NBA 2K26 – tüüpiline Eesti korvpall…

0
10

Tavaliselt alustan ma “NBA 2K” sarja arvamuslugusid jutuga, et ALGUSES mäng töötab ja tuleb kõik pöidlad pihku suruda, lootes, et Visual Concepts kõike esimese suurema parandusega ära ei käki. Sel aastal on aga asjad teisiti. Jah, korvpallisimulaatorite ainuvalitseja on taas uue versiooniga poelette ja mängumasinaid vallutamas, kuid sel korral oli/on mäng ilmudes kohutav. Isegi mina, elupõline kossumängude tarbija, olin mängule juba käega löönud. Mõtlesin juba, et kirjutan ühesõnalise arvustuse: “Kõnts.” Ühel päeval aga midagi muutus…

Teate, alustame sellest, miks “NBA 2K26” halb oli ja osaliselt ka siiamaani on.

Nagu te juba teate, on “NBA 2K” mängudes mitu erinevat mängulaadi. MyPlayer + Park, kus oma tegelase MPga läbi väljamõeldud Euroopa tiimide NBAsse püüelda ja netis teiste mängijatega madistada saab, MyTeam, kus tuleb mees- ja naiskorvpallurite kaartidest äge tiim kokku panna, MyGM, kus tuleb hallata ühte päris NBA meeskonda ja W, kus saab mässata WNBA naiskondadega. Põhimõtteliselt olid need kõik halvad, sest Visual Concepts otsustas eelmisel aastal loodud hea asja (loe: “NBA 2K25“) täiesti pilbasteks lasta. Nimelt kuulutati, et eelmises mängus mulle ja paljudele teistele meeldinud viskamisstiilide valik on unustatud ja nende asemele tuleb “green or miss”, ehk kui sa viskemõõdikut ideaalsesse punkti ei säti, läheb vise mööda. Ideaalis pole see halb, aga 5VS5 kossus tähendab see tiimi kõikide mängijate visete ära õppimist. MyPLayeris on asi parem, sest seal sa ehitad endale ise soovitud mängija ja valid talle ka viskestiili.

Probleem tekib aga sellest, et MyPlayeri ehitamiseks on optimaalne viis ja mängimiseks optimaalne stiil. Kuna ideaalse lahtilaskmise punkti paneb paika see, kui vaba sa oled ja kuna kaitse on sel aastal täiesti kasutu, siis tuleb ehitada Wembanyama pikkune koljat hästi pikkade kätega, kellele tuleb anda hästi kiired liikumisanimatsioonid ning liikumise pealt tahakaldega viskeid teele saata. Neid ei kaitse keegi, seega ideaalne viskamispunkt on hiigelsuur ja visked tabavad 60-70% täpsusega. Korvpalli üks raskemaid viskeid on “NBA 2K26s” kõige lihtsam ja optimaalsem ning see tähendab, et netimängud taanduvad arutule kolmeste pildumisele. Sama peegeldub ka netis 5VS5 kossu mängides, sest Kevin Durant ja teised temasarnased on ikka tõsiselt tugevad. Asja ei tee paremaks see, et ka pealtpanekuid ja alley-oope tuleb green’ida ja alley-oopi puhul peab selle korvi virutaja vajutama kiirelt ka ekraanile ilmuvat suvaliselt valitavat nuppu. See tähendab, et korvi kohale ei sööda põhimõtteliselt keegi. Kuniks kaitset ei tugevdata või viskamist ei nõrgestata, pole päris kossust hoolivatel isikutel netimängu asja. Kolmesepilduritel on aga pidupäev.

