“Test Drive” on tagasi. Selle mänguseeria viimased mängud ilmusid juba kaksteist aastat tagasi: “Test Drive Unlimited 2” (2011) ja “Test Drive: Ferrari Racing Legends” (2012) ning need ei olnud head. Ilmselt sel põhjusel see mänguseeria kuhugi riiulile pikaks ajaks ka puhkama saadeti. Kuid nüüd on ta tagasi, tänu mängu arendajale Kylotonn ja avaldajale Nacon.
“Test Drive Unlimited: Solar Crown” toob avatud maailmaga võidusõidumängude hulka veidi värskust ja täpselt seda vaja oligi. Uues mängus on omavahel kokku segatud võidusõit, elustiil ja sotsiaalelu kaunilt taasloodud Hongkongi saarel. Mäng pakub märgatavalt paremat mängukogemust võrreldes viimaste “Test Drive” ja “Need for Speed” sarjade teostega ning on tunduvalt huvitavam kui “Forza Horizon 5” või “Gran Turismo 7”. Kuigi mulle “Forza Horizoni” sari meeldib, muutus selle viimane väljalase minu jaoks üsna kiirelt igavaks.
“Test Drive Unlimited: Solar Crown” aga tundub, vähemalt esialgu, märksa põnevam ning see sobib suurepäraselt just minusugustele mänguritele, kes igapäevaselt võidusõidumänge ei mängi ning ideaalseid kurve või millisekundeid hüperrealistlikes simulaatorites taga ei aja, aga naudivad aeg-ajalt avatud maailmas ringi sõitmist ja selle avastamist ning sinna sekka arvuti poolt juhitud vastastega (soovi korral saad võidu sõita ka teiste maailmas ringi liikuvate mängijatega) võidu sõita. Täpselt seda see mäng mulle pakubki.
Autode valik on mängus korralik. Mõnele suurele autofännile võib valik kesiseks jääda, kuid minusuguse mänguri jaoks on see täiesti piisav, pakkudes autosid alates Ford Mustang GT-st kuni Apollo Intensa Emozione ja Audi R8 Coupe V10 RWS-ini välja. Kui keegi tahab mõne vana klassikuga sõita, siis on ka selles kategoorias autosid, millega sõitma minna, näiteks Citroen 2CV. Mängust leiab ka Offroadi osa, mille jaoks ma võtsin Ford F-150. Millest ma aga puudust tundma hakkasin, olid Aasia autod, sest neid on mängus üllatavalt vähe. Oleks oodanud suuremat valikut. Samuti hakkas mind häirima see, et mitmetes automüügisalongides olid paljud mudelid lihtsalt topelt. Kas need on seal kohatäiteks, mis hiljem asendatakse teiste sõidukitega?
Loomulikult maksavad autod raha ja seda saab teenida võidusõite tehes ja maailma avastades. Üsna tihti on mult küsitud, kui raske on raha teenida mängus. Ma ei oskagi sellele kohe nii üheselt vastata. Suuresti sõltub see kui palju ja milliseid võidusõite teed ja millise koha nendes võidusõitudes teenid. Sest mida parem koht seda rohkem raha. Aga minu oskuste juures mingi 100 000 rahaühikut tunnis kokku korjata ei paista küll mingi probleem siin mängus olevat ja selle käigus sõitsin ma üsna palju niisama ringi, proovisin erinevaid autosid ning vahepeal lõpetasin võidusõitudes 3 kuni 6-l kohal. Seega osavamate, rohkem raha teenivatele võidusõitudele keskendujatel ei tohiks mingi probleem olla 13-15 miljonit kokku korjata, need on hetkel seni kallimad hinnad, mida näinud olen.
“Test Drive Unlimited: Solar Crown” pakub muuhulgas Hongkongi muljetavaldavaid vaateid – alates linnast kuni lopsakate metsade ja maalilise rannani. See keskkond kohe kutsub avastama, peites endas mahajäetud autovrakke ning rahalisi boonuseid ja punkte. Võib olla jääb see ilu ehk grammike alla “Forza Horizon 5le”, mis on tõesti ilus mäng, kuid ka see maailm on muljetavaldavalt kena.
Seadetest saab valida kas “performance” või “graphics“. Selle teise valiku muutub see pilt veelgi ilusamaks, kuid võidusõidumängudes ja tulistamismängudes eelistan ma siiski paremat kaardisagedus ja mängin “performance” režiimis, mis Xboxil pakub stabiilset 60 kaadrit sekundis.
Lisaks sellele leidsin menüüst ka valiku HDR väljalülitamiseks, mis on minu jaoks midagi uut. Enamasti mängud seda ei paku ja kui sul on konsool või teler HDR’i kasutama seadistust, siis käivituvad mängud automaatselt vastavas režiimis juba. Siinkohal kasutasingi ma “HDR OFF” valikut, sest kui HDR sees oli, siis tundusid need värvid (sai testitud erinevatel ekraanidel) kuidagi tuhmimad, pestud, kulunud. HDRi väljalülitamisel oli linn kohe märksa ilusam.
Mängitavuse ja autode juhitavuse osa on nagu teistes võidusõidumängudes. Mõned masinad on kohmakamad ja raskemini juhitavad kui teised, aga ma usun, et igaüks leiab siit omale meelepärase sõiduki. Lisaks on sul ju alati võimalik minna garaaži ja oma sõidukeid sobival viisil täiendada või muuta. Kui üksikasjalik see osa on, jään ma kahjuks vastuse võlgu, sest see on osa, mida ma püüan võidusõidumängudes vältida. Ma tulin ikkagi sõitma, mitte garaaži autot näppima.
Päris paljud kurtsid striimimise ajal, et tänavad tunduvad olevat tühjemad võrreldes sellega mida arendaja eelnevalt näitas ja lubas. Kahjuks ei oska ma seda siinkohal võrrelda, sest ei ole arendaja striimi näinud. Siin võib asi olla ehk selles, et arendaja mängis ja näitas mängu arvutiversiooni, mina aga mängisin konsoolil. Samas, minu arvates ei ole need tänavad nii tühjad. Tõsi Hongkongi tavapärase liiklusega võrreldes on tõesti linnatänavad tühjad, aga kui “Test Drive Unlimited: Solar Crown” sisaldaks samasugust liiklust nagu Hongkongis päriselt on, siis ei tuleks võidusõidust neil tänavatel küll midagi välja, vähemalt mitte superautoga maksimaalsel kiirusel sõites. Neid autosid jääb ka selle liikluse korral pahatihti liiga palju ette juba.
Puudu on mängust ka majad, mida varasemates mängudes osta sai. Neid sel korral ei ole, aga sul on tuba lukshotellis. Samuti on hetkel puudu ka kasiinod, aga nagu ma aru saan, siis esialgsete plaanide kohaselt lisatakse kasiinod järgmise aasta suvel.
Kahjuks lisatakse ka klannide vahelised sõjad samuti alles järgmisel aastal. See tundub selline vahva lisa olevat, sest mängus on sul võimalik valida kahe klanni vahel, millele punkte teenida. Õnneks on olemas ka niisama klannisõidud, kus kaks klanni mõõtu võtavad. Lisaks on sul klannis erineva tasemega esisõitjad, kelle vastu tuleb üksühele sõite teha, et klanni hierarhia redelil kõrgemale ronida.
Küll aga on sellel mängul üks suur puudus, mida ma sain korduvalt omal nahal juba kogeda enne mängu ametlikku ilmumist. Alustuseks peab sa tegema omale Naconi konto, mis konsoolil mängides pidi olema seotud konsoolil oleva kasutajaga ja seda osa sai teha ainult konsoolil. Kui ma püüdsin kontot mugavalt arvutis teha, saadeti mind kontode ühendamise juures pikalt ja sellega jõuamegi põhilise osa juurde. Kontot on vaja, sest tegemist on “alati võrgus” oleva mänguga. Kui serverid on maas, internetiühendusega probleeme või toimuvad järjekordsed hooldustööd, siis võid “Test Drive Unlimited: Solar Crowni” mängimisest unistada. Neid hooldustöid või internetiprobleeme juhtus tulu enne mängu ametlikku ilmumist korduvalt ette ja pahatihti olid need hooldustööd sätitud just nimelt sellele ajale, mil ma tavaliselt mängin.
Ma usun, et kellelegi ei tule üllatusena, et ühel heal päeval tõmmatakse selle mängu serveritel juhe seinast ja siis pole sul ostetud mänguga enam midagi peale hakata ja see on ilmselt asi, mis võib nii mõneski mängijas pettumust valmistada ja panna neid ostu üle tõsiselt mõtlema.
Kui “alati võrgus” olemise nõue välja arvata ja mõne pisema vea (mis ehk saavad ära parandatud ajaks, mil mäng lõpuks ilmub) puhul silm kinni pigistada, on “Test Drive Unlimited: Solar Crown” täiesti korralik avatud maailmaga võidusõidumäng, mille ostmisele tasub mõelda. Mängu maailm on ilus, teos pakub mõnusat mängunaudingut ja sel on päris palju potentsiaali võistelda suurte tegijatega nagu “Forza Horizon” ja “Gran Turismo”. Siinkohal mainin ma igaks juhuks taaskord uuesti ära, et tegemist ei ole realistliku võidusõidusimulaatoriga. Pigem on “Solar Crown” rohkem arcade-võidusõidumäng, mis on just nimelt see, mida mina eelistan. Seetõttu võib tõsisemate autohuviliste jaoks asi veidi kesiseks jääda.
Kui ma “Test Drive Unlimited: Solar Crown” arvustuse esialgses versioonis lausa soovitasin seda mängu, siis kahjuks viimaste päevade valguses olen ma sunnitud oma esialgse arvustuse hinnet alandama ja varasema soovituse asemel soovitan nüüd ostuga oodata või üldse tõsisemalt järele mõelda, kas “alati võrgus” tingimusega mäng ikka on teie raha väärt. Pärast serverite avamist laiemale publikule, on tekkinud mängu saamiseks järjekorrad, kus on tulnud mul kümneid minuteid oodata ja ei ole harvad juhtumid kus pärast 15-20 minutit ootamist saab üldse veateate ja pead algusest alustama. Arvestades veel seda, et mäng on hetkel saadaval vaid “Gold Edition” ostjatele ning tavaversiooni ostjad peavad ootama 12. septembrini, ei tekita sellised ootejärjekorrad ja probleemid suurt usaldust arendaja vastu.
Lapsevanematele: “Test Drive Unlimited: Solar Crown” on PEGI reitingusüsteemi järgi soovitatav alates 18. eluaastast. Miks see nii on, jääb mulle kahjuks arusaamatuks, sest ma ei suutnud PEGI veebilehelt mängu kohta infot leida. Isiklikult ei ole ma mängus leidnud midagi sellist, mille tõttu seda nooremad võidusõiduhuvilised mängida ei võiks.