, mulle ei meeldi olla kuhugi juhtmetega ühendatud, see on ahistav ja kohati ebamugav. Mõned tulevad nüüd ilmselt rääkima, et see pole probleem, vea juhtmed lae peale. Jah, see on tõesti üks võimalus, aga… see lahendus ei ole taaskord keskmise kasutaja jaoks ning elutoas jääks selline konstruktsioon lihtsalt kole ja silma häirima. Nii et, tänan, aga ei, eelistan siiski jätkuvalt mugavat juhtmevaba lahendust, mille võib endaga kaasa võtta ja mängida ükskõik millises toas. PlayStation VR2 omanikud ei saa seda kunagi teha ja see on tugev miinus minu silmis.

Samuti ei kujutaks ma elusees oma nooremat poissi PlayStation VR2 mängimas. Ta on nimelt suur VR kraami fänn, võimalik, et peaaegu sama suur fänn kui Eestis on seda Meile Meeldib Mängida Tarmo Toomepuu või Maru VR-i Rein Zobel. Suurimaid VR-fänne kui nemad, Eestis ilmselt ei ole. Kui mu poiss VR-i maailma sukeldub ja sealt mõne aktiivsema mängu käima paneb, tasub temast ohutusse kaugusesse põgeneda, muidu võib ühe korralikumat sorti paugu kirja saada. Ei ole harvad need juhtumid kus ta on suutnud mänguhoos laelambi korduvalt alla peksta, nii et tema puhul ei aitaks ka juhtmetega lakke riputamine, see võib väga halvasti lõppeda. Seega veel kord, tänan, aga ei. Äkki suudab Sony ehk PlayStation VR3 kunagi juhtmevabaks teha.

Ma muidugi mõistan Sony strateegilist otsust, miks juhtme kasuks otsustati. Üheks põhjuseks on ilmselt sobivate akude leidmine peaseadmele, nüüd aga sai peaseade tänu akude puudumisele märksa kergem. Teiseks põhjuseks on kindlasti see, et üle juhtme on sul garanteeritud ühendus ja kiirused, et ei tuleks mingi vana juustuse wifi-kastiga kasutajad nutma, et asi ei tööta nagu vaja.

Arusaamatuks aga jääb mulle Sony otsus selles osas, et seda kaablit ei ole võimalik vahetada. Olgu, tegelikult siiski on, aga alles siis kui olete peaseadme laiali lammutanud, aga oleks võinud siiski tavakasutajaid silmas pidada ja lasta neil lihtsamalt see kaabel ära vahetada kui sellega peaks midagi juhtuma.

Mängudest… Üht-teist sain ma tol korral ka proovida. Üheks selliseks mänguks oli “Gran Turismo” VR versioon ja see ei tekitanud minus mingeid positiivseid emotsioone. Olgu, põlved võttis veidi nõrgaks, mu aju hakkas vastu jonnima, sest see asi ei meeldinud talle. Targemad teavad väita, et probleemiks olevat olnud see, et ma proovisin seda püsti seistes mängida ja et oleksin pidanud selle proovimise ajal istuma.

“Horizon Call of the Mountain” omakorda jättis mulle aga sellise juustuse 2000ndate alguses lõbustusparkides hästi popid olnud 3D-4D-5D-või-mis-iganes kinosaalides toimunu mulje ja tunde. Ühesõnaga ei midagi erilist. Olgu, mina sain proovida vaid demo ja sedagi piiratud aja jooksul. Täismäng pidavat siiski parem olema. Kui sind peaks see mäng lähemalt huvitama, siis tule kindlasti kuula pühapäeva õhtul kell 20:00 Meile Meeldib Mängida saadet, ehk on selleks ajaks Omar jõudnud selle mänguga lähemalt tutvust teha ja oskab anda selle kohta juba paremat tagasisidet.

Rohkem aga uusi mänge nagu eriti polegi, ülejäänud mängud on kõik juba tuttavad-varem-mängitud VR mängud, mis nüüd siis PlayStation VR2 peale porditud on. Seega neil, kel need mängud juba varem mängitud, ei olegi uuel peaseadmel midagi eriti mängida.

Tõsi, uued versioonid on kohandatud PlayStation VR2 jaoks ja mõni neist on saanud väheke parema pildi ehk, aga nagu mainisin, siis tavakasutaja jaoks ei ole see vahe eriti märgatav.

