Olete kunagi vaadanud mõnda ulmefilmi ja mõelnud, et oleks paganama vahva seda ise läbi elada? Astuda mõned sammud Matt Damoni skafandris „Marslase“ filmis või paugutada ülbete sitikate pihta „Tähesõdalastes“? Läbi PlayStation 4, PSVR virtuaalprillide, ahjusooja Aim-püssipuldi ja Farpointi-nimelise mängu on teil selleks võimalus. Jah, on vaja palju nodi, aga tulemus on ka seda väärt.
Farpointi lugu on alguses lihtne. Kosmoses kulgeb jaam nimega Pilgrim, mille töötajad uurivad lähedalasuvat kosmosenähtust. Mängija tegelaseks on… piloot (jah, tal nime pole, sest mängija ongi see piloot), kelle ülesandeks on paar teadlast Maale tagasi tuua. Otse loomulikult lendab kogu plaan hetkega vastu taevast ning kosmosejaam, teadlastepaar ning piloot imetakse mõnesekundiliste vahedega nähtuse sisse ja paisatakse sinna, kus keegi varem veel käinud pole. Või ehk siiski on…
Hetk peale hädamaandumist krabab piloot relva ja hakkab ajama holograafiliste mälestuste abil teadlaste jälgi, et nad lõpuks üles leida ja nendega koos sellest tundmatust kohast kaduda. Tee peal peatavad teda aga mitte nii sõbralikult meelestatud elukad (ja ma ei mõtle kaubanduskeskuste müügiagente) ning piloot haarab relva järele ja alustab ilma pikemalt juurdlemata kohaliku fauna teise ilma saatmist.
Siin tulebki nüüd mängu Aim, ehk Sony PSVRi uus uhke püssikujuline pult, millel on täpselt sama palju nuppe kui Dual Shock 4l ning ilma milleta oleks Farpoint ilmselt päris unustatav mäng. Sellest relvast saab sinu parim sõber Farpointis ja virtuaalselt esindab ta automaati, pumppüssi, snaiperpüssi ja veel paari ebamaisemat jubinat. Aimi jälgimine on üllatavalt täpne, kõigest paaril korral kippus mäng teda ekraanil viltu keerama, kuid see tulenes ilmselt sellest, et mina ise muutsin mängides asendit ja kaamera üritas relva „otseks“ keerata. Aimi peal on analoogkangid nii liikumiseks kui ka ringi vaatamiseks, kui sa seda viimast ei peaks ise teha tahtma. Muidu toimub liikumine kangiga sinna suunas, kuhu sa oma relvatoru reaalselt keerad.
Relvade vahetamine käib ideeliselt mängu sees nii, et viskad vana relva õlale ja võtad sealt uue asemele, nagu Hollywoodis ikka, kuid mina avastasin, et „kolmnurka“ esindav nupp teeb seda palju kiiremini ja kasutasin enamuse ajast mängus seda. Laadimist vajavate relvade laskemoonaga täitmine käib nupuvajutusega ja mõnel relval on mitu erinevat kasutust (kuulid+raketid/kaitsekilp/granaadid) ning Aim vibreerib käes mõnusalt, kui relva toru virtuaalsete sitikate pihta suunad.
Sihtimine on täpne ning soovi korral saad relva ka õlga tõsta ja päris reaalselt sihtida. Snaipripüss osutus pärast selle leidmist mu heaks kaaslaseks. Kivi taha peitu, leia mingi ärplev lendrobot, sihi ja krõps, ühe lasuga puru. Ma soovitakski Farpointi mängida pigem püsti seistes. Istudes saab ka, aga siis kaob ära mõnu näkku kargavate sitikate eest põiklemisest ning varju pakkuvate kivide/ehitiste taha peitumisest. Lisaks on pepu peal keerutamine juhtete sees ebamugav ning lausa sunnib teist kangi ringi vahtimiseks kasutama. Püsti mängides jäi küll selg kangeks ja õlad haigeks, sest ma ju pigistasin reaalselt relva käes, kuid kogemus oli üldkokkuvõttes seda väärt.
Loo mängisin ma läbi nii kuue ja poole tunniga. Osavamad mehed ilmselt teevad selle läbi nii nelja tunniga. VR-mängu kohta täitsa okei pikkus, sest lisaks loole pakutakse veel Challenge Mode’i, kus tuleb aja peale tormata läbi tegevuspaikade ja möödaminnes ka vastased maha nottida. Lõpus jagatakse vastavalt saavutustele punkte. Kui leiad mõne VRiga sõbra (või kasutad lihtsalt mängusisest otsingut), saab ka Co-opis paugutada. Siin ajalimiite pole, kuid kõik liikuv tuleb liikumatuks teha ning alles siis saab areene eraldavatest väravatest läbi minna. Kui virtuaalsõber peaks langema, saad ta taas elule turgutada, seega suhtlemine ja meeskonnatöö on ka vajalikud. Ma soovin, et mängul oleks olnud kasvõi mingi mängijad mängijate vastu mitmikmäng kah. Kasvõi neljakesi. Äkki kunagi tehakse miskise allalaetava lisana?
Negatiivse kommentaarina ütleks, et PSVRi mängud peaksid olema tarbitavad lühikeste mängukordadena, kuid Farpoint miskipärast ei ütle, millal ta salvestab. Katse-eksituse meetod näitas, et salvestus toimub iga peatüki alguses, kuid samuti ei anta sulle teada, millal täpselt uus osa algab. Hiljem õpid ära, et ahhaa, näidati kahe kadunud teadlase lugu, seega ilmselt algas uus peatükk. Võib sööma minna ja mängu kinni panna.
Graafika poole pealt on tegu ilusa PSVRi mänguga, kuid minu arvamus on ehk natuke kallutatud, sest mängisin PS4 Pro peal. Tegelaste animatsioon ja huulte liikumine on super senikaua, kuni sa märkad…ennast. Mängija tegelase vari on väga jäik ja naljakas, kuid õnneks üle oma varju väga hüppama ei pea. Helitaust… muusika puudub, kui välja arvata üks vähetuntud bändi laul, mida loo sees kasutatakse, kuid muud helid on nagu nad on. Relvade tärin võiks olla tsipa valjem, kuid vastaste urinad, jalakeste padin ja lõhkemiste lurtsatused on täiesti adekvaatsed.
Farpoint on mäng, mille esmamulje on fantastiline. Sul on lahe reaalne relv, ilus graafika ja käepärane lugu. See on ideaalne mäng, millega PSVRi ja virtuaalreaalsust üldse teistele näidata. Mäng on samas lühemapoolne ja ma pole kindel, kui kaua ma selle Challengeid ja Co-Opi mängida jaksan. Ilmselt niikaua, kuni netisemusid leidub. Loodetavasti tuleb paar lisapaketti ka. Ah jaa, püss oli tõepoolest laadimata. Karbist välja võttes oli tarvis laadima panna, enne kui kasutama sai hakata. Ideeliselt saab Farpointi mängida ka ilma Aim-püssita, kasutades tavalist Dual Shock 4 pulti, kuid see on pigem naljategemine. Nimelt tuleb ka DS4 kasutada nagu Aimi, ehk sellega sihtimiseks õhus laveerida ja läbi sihiku vaatamiseks oma õla juurde tõsta. Seega, kuigi Farpointi on saadaval ilma Aimita, ärge seda pigem ostke. Püssiga komplekt manu ja kõik. Ajapikku peaks tulema veel mänge, mis Aimi toetavad ja osake minust loodab, et ka sügisel ilmuv Star Wars: Battlefront 2 omab PSVRi ja Aimi tuge…
Platvorm(id): PS4 + PlayStation VR Ilmus: 17. mai 2017 Arendaja: Impulse Gear Levitaja: Sony Interactive Entertainment Ülevaade tehtud: PS4 Pro |