Marvel’s Avengers – maailm läks jälle hukka

0
168
Marvel's Avengers tiitel

Viis aastat tagasi tahtsid Tasujad tutvustada maailmale oma teist peakontorit ning enda uhiuut õhumasinat Chimera, mis töötas uue, ent veel vähe uuritud, puhta energiaallika Terrigeni jõul. Sellele suurele avasündmusele läks tol korral ka noor Tasujate superfänn Kamala Khan. Täna teatakse seda päeva, mil kõik läks valesti ja mille järel superkangelaste tegevus keelustati, T-päeva (A-Day) nime all.

Nii algab uue „Marvel’s Avengers“ mängu lugu. T-päeva proloogiga sukeldub mängija Crystal Dynamicsi ja Square Enixi loodud versiooni Marveli ülikuulsast koomiksimaailmast, mille keskmes on eelkõige meie noor kangelanna Kamala, kelle elus toimub proloogi tagajärjel suuri muudatusi.

Pärast mängu katastroofilist algust on mängija ülesandeks otsida Tasujad üles ja tuua nad taas kokku 15 peatüki jooksul, avastades samal ajal, mis täpselt juhtus T-päeval ning milline on maailm selle tagajärjel. Ja seejärel tuleb muidugi sedasama maailma ka päästma hakata suure paha organisatsiooni AIM (Advanced Idea Mechanics ehk Arenenud Ideede Mehaanikad) kurjade plaanide eest. Peatükid on teadlikult üles ehitatud nii, et mängija saaks läbi nende õppida selgeks mängu erinevad mehaanikad ning katsetada ka erinevate peategelastega mängimist, et saada kätte tunnetus iga tegelase mängustiili kohta. See on oluline, kuna Tasujate mäng on tegelikult loodud online’is teistega mängimiseks.

Täpsemalt on Tasujate mitmikmängu funktsioon mõeldud töötama väikestes gruppides, kus kuni neli mängijat võtavad koos ette eri tüüpi missioone ning igapäevaseid ja -nädalaseid väljakutseid. Xboxi versioon mängust, mille põhjal käesolev arvustus on kirjutatud, nõuab teistega koos mängimiseks Xbox Live Gold või Xbox Game Pass Ultimate tellimust. Kui aga mitmekesi mängimine pole sinu tass teed, on kõiki missioone võimalik ka üksinda mängida. Üksi mängides saab mängija missioonidele kaasa võtta kuni kolm AI poolt mängitavat tegelast. Lisaks on võimalik neid kahte asja ka kombineerida: näiteks kahekesi mängides saab tühjaks jäävad kaks kohta täita AI tegelastega.

Mängumehaanika poolelt on enamik mängu sarnasele struktuurile üles ehitatud. Missiooni algul alustab mängija ühest asukohast ning tema eesmärk on jõuda teise kohta välja. Nende kahe punkti vahele jääb kord pikem, kord lühem distants, mida läbida, ning enamike missioonide puhul ka mitmed kõrvalised punktid, kust läbi käies võib mängija saada juurde uut varustust, komponente, kogutavaid koomikseid jms. Ning muidugi peab mängija kogu selle seiklemise keskel kogu aeg võitlema karjade kaupa vastastega.

Kaklemismehaanika peaks olema üldiselt tuttav seda tüüpi mänge harrastavatele inimestele: erinevate nupukombinatsioonidega saab tegelane teha eri tugevuse ja eesmärgiga kombosid. Igal tegelasel on oma erilised kombod ning kaklemisstilistika, mis kõik alluvad sellegipoolest üldisele nupukombinatsiooni loogikale (X nupu all on kergemad löögid, Y all raskemad). Küll aga erinevad mingid põhimõttelised võimekused tegelaste vahel piisavalt, et iga mängija peaks leidma endale oma lemmiku, kellega ta rohkem mängida tahab. Nii on näiteks võimalik mõne tegelasega lennata, mõne teisega hoopis hüpata kaugele ning mõnega avada uksi, mida teised teha ei suuda. Samuti on igal tegelasel omad isiklikud eritegevused ja -kombod, mis taaskord toetavad mängustiilis erinevusi.