Aga uuendusi on veel, nimelt kasutavad need mängud uhkeid PlayStation VR2 pulte, mis näevad päris ägedad ja istuvad mugavalt kätte.

Samas tekkis mul küsimus kui kvaliteetsed ja vastupidavad need puldid on. Kui sa mõne sellise puldiga parajasti kogemata laelambi alla peksad või ettevaatamatult sinu mängutsooni sisenule virutad, et kui hästi pult sellele kogemusele vastu peab? Katsetada mul seda kahjuks ei lubatud, aga ürituse korraldaja kinnitas, et ei tohiks siiski probleemi olla, vähemalt seni olevat kõik nende puldid terveks jäänud. Aga et nad ei saa garanteerida, et kui ma nüüd vihaga seda pulti peksma peaksin hakkama, et see ka siis terveks jääb. Seetõttu otsustasid nad pigem mitte riskida ja ei lubanud mul seda testida.

Kuigi puldid olid muidu ägedad ja kõik töötas nagu vaja, testimise ajal vähemalt minul ei esinenud probleeme, siis üks asi mind pultide juures siiski häiris. Nimelt hakkas mind mõnes mängus see pultidega kaklemine häirima, see tagasiside, mis ka PS5 DualSense’i pultidel on. Mina isiklikult lülitaksin selle välja, see aitab kõvasti kaasa ka pultide aku kestvusele.

Nimelt kestavad PlayStation VR2 pultide akud umbes 3 tundi, kui teil on kõikvõimalikud funktsioonid sisse lülitatud ja mängite mänge kus neid võimalusi kasutatakse. Kui aga see läbu välja lülitada, siis peaks puldid Sony sõnul vastu pidama kuni 8 tundi, mis peaks ilmselt rahuldama ka nõudlikku VR-mängurit nagu seda Meile Meeldib Mängida Tarmo on. Nimelt tuli meil temaga jutuks, et 3 tundi on ikka liiga vähe temasuguse hardcore VR-mänguri jaoks. Õnneks võtab pultide täielikult täis laadimine aega kuni poolteist tundi. Meeles tasub muidugi pidada, et pultide laadimise ajal mängida ei saa. Minu meelest on see ka mõistlik, nagu ma eespool juba mainisin, mulle ei meeldi juhtmete otsas rippuda. Küll aga oleks võinud siiski akud vahetatavad olla, et saaks vajadusel kiirelt akud vahetada ja VR-sessioon võib jätkuda. Ma ei suuda aru saada sellest Sony jonnist nende vahetatavate akude osas.

Küll aga meeldis mulle mõnes PlayStation VR2 jaoks kohandatud mängus 3D-heli. Päris äge oli kuulda, kui mõni kuul ohtlikult lähedalt sinu peast mööda vihises.

Kokkuvõttes on Playstation VR2 nagu üks VR-seade ikka, ei midagi erilist minu jaoks ning 600 eurose hinnasildiga ma seda kindlasti ei ostaks, vähemalt mitte hetkel. Tulevikus kui Sony suudab sinna mänge juurde teha või kolmandaid tootjaid meelitada sinna ägedaid mänge tegema ehk siis, aga praegu on ta mõttetut kallis VR-seade, mis peale nädalat kaks ilmselt tolmu koguma jääks. Jah, võrreldes esimese PlayStation VR-iga on edasiminek tõepoolest märgatav, juhtmeid vähem, töötab paremini, märksa paremini ja sisaldab mitmeid uusi funktsioone, mida esimeses Sony VR-seadmes küll polnud, kuid mis konkurentide omades on juba aastaid olemas olnud. Seega ma pigem ootan ära sügisel ilmuva Meta Quest 3.

Aga… kuigi minul isiklikult probleeme PlayStation VR2-ga ei esinenud, mis on loomulikult ka arusaadav, sest proovimine toimus kontrollitud keskkonnas, kus korraldaja oli juba eos hoolitsenud selle eest, et kõik töötab, siis sotsiaalmeedias on täna kahjuks värsked Playstation VR2 omanikud üsna kurjaks saanud. Nimelt olevat Playstation VR2-ga hulgaliselt tehnilisi probleeme, mille tõttu inimesed on oma värske VR-seadme kas poodi tagastanud või juba garantiisse saatnud.

