Assassin’s Creed Chronicles: Russia on kolmas ja viimane mäng Chronicles seeriast mis viib meid, nagu nimigi mainib, Venemaale. Pean tunnistama, et enne mängimist olid tunded vastastikkused ja ei teadnud mida oodata. Kui esimene mäng China võeti vastu väga hästi ning see võitis kiirelt seeria fännide poolehoiu siis teine osa, India sai väga leige vastuvõtu osaliseks. Seega olid minu ootused mõneti segased ja suhtusin ennem alustamist juba mängu ettevaatusega.
Seekord toimub mängu tegevus 1918 aastal ja Venemaal, kus on lõpule jõudmas revolutsioon, mis paljud riigid Venemaa koosseisust lahku rebis (ka Eesti mainitakse mängus ära, kui sõdurite vestlust kuulata). Meie peategelane on Nikolai Orelov, vana ja väsinud palgamõrvar, kes suundub oma viimasele missioonile enne kui kavatseb palgamõrvarite ordu hüljata ja koos oma perega riigist põgeneda. Kätte tuleb vaid saada tsaari perekonna omanduses olev müstiline karp milles võib olla Eedeni tükk. Karbi jälgi ajades leiab Nikolai omale ka uue tuttava, kellest saab mängu teine peategelane.
Kusjuures mängijate vahel vahetumine ongi see mis eristab Russia’t eelmistest Chronicle seeria mängudest. Hüpates kahe erineva peategelase vahel saab mängu kogeda läbi kahe erineva vaatenurga. Ühelt poolt on Sinu käsutuses tugev, kogenud ja hambuni relvastatud palgamõrvar, kes ei löö risti ette millegi ees. Teisest küljest jälle noor ja kogenematu tegelane, kes alles avastab oma võimeid ja oskuseid.
Mäng algab vaid “Normal” raskusastmel ja teiste raskuste lahti lukustamiseks tuleb mõistagi mäng eelnevalt läbi mängida. Kui raske mäng on sõltub paljugi sellest kui osav Sa oled ja millist mängustiili eelistad – kõige suurema väljakutse esitab mänguviis, kus tahad vaikselt tasemed läbi hiilida, ilma et keegi sind näeks. Ning see muidugi premeerib Sind kuldmetalite ja uhke punktisummaga, mis aitab lahti lukustada erinevaid vidinaid raskematel raskustel. Kui mäng esimesel raskusel väga vastupanu ei osuta (välja arvatud mõned väga frustreerivad kohad, mis nõuavad ideaalset teostust) siis Plus ja Plus Hard on juba hoopis teist masti väljakutsed.
Kuigi enamus mängust tuleb juhtida ühte või teist tegelast ning pisikese nuputamise peale vaikselt edasi liikuda, ei puudu siit mõistagi ka kaaslase abistamise missioonid. Kuid need ei ole tavalised “eskordi oma kaaslane punktist A punkti B” momendid vaid pigem kohad kus tuleb korra vastased eest ära snaiperdada või midagi muud sellelaadset ette võtta. Mäng on suhteliselt hästi üles ehitatud, et vältida üksluisust ja hoida kätt pulsil. Kui korra hiilid ja väldid vaenlasi, siis järgmisel momendil visatakse sind näiteks valvuritega võitlema või kiirelt põgenema. Kui alguses jätab mäng pigem aeglase mulje, siis edasi jõudes tõuseb ka mängu tempo ja väljakutse, kus Sinul kui mängijal tuleb ära tabada õiged momendid ja reageerida sellele vastavalt.
Nikolai kasutusse on jäetud erinevad vidinad ja võimed mida mängus kasutada. Näiteks tossupommidega on võimalik vaenlaste tähelepanu hajutada ja neist suisa nina eest mööda joosta. Teraga köis tuleb kasuks kui vaja näiteks midagi tõmmata või kuhugi ronida, lisaks saab sellest ka väikese elektrilaengu läbi lasta ja seeläