Kui hull siis üks Max ikka olla võib? Mõne arvates ikka päris hull, teiste arvates vähem. Mad Max on mäng mis on mängijates tekitanud palju vastakaid arvamusi. Teemat on lahatud juba ka Puhata ja Mängida saates, kus Rein ja Rainer mängu suhtes eriarvamusele jäid. Aga kas mäng on siis nii hull nagu mõned kirjeldavad?
Mad Max on üks sellistest mängudest millel on olemas tohutu potentsiaal. Kogu see avatud maailm, need tegelased, see keskkond.. Seda kõike annaks oluliselt paremini ära kasutada, et luua üks hea võimas mäng. Kahjuks jääb mulje, et Avalanche Studios on mänguga kiirustanud ja maailma luues loo jutustamise unarusse jätnud. Kuna ma ei ole nende loodud Just Cause seeriat mänginud, siis ei oska ma siinkohal hinnata kas see probleem on kõikide nende loodud mängudega nii, või on see lihtsalt Mad Max’ga sedasi välja kukkunud.
Iseenesest ei ole mäng üldse mitte halvasti välja kukkunud ja kõik vajalik on selles mängus ju nagu olemas. Aga kuna loo jutustamine jääb nõrgaks, siis kannatab selle all kogu mäng. Sissejuhatus mängu on lausa võrratu. Sama juhtub ka mängu lõpus. Kuid nende kahe vahepealne osa on ikka üsna nõrk.
Samuti on mäng minu meelest sellise maailma jaoks natuke liiga lühike. Isegi minu moodi kogu maailma ristipõiki läbi käies ja kõiki missioone tehes on tegemist ikka ühe üsna lühikese mänguga. Hoolimata sellest on sellel mängul siiski oma võlud. Aga et seda mõista ja hinnata tuleb mängule kindlasti rohkem kui paar tundi aega anda, et teemasse süveneda. Ja siin ilmselt ongi see põhjus miks paljud arvamused lahku lähevad. Need kes on kärsitud ja tahavad kohe actionit, lihtsalt annavad enne alla, enne kui teemani jõuavad.
Üldine mängu väljanägemine, valitud muusika, näitlejate valik ja mängitavus on mängul väga hea. Mängitavuse koha pealt ehk häirisid esialgu nuppude valik erinevate tegevuste jaoks. Näiteks on üns harjumatu tavapärase A asemel hoopis LT’ga hüpata, ja B’ga tulistada. Aga üldiselt on tegemist üsna tavapärase Warner Bros mängudest tuntud mängumootoriga kus X ja Y’ga vastaseid peksad. Need kes Batman seeriatega harjunud, peaksid mängu kohe kiirelt käppa saama. Teine asi mis üsna korralikult häiris oli sihtimine. Võtad vastase sihikule ja siis arvab süsteem su sihiku just sel hetkel kui päästikule vajutad paigast ära nihutada. Ja eks sa siis vägista seda sihikut sellisesse kohta nagu sulle meeldib.
Mänguhelidest ehk kirjelduseks üks vahejuhtum, kus Maxiga ühes järjekordses laagris madistades hakkas kõrva ääres kärbes pinisema. Kohe päris korralik tüütus oli teine. Mina siis, kõrvaklapid peas, vehin peaga et kao minema tõllerdis. Ei kus sa sellega, ei lähe ära, piniseb edasi, lausa kõrva ronib teine. Ei jäänud muud üle kui kõrvaklapid peast ära võtta ja kärbsega tegelema hakata. Hetkel mil kõrvaklapid peast võtsin jõudis mulle kohale, et see neetud kärbes poriseb mängus hoopis Maxi kõrva. 😉
Kui oled mängu juba mõnda aega mänginud, märkad peagi, et kollane tähistab kohta kuhu edasi ronida saab. Ja punane kohti mida õhku lasta või mida kasutada millegi õhku laskmiseks. Ja rist loomulikult tähistab nagu igas teiseski mängus, raamatus ning filmis alati üht ja sama asja.
Mängu arenedes saad siis autot uuendada ja Maxile erinevaid asju ja skille lahti lukustada. Mida paremad skillid, seda lahedamat actiont saab ekraanil näha. Ja tänu sellele on osa vastaseid ka lihtsam mättasse lüüa. Seetõttu on üsna abiks kindlustes teatud projektid kohe esimsel võimalikul juhul valmis ehitada. Vastavalt projektidele garanteeritakse sulle baasi/kindluse külastamisel laskemoona, vett, kütust, jne. Osa valmis ehitatud projektidest hoolitsevad ka scrapi kogumise eest. Ja mida rohkem scrap’pi, seda paremaid asju omale ka lubada saad.