Missioon algab

Mängu kestvus on muidugi sõltuv sellest, mis raskusastmel mängida ning kui hästi mängija selle tasemega toime tuleb. Seda silmas pidades võib siiski öelda, et üks missioon kestab keskmiselt paarkümmend minutit kuni mõnikümmend minutit. Seega on mängu narratiiv läbitav ligikaudu 10-11 tunniga, kui mitte ajada taga iga kõrvaleesmärki ning vältides suremist nii palju kui võimalik.

Siinkohal tuleb ära mainida ka see, et lisaks mängu põhinarratiivile pakub mäng ka komplekteeritud suuremaid missioone, mida on võimalik ette võtta nii narratiivi läbides, mille käigus mängija enamik neist avab, kui ka pärast narratiivi läbimist. Nii on igal Tasujal, kes mängija meeskonnaga järjest liituvad, oma missioonid, mille auhinnaks on muuhulgas erilised „ikoonilised“ kostüümid nendele tegelastele. Need missioonid laiendavad mängu lugu, kuna iga selline missioon on kõrvaline looliin.

Kuna arendaja on algusest peale planeerinud seda mängu live koostöölises formaadis, näeb Crystal Dynamicsi visioon ette mitmeid uuendusi ja täiendusi mängule tulevaste aastate jooksul. See tähendab, et mängu tulevad juurde veel teisedki Marveli tegelased ja nende lood ning missioonid, uued piirkonnad, uued missioonitüübid jpm. Täna on teada, et peagi lisandub tegelaste valikusse Kotkasilm ning kinnitatud on ka Ämblikmees, kes küll kahjuks saab olema saadaval ainult PlayStationi mängijatele, tulenevalt Sony ja Marveli vahelistest kokkulepetest.

Marvel's Avengers
Sõjalaud

Mis tunnet mäng aga tekitab? Marveli fännid saavad kindlasti entusiastlikult kaasa elada juba ainuüksi sellele, et tegu on Marveli maailma ja tegelastega. Asetan lisarõhku siin sellele, et just Marveli maailmaga, mitte Marveli kinomaailmaga – ehkki mängus on mitmed tänaseks ülemaailmselt kuulsaks saanud tegelased, ei ole siin tegu täpselt nende kuvanditega, keda mitmed on tundma õppinud kinoekraanil. Kuid sellegipoolest on dialoogis ja tegelastes olemas Marvellik huumor ja stilistika. Nii on kõigile tuttav Raudmees ka siin enesekindel, sarkastiline ja impulsiivne ning Hulk suur, väga roheline ja alati vihane.

Samuti on oma lõbu leidav selles, kui leiad omale meeldiva(mad) tegelase(d), kuna iga tegelast saab jooksvalt arendada ja aina tugevamaks muuta läbi uute kombode avamise ja parema varustuse hankimise. Ning muidugi pakub visuaalselt rõõmu uute kostüümide ja muude kosmeetiliste vidinate kogumine. Läbi tegelaste arendamise kasvab ka mängija võimsustase (power level), mis on oluline just uute väljakutsete ja missioonide tegemise jaoks. Näiteks kuvas mängusisene sõjalaud, kus missioone valida saab, mulle kohe pärast põhinarratiivi läbimist muuhulgas ka mitmeid missioone, mille tase oli minu jaoks hetkel liiga kõrge.

Marvel's Avengers
Tegelase inventuur. Ülalpool on näha mitmed tegelast puudutavad lisamenüüd.