Probleemid PlayStation VR2-ga, fännid on kurjad

  • Probleemid PlayStation VR2 pultidega
  • Udune pilt
  • Ebaühtlane fikseeritud mustriga müra
  • PlayStation VR2 puldid ei sobi suuremate kätega inimestele
  • Topeltkujutised
  • Lülitage sisse Tracking Support

Kõigest päev hiljem märkasin oma üllatuseks, et Playstation VR2 on mõnes poes juba 100 eurot odavamalt kasutatuna müügil. Mu silmad ei tahtnud esmapilgul seda uskuda, juba on 100 eurot odavamalt müügil? Mis toimub? Ja siis jõudis minuni sotsiaalmeedias üha suuremaid ja suuremaid mõõtmeid võttev torm. Selle tormiga liitus üha rohkem ja rohkem värske VR-seadme omanikke, kes väljendasid oma tugevat pahameelt Sony suunas, seoses PlayStation VR2 probleemidega.

Mis siis täpsemalt probleemiks on? Probleeme paistab, et on rohkem kui ainult üks või kaks, kuid ühe suurima probleemina teiste seast kerkib esile PlayStation VR2 pultide probleem, nimelt ei taha uued puldid kohe mitte töötada nii nagu need töötama peaksid.

Peamiseks probleemiks on, et PlayStation VR2 Sense’i pultide nupud ei taha kohe mitte kuidagi töötada ja kui puldi nupud ei tööta, siis ei saa ju mängida.

Redditis on juba välja pakutud ka mõned lahendused, mis võivad sind aidata, kui sul sul samasugune probleem esineb. Kui midagi ei tööta nagu peab, siis kõige esimese asjana tasub proovida seda igivana klassikalist lahendust, lülitage oma seadmed korraks välja ja siis ueusti sisse tagasi. Kui see tulemust ei anna, siis tasub proovida See Through režiimi välja lülitamist ja ilma selleta seadme käivitamist. Lisaks soovitatakse veel pultide tagasiside välja lülitamist, pultide eemaldamist peaseadmest ja seejärel uuesti ühendamist peaseadmega või lihtsalt peksta pultide nuppe niikaua kuni need lõpuks üles “ärkavad”.

Kahjuks ei pruugi need lahendused siiski kõigi jaoks töötada ja sellisel juhul ei jäägi teil muud üle kui viige PlayStation VR2 poodi tagasi või saatke garantisse.

“Veetsin terve pärastlõuna ja õhtu, püüdes jääda rahulikuks ja läbida kõik soovitatud lahendusi. Tulemusi pole,” kirjutab üks õnnetu PlayStation VR2 omanik. “Olen enamiku ajast oma vaeseid uusi pulte nõelaga igatpidi juba torkinud ja otsustasin lõpetada, kui sõrm veritsema hakkas.”

PlayStationi kasutajatoega suheldes selgub, et Sony on probleemidest teadlik ning soovitab oma uue seadme, kui eelpool mainutud lahendused tulemust ei anna, poodi tagasi viia või garantiisse saata.

Samuti kurdavad kasutajad, et pilt ei ole selge, vaid on udune. Selle põhjuseks võib olla mitmeid probleeme. Arvatakse, et süüdi on OLED-ekraan ja mingisugune difusioonifilter, mida Sony paistab kasutavat, et pilti pehmemaks teha, mille tulemusel ei ole pilt nii terav ja selge, kui kasutajad ootasid. Kuid uduse pildi põhjuseid on veel. Näiteks üheks põhjuseks on see, et teil pole PlayStation VR2 korralikult pähe sätitud, et pilt selge oleks. Nimelt tuleb Sony uut VR-seadet väga hoolikalt sättida, et leida just see õige koht, kus pilt lõpuks selge või selgem oleks. See olevat üks ülimalt tüütu protsess. Katsetage oma VR-seadmega kõikvõimalikke erinevaid variante kuniks tee selle õige koha leiate, igal väiksemal muudatusel võib olla väga suur mõju. Alljärgnevalt mõned soovitused mida proovida.

  • Veenduge et teie peaseade oleks korralikult paigal, et see ei liiguks, kui te oma pead liigutate. Kui teil on pikad juuksed, proovige juuksed üles sättida või kandke näiteks pearätikut.
  • Kallutage peaseadet üles alla, selle reguleerimine muudab pilti oluliselt.
  • Vaadake mängus seadistused üle ja kohandage vastavalt.
  • Reguleerige seda kui lähedal asub ekraan teie näole. Vaikimisi, mida lähemal seda parem, kuid mõne inimese jaoks võib sobivam koht olla mujal.
  • Kui endiselt ei midagi võib proovida peakomplekti ka viltu pöörata, mõningatel juhtudel võib sellest abi olla.

Lisaks katab kogu ekraanipilti ebaühtlane fikseeritud mustriga müra, see pidavat olema tugevalt märgatav ja häirivat kasutajaid eriti laadimis- ja üleminekustseenides või taevast või muid vähem detailiderohkemat ala vaadates. Näiteks mängides “Kayak VR-i” öist stseeni või “Horizon Call of the Mountain” sissejuhatust, pidi see väga tugevalt märgatav olema. See probleem esines ka algse PlayStation VR juures, kuid keskmine kasutaja seda tavaliselt ei märganud, PlayStation VR2 juures pidi see aga olema nii tugev, et see jääb silma nüüd ka neile, kes varem sellele tähelepanu ei ole pööranud ja kord seda märgates pole enam võimalik seda mitte märgata edaspidi.

Kuigi see probleem pidavat esinema kõikidel Playstation VR2 peaseadmetel on mõned kasutajad koos sõbraga testinud ja võrrelnud oma peaseadmeid ning selle käigus on selgunud, et mõnel seadmel võib seda vähem esineda, sel ajal kui teisel tuleb see palju tugevamalt esile.

Probleeme on aga veel. Näiteks kui sul on suurem kui teistel. Käsi siis, mitte aga see mida sina mõtlesid. Kui oled oma mõõtmetelt suurem kui keskmine inimene, siis tõenäoliselt on sul ka suuremad käed ja kui sa siis peaksid PlayStation VR2 puldi pihku haarama saabub ebameeldiv üllatus, sest see pult tänu oma disainile jääb sinu jaoks väikeseks ning seda on ülimalt ebamugav kasutada. Seetõttu soovitatakse sotsiaalmeedias hetkel suuremate kätega inimestel mitte PlayStation VR2 osta.

Redditis kurdetakse lisaks topeltkujutiste üle mängudes. Topeltkujutised ilmuvat kui kasutate vasakut pöidlapulka sujuvalt liikumiseks ja vaatate liikumatuid objekte, juhtub ka siis kui liigutate lihtsalt käsi näo ees. Kasutajate sõnul rikub selline kummituspilt rikub virtuaalreaalsusesse sukeldumist ning on võrreldav 30 kaadrit sekundis lameekraaniga mängudes, mis mõjub virtuaalreaalsuses palju hullemini. Samas ei pruugi keskmine virtuaalreaalsuse kasutaja seda märgata, ega lase ennast sellest häirida, sama nagu 30 kaadrit sekundis lameekraaniga mängudes ei pruugi kõiki mängijaid häirida.

Ka täpsuse üle on siin ja seal kurdetud, aga sellele on õnneks väga lihtne lahendus olemas. Selleks otsige üles Accessories > PlayStation VR2 > Other menüü ja seal saate sisse lülitada sellise asja nagu Tracking Support. Mingil veidral põhjusel on see vaikimisi välja lülitatud.

Kõiki neid probleeme arvestades on arusaadav miks fännid on sotsiaalmeedias pahameelt avaldamas ning miks kasutajad ähvardavad oma värskelt soetatud PlayStation VR2 poodi tagasi viia ja raha tagasi küsida või juba ongi kas poodi tagasi viinud või garantiisse saatnud.

Kokkuvõttes soovitan PlayStation VR2 ostuga veidi oodata (juhul kui tellisite Euronicsist, saate oma tellimuse tühistada ja raha tagasi küsida) kuniks esimene partii maha müüakse, probleemid parandatakse ja tekib ehk ka uusi mänge PlayStation VR2 jaoks. Selleks ajaks on ilmselt ka VR-seadme hind juba langenud, nii saate kokkuvõttes saate töötava asja rohkemate mängudega juba odavamalt. Või miks mitte oodata sügist, mil ilmub Meta Quest 3 ja alles seejärel oma ostuotsus langetada emma-kumma VR-seadme kasuks. Plaanime sügisel teha ka põhjalikuma võrdluse erinevate VR-seadmetega.