Nagu avatud maailmaga mängudes ikka, pakutakse ka Mad Max’is fast travel funktsiooni, mis lubab sul siis kiirelt varem külastatud asukohtade vahel liikuda. Samas Mad Max mängu puhul oleks võinud see võimalus olemata olla. Niimoodi ühest punktist teise liikudes kaotab kogu mäng oma võlu. Sest just liivamägede vahel oma masinaga kihutades ühest punktist teise, ja teepeal igasuguste kakerdistega kakeldes või tormiga rinda pista on see mida peaksid sellises mängus tegema. Muuseas Mad Max on esimene mäng kus sinu sõiduvahend kutsumise peale korralikult sinu juurde tuleb. Kui enamus mängudes tuleb sul kutsutud sõiduvahendid taga ajada või tükk aega oodata, siis Mad Maxis sõidab Chumbucket autoga ilusasti sinu juurde.
Omamoodi lahe on ka kaardilt välja minek. Väljaspool märgitud kaarti on siis nimelt Suur Tühjus, kus lootused ellu jääda on väidetavalt võimatu. Siiski võib hea õnne peale leida mõne ära eksinud koopa või varjupaiga ka sealt, mida Max siis tühjendada saab. Kuid mida kaugemale sõidad ja kauem kaardilt väljas oled, seda kiiremini elud kukkuma hakkavad.
Mad Maxi enda vaimsest tervisest rääkides, siis päris mitmed tegelased mängus kahtlevad, et Maxil pole seal üleval põõningul need asjad päris korras. Isegi Chumbucket muretseb vahel Maxi vaimse tervise pärast. Aga samas sellises põõrases maailmas kus Max ringi seikleb, ei saagi eriti normaalne olla. Ning võrreldes nii mõnegi teise tegelasega mängus on Max normaalsuse musternäidis.
Mis aga puutub Dinki-Di koeratoitu, siis Dinki-Di on väljamõeldud kaubamärk, mida sai esmakordselt näha Mad Max 2 filmis. Mad Max’i fännid ilmselt mäletavad hästi seda stseeni kus Max vesise suuga pealtvaatava koera kõrval Dinki-Di’d sõi ja siis hiljem purgi koerale puhtaks lakkuda viskas. Nii et ilmselt on Dinki-Di üks maitsev kraam, seda eriti post-apokalüptilises maailmas. Lisaks tähistab Dinki-Di täna Austraalia slängis “ehtsat” või “Austraalia pärast”. Ning videomängus kutsub Chumbucket Maxi koera samuti Dinki-Di’ks.
Koerast rääkides, siis see on taaskord koht mille potentsiaali ei ole osanud arendaja ära kasutada. Selle asemel, et koera baasis hoida ja paar korda teda tuulutamas käia miinide otsimiseks, oleks võinud koer Maxiga kaasas liikuda. See oleks loonud palju huvitavama pildi mängust ja koeral oleks olnud ka suurem mõte.
Kokkuvõtteks on tegemist hea mänguga mida soovitan proovida. Eriti kui suudad süveneda mängu mõttesse mida mäng sulle jutustada tahab. Näiteks erinevate ajalooliste asjade leidmine ja nende kogumine annab päris hea ettekujutuse mis kunagi varem enne olemasoleva mängu sündmusi toimus. Nii et kui sulle meeldib post-apokalüptilises maailmas autoga ringi kihutada ja vastastele pasunasse anda, siis on see mäng sinu jaoks.
Kas mäng on oma hinda väärt? Kui sul on võimalik mäng omale osta €20 eest, siis osta kindlasti ja proovi ära. €60 hinnasildi puhul aga soovitan siiski oodata sooduspakkumisi mängule. Mäng on hea, aga €60 on selle eest palju küsitud. Samas kehtib see reegel ka paljude teiste mängude kohta täna. 😉
Info lapsevanematele:
Mäng on märgistatud PEGI 18 tähistusega, mis tähendab siis et mäng ei ole soovitatav alla 18 aasta vanustele. Põhjuseks siis see, et mäng sisaldab vägivalda ja halba keelekasutust. Kuigi midagi väga hullu mängus küll ei leidu, ei soovitaks ma seda mängu siiski alla 12 eluaasta mängida.
Platvorm(id): PC, PS4, Xbox One
Ilmus: 1 september 2015
Arendaja: Avalanche Studios
Levitaja: Warner Bros. Interactive Entertainment
Ülevaade tehtud: Xbox One
Mängu saab osta siit: