“Endless Dungeon” on segu “tower defence” ja “twin-stick shooter” žanridest. Arendajaks ei keegi muu kui Amplitude Studios ja avaldajaks Sega. Kui teile sellised mängužanrid meeldivad, siis on tegemist ägeda kogemusega, mida tasuks proovida. Ahjaa, peaaegu unustasin. Lisaks on tegemist veel “roguelike” mänguga, mis tähendab, et surma saades kaovad kogutud asjad ja teil tuleb koridorijooksu otsast alustada ning sel korral kusagilt mujalt punktist koos uute üllatustega.
Lugu toimub kusagil universumi kus-iganes-punktis (mis pole oluline) asuvas trahteris, kus istuvad sinna lõksu jäänud tegelased. Kas sina, üks neist õnnetutest, oled see, kes suudab lõppu välja joosta ja süsteemid välja lülitada, et sealt kosmosejaamast koos teistega lõpuks ometi minekut saaks teha? Tegelasi on mitmekesine ports, kelle vahel valida saab, keda siis oma jooksule kaasa võtta, keda maha jätta. Alguses on valik küll piiratud, kuid mängu edenedes ja erinevaid ülesandeid täites saab uusi tegelasi lahti lukustada ja neid omakorda läbi järgmiste ülesannete arendada.
Siinkohal mainin ära, et “Endless Dungeoni” saab mängida koos sõbraga samal ekraanil. See teeb mängu lihtsamaks ja lõbusamaks. Aga kui sõber ei viitsi, siis saab seda ka üksi mängida, lihtsalt siis tolknevad kaaslased sul kaasas. Soovi korral saad neile ka käsklusi jagada, et nad näiteks mingit punkti kaitsma jääksid, kui sina mujale lähed. Erilised taibud nad muidugi pole, nii et väga suurt lootust neile panna ei tasu. Näiteks kaaslase kukkumise puhul ei aita nad sõpra isegi mitte püsti.
Mäng toimub reaalajas ja koridorides on olemas konkreetsed kohad, kuhu saab turret’eid osta ja paigutada. Uste avamisel saate valida, kas koguda teaduse, tööstuse või toiduressursse. See kõik on vajalik uute turret’ite ehitamiseks, avastamiseks, uuendamiseks jne. Nii on teil lihtsam tulevastele koletiselainetele vastu pidada ja robotit, kes aitab uksi avada ning kosmosejaamas edasi liikuda, kaitsta. Nimelt tuleb roboti hävinemisel teil kõike taas otsast alustada.
Loomulikult ei puudu mängust ka bossid, mis pakuvad põnevust ja vaheldust, kuid mõni neist võib olla teistega võrreldes korralik tüütus. Kui mõni boss ikka väga vastukarva käivaks osutub, siis tasub seda ala tulevikus lihtsalt vältida ja valida oma teekonnal teised alad, kus on teistsugused bossid, kellega kakelda.
Mingit erilist sügavust ja lugu siit mängust otsida ei tasu, see võib olla mõnda aega kestev mõnus ajaviide koos sõbraga, aga sellega asi kahjuks piirdubki. Isegi boonused on mängus igavad, neid on vähe ja pahatihti ei anna need eriti midagi juurde. Sama lugu on tegelastega. Võid küll vaeva näha ja teha vastava tegelase ülesanded ära, et tegelast paremaks muuta, aga siis avastad, et need boonused ei anna eriti palju mängule kaasa. Ühesõnaga, üsna kiirelt leiad ennast punktist, kus mäng ei paku sulle enam mingeid üllatusi, vaid muutub monotoonseks ja sul tekib suur soov sealt juba minema tõmmata. Aga…
… jõudes võib-olla ideaalse jooksuni, kui silme ees terendab juba lõpp ja sa tead, et jäänud on viimane pingutus ja sul on olemas kõik, et lõpus vastu pidada ja mäng lõpetada enda jaoks, kuid siis satud sa järjekordse vea otsa mängus, mis võtab sult ka selle viimase alles jäänud isu seda mängida. Nimelt armastab robot pahatihti kuhugi nurkade (kas siis päris või nähtamatute) taha kinni jääda. Seal ta siis pendeldab edasi-tagasi, suutmata sammugi edasi astuda, samal ajal aga jookseb uusi vastaseid suures koguses lõpmatult peale. Nimelt ei saa kollide laine läbi enne, kui robot on oma sihtpunkti jõudnud. Vahel aitab, kui viia robot tagasi varasema punkti juurde ja käivitada siis sealt uus laine, või näiteks avada erinevaid uksi, mida muidu suletuna tahtsid hoida, rikkudes sellega kogu eelneva hoolikalt planeeritud strateegia. Aga see ei aita alati, sest on olukordi, kus ongi ainult üks tee alles jäänud ja tee, mis tahad, aga robot jääb sellel teekonnal kuhugi edasi-tagasi pendeldama. Kui sa oled nüüd tunde seda jooksu juba teinud ja see oli sinu silmis ideaalne jooks, kus kõik vajalik juba olemas oli, võib selline viga kohe korralikult su välja vihastada ja võtta igasuguse isu uuesti alustada.
Ootasin kaks kuud, et arendaja parandaks selle roboti pendeldamise vea ära, kuid kahjuks ei ole nad suutnud seda siiani parandada ja siinkohal andsin lõpuks alla, see mäng jääbki lõpetamata ja hinne tuleb tänu sellele veale ka vastav.
Kui “Endless Dungeon” oleks terve mäng või sealt puuduks vähemalt see roboti nurga taha kinni jäämise viga, siis oleks tegemist huvitava mänguga, mida oleks mõnda aega lahe koos sõbraga mängida, aga senikaua, kuni see mängu nautimist ja selle lõpetamist takistav viga mängus on, ei soovita ma “Endless Dungeoni” mitte kellelegi.
Lapsevanematele: “Endless Dungeon” sobib PEGI reitingusüsteemi järgi mängijatele alates 12. eluaastast, kuid seda võivad mängida ka veidi nooremad, kui vanem vend/õde või lapsevanem abiks on. Nimelt saab seda mängu koos mängida ning sedasi on mäng palju nauditavam.
Platvormid: PC, PS5, Xbox Series X/S, Switch, Android
Ilmus: 19. oktoober 2023
Arendaja: Amplitude Studios
Väljaandja: Sega
Ülevaade tehtud: PC