Okei, netti ei roni, mängime siis arvuti vastu. Kuni 2025. aasta septembrikuu viimase nädalani oli ka see kasutu, sest absoluutselt kõik NBA tiimid mängisid ühtemoodi. Võtame näiteks… Grizzliese. Ja Morant tuli palliga üle, triblas minu mängujuhi jalad kahekorra, sööstis korvi alla… ja selle asemel, et oma kerasid minu tsentri lõua alla surudes pall korvi lajatada, söötis ta nahkkera kolmese taga passivale Jaren Jacksonile, kes lootusetu viske teele saatis. Sama kordus järgmisel rünnakul ja järgmisel ja… mängu lõpuks oli Grizzliesel 70 viskest 48 kolmest. Neist 10 sisse. Täiesti kasutu. Spurs? Mängis täpselt samamoodi. Mavericks ja Lakers? Yep. No Zion Williamson ikka korvi alt sopsab? Oh ei. MyTeami vastased? Ka nemad mängisid ainult kolmestele. Sellise rumaluse põhjuseks oli see, et kõikidelt meeskondadelt oli eemaldatud korvi alla rünnates viske sooritamise sageduse nupuke. Tiimid lihtsalt ei osanud seda teha.

Umbes nädala eest välja antud koosseisude uuenduse käigus kasvatati aga kõikide mängijate vastavat näitajat ja arvuti vastu mängimise pilt muutus. Tiimid mängivad taas oma tugevustele, läbi murdvat Moranti tuleb taas karta ja kolmeste arv kahanes normi piiresse. Kuna ProPlay animatsioonide hulk on taas kasvanud, on mäng nüüd küllaltki nauditav, sest erinevaid viskeid ja olukordi on nii palju, et ükski mängusituatsioon pole näiliselt sama. Eelmisest aastast on alles jäetud ka Rhythm Shot ja Go-To Shot ning nüüd on too viimane kasutatav ka korvi all, seega kui te tahate näha, kuidas Jokic oma firmaviset-poolhaaki teeb, on see nüüd täiesti võimalik. Ka kaanestaar Shai “Sass” Gilgeous-Alexanderi tahakaldega vise on korvi alt võimalik. See muudab 5VS5 korvpalli täiesti nauditavaks ja ma julgen vähemalt offline-fännidele seda soovitada.

MyTeami on nüüd samuti mõnus mängida, kuid selles mängulaadis on “NBA 2K26s” veel üks aga. Nimelt on MyTeami lisatud ka WNBA mängijad. Otsustage ise, kas see on plussiks või miinuseks, aga minu silmis lisas see pakkidest tõmmatavate mängijate nimistusse hulga tegelasi, kellega ma mängida ei soovi, muutes nii šansse veelgi nigelamaks.

Korvpallifännidel on juba “NBA 2K26st” ettekujutus olemas, sest mängu olemus pole eelmise versiooniga võrreldes väga muutunud. Kahjuks on MyPlayeri mängulaad hetkel üsna trööstitus seisus ja selle sõpradel, kes ei soovi ainult kolmeste pildumisega tegeleda, jääb üle oodata mingit päästvat uuendust. Seni aga nautige 5VS5 kossu arvuti või sõbra vastu, sest see on nüüd täitsa hea. NBA hooaja alguses tuleb kindlasti välja veel mõni suurem uuendus, mis mängu taas pisut muudab, kuid seniks on tunne hea.

Lapsevanematele: “NBA 2K26” on ajaröövlist korvpallisimulaator, kus kõige jaoks aega kindlasti ei jagu. MyTeami ja MyPlayerit kimbutavad ka virtuaalrahaprobleemid, sest pakke, rulasid, särke ja paremaid andmeid saab osta päris raha eest. Hoidke mängijatel hoolikalt näppu pulsil, et pangakontod ei tühjeneks.

PEGI 3
NBA 2K26

Platvormid: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch, Switch 2
Ilmus: 5. september 2025
Arendaja: Visual Concepts
Väljaandja: 2K Games
Ülevaade tehtud: PS5 Pro

HEA
ProPlay animatsioonid on jätkuvalt ägedad
Uued Go-To Shot visked rokivad
HALB
MyPlayeri mängitavus on puudulik ja läbimõtlematu
Mikromaksed ruulivad ka aastal 2025
WNBA mängijate lisandumine MyTeami muudab heade kaartide saamise veelgi keerulisemaks
PS5l pole viitsitud isegi mängu ikooni disaini muuta
3

JÄTA VASTUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!