Teisalt on mäng oma iseloomult siiski üsna korduv ja ühe ning sama asja uuesti ja uuesti tegemine muutub mõne aja peale siiski nüriks. Koos mängides võib see olla muidugi lõbusam, kuna siis saab rõhku asetada sellele, kuidas ühiselt olla efektiivsem või seada mingeid muid eesmärke oma grupile, kuid laias laastus muutuvad missioonide tegevused ja teekonnad kiiresti tuttavaks.

Kahjuks sain omajagu tunda ka frustratsiooni laadimisekraanide vahtimise pärast, kuna laadimisajad olid mängul arvestatavalt pikad. Kohati jäi mõistmatuks see, miks mõnel hetkel üldse seda pikka laadimisaega oli vaja kuvada, kuna selle rakendamine ei olnud alati loogiline. Näiteks esineb mängus seetõttu kahte moodi kõrgelt alla kukkumist: esimese puhul läheb ekraan korraks pimedaks ja mäng paigutab tegelase koheselt tagasi sinna, kust mängija viimast sektsiooni alustas; teise puhul mängitakse kergelt dramaatilist kukkumisklippi ning mäng hakkab kogu käesolevat osa tasandis uuesti lahti laadima läbi laadimisekraani. Millal ja miks kasutatakse ühte või teist, ma mängides täpselt ei tabanudki.

Laadimisaegade mure laieneb ka mujale mängus. Näiteks uusi kostüüme ehk kõiki, mida su tegelane hetkel ei kanna, laadis mäng samuti üsna kaua lahti. See tähendab, et eelvaatlemine võtab omajagu aega ning kui sa ei jaksa selle järgi oodata ja vahetad tegelase kostüümi, siis on ka mängus su tegelane nähtamatu seni, kuniks uus kostüüm on ära laadinud.

„Marvel’s Avengers“ peaks Marveli fännidele oma loo poolest kindlasti olema sümpaatne ning võimalus mängida erinevaid tegelasi sellest maailmast on muidugi üks mängu müügipunktidest. Siiski tasub meeles pidada, et kuna mäng ei ole mõeldud olema tohutult suur üksikmängija seiklus, on narratiivi siin natuke vähem. Mulle oleks meeldinud, kui mingite tegelaste ja nende lugudega oleks saanud kauem aega veeta. Samas on teada, et see lugu ei ole veel lõppenud ning et järgnevad aastad tõotavad seda mängu juurde tuua, mis annab mängule seega ka kergelt episoodilise tunde.

Kui Marveli teosed on sulle meeltmööda ning sulle meeldivad ka näiteks klassikalised beat ‘em up stiilis mängud, siis soovitaksin „Marvel’s Avengersi“ endale hankida. Kui sa aga tahad kaklemisemehaanikast rohkem keskenduda narratiivile, siis soovitaksin mängu ette võtta kõige kergemal raskusastmel ning arvestada ooteaegadega uute lugude ja tegelaste väljalaske vahel. Ning laadimisekraanide kõrvale võib siis juba varuda paki krõpse ja mängida natuke ka krõpsukäpaga.

Lapsevanematele: „Marvel’s Avengers“ sobib PEGI reitingusüsteemi alates 16. eluaastast, sest mängus kujutatakse realistlikku vägivalda inimesesarnaste tegelaste suhtes.

Marvel's Avengers

Platvorm(id): PC, PS4, Xbox One, Stadia
Ilmus: 4. september 2020
Arendaja: Crystal Dynamics
Väljaandja: Square Enix
Ülevaade tehtud: Xbox One

Mängu saab osta siit:
osta_xboxosta_playstationosta_steamosta_gamestarosta_euronicsosta_amazon

HEA
Marvel - kui sulle meeldib, siis sulle meeldib
Lugu tutvustab mitte-koomiksilugejatele uusi Marveli tegelasi läbi huvitava loo
Uuenev sisu - tulevikus tuleb lugusid ja tegelasi veel juurde
HALB
Sisuliselt korduv mängumehaanika
Pikad laadimisajad
4