Tom Clancy’s Rainbow Six Siege on mäng mida paljud selle mänguseeria fännid huviga ootasid. Mängu inspiratsiooniks on reaalse maailma terrorismivastase organisatsioonid. Ning mängijale pakutakse võimalust valida erinevate terrorismivastase üksuse operaatorite vahel kellega kas korraldada rünnakuid või kaitsta oma positsiooni.
Valida saab mängus kümne erineva ründaja ja kümne kaitsja vahel. Erinevad operaatorid kasutavad erinevat varusutust ja sellest tulenevalt erineb ka taktika nende kasutamisel. Siinkohal soovitan offline üksikmängu variandis erinevad operaatorid järgi proovida, et mida konkreetselt üks või teine operaator võimaldab/pakub. Sest mitmikmängu puhul tihti sellisteks proovimisteks ja katsetamisteks aega pole.
Mängumoode on mängus mitu. Alates üksikmängu osaga mis pakub võimalust mängida läbi erinevad ette antud situatsioonid. Kahjuks on nende missioonide hulk üsna kesine, nii et see osa saab üsna kärmelt läbi. Lisaks on co-op variant “Terrorist hunt“, kus saab siis üksi või koos sõpradega või teiste online kasutajatega arvuti poolt juhitud terroriste likvideerida. Üldiselt ka see osa muutub üsna kiirelt üksluiseks ja igavaks. Aga eks mängu põhirõhk ongi rohkem mitmikmängul, kus siis 5vs5 meeskonnad teineteise vastu madistavad.
Alates level 20’st on võimalik mängida ka mitmikmängu ranked versiooni. Seda osa mängivad siis juba veidi kogenumad mängijad, ning mäng üritab kokkupandud meeskondadele leida sama taseme vastased. Sellele variandile on lisatud juurde ka erinevaid reegleid. Näiteks need kes mängust enne mängu lõppu lahkuvad, saavad selle eest “karistada”. Karistuseks on siis tavaliselt ajalised piirangud mis ei lase sul uue mänguga teatud ajaperioodi jooksul liituda. Kahjuks võid sa “karistada” saada ka selle eest kui sa saad server errori.
Teiste mitmikmängu pakkuvate tulistamismängude kõrval teeb selle mängu eriliseks just mängu taktikaline pool ja loomulikult meeskonnatöö. Omavahel koostööd tegeval ja infot jagaval meeskonnal on mängus paremad eelised kui meeskonnal kes koostööd ei tee.
Tegemist on suurepärase mänguga millest oleks võinud saada selle aasta parim tulistamismäng. Kahjuks tänu vähesele sisule ja suurele hulgale probleemidele mängus, seda aga ei juhtunud. Ja probleeme on siin mängus rohkem kui ühes õudusunenäos kogeda võib.
Ei ole just palju neid mänge mis sulle juba su esimese sisse logimise peale sulle kohe käratab, et serveritega on probleeme ja ühendus ebaõnnestus. Uuesti proovimisel saab selle ühenduse siiski kätte. Sama kordub ka järgmine, ülejärgmine jne kordadel. Lisaks kaovad ühendused serveriga ära ka mängu alustamisel ja mängu ajal. Eriti ranked mängude puhul, kus mängijaid vähem, on need jamad serveriga täielik piin. Ei ole harvad need hetked kus läheb 20-30 minutit enne kui meeskonna kokku saab ja mänguga algust saab teha. Ja siis võib olla rõõmustatakse sind taaskord server erroriga. Kui sa teed multiplayer põhise mängu, siis võiks hoolitseda ka selle eest et ühendus serveritega oleks olemas.
Lisaks serveri probleemidele kasutab Ubisoft endiselt ka “player hosting” varianti. Ja Rainbow Six Siege puhul tuleb küll ja küll ette juhuseid kus host saab üsna kiirelt surma ja otsustab seepeale, et temale nii ei meeldi ja tema läheb nüüd ära. Seepeale lõppeb kogu mäng ka kõigi teiste mängijate jaoks koos “rõõmsa” teatega, et host lahkus mängust. Nii mõnelgi sellisel hetkel tahaks, et oleks kägistamiseks käepärast see Ubisofti töötaja kes mängu selliselt disainis. Kallis Ubisoft, aasta on 2015 ja mitte ükski endast lugupidav mängustuudio ei kasuta enam “player hostingut“. Parema kasutajakogemuse jaoks kasutatakse tänapäeval “dedicated” serverite süsteemi.
Et mitte väga viletsat hinnangut mängule anda, ootasin siiski ära ka viimase uuenduse/paranduse mängule, mis pidi suurema osa probleeme ära parandama. Kahjuks Xbox One konsoolil suutis viimane parandus asja veel hullemaks teha kui see oli enne paranduse tulekut. Ma ei mäleta millal ma viimati nii katkist mängu olen mänginud, isegi Rainbow Six Siege beeta töötas oluliselt paremini kui mängu praegune versioon. Need kes beetat proovisid ilmselt oskavad nüüd ette kujutada kui katki see mäng täna on.
Kui serveri probleeme poleks oleks tegemist üsna hea mänguga, mida selle zhanri fännidele soovitada võib. Aga tänu suurele hulgale probleemidele ei julge ma seda mängu mitte kellegile soovitada. Vastupidi, oodake millal mängu hind kukub sinna 20-30 euro kanti ja senised mängijad kinnitavad, et probleemid on likvideeritud ning mängu on taas võimalik ilma suuremate probleemideta mängida. Niikaua kuni probleemid eksisteerivad, säästke oma aega ja raha millegi parema jaoks.
Info lapsevanematele:
Kui serveri probleemid ära parandatakse, siis on see mäng mis võib teismelistele poistele huvi pakkuda. Kuid tasub arvestada, et tegemist on keerulisema mänguga, kui tavapärased tulistamismängud on. Mäng nõuab taktikalist planeerimist, nii et kes tahab lihtsat tulistamist, siis neile see ei sobi. Minu 10 aastane poeg naudib seda mängu rõõmuga. Kuid kuna Ubisoft otsustab lapsevanemate eest, et alla 13 aastaseid online ei luba, siis on ta sunnitud selle mängu jaoks kasutama täiskasvanu kasutajakontot.
Platvorm(id): PC, PS4, Xbox One
Ilmus: 1 detsember 2015
Arendaja: Ubisoft Montreal
Levitaja: Ubisoft
Ülevaade tehtud: Xbox One konsoolil
Mängu saab osta siit:
Ei tea, pole probleeme peale beta esinenud. Minuarust oli väga hea launch ja praegugi ei saa kurta, eks see varieerub inimeselt inimesele. Sisu kohta niipalju, et tulemas on DLC’d ja kuna mängu žanr on selline nagu ta on, kipub ta ikka korduma seda ka teiste samalaadsete tiitlitega. Julgen öelda, et 2015 parim tulistamine on Siege kindlasti.
Comments are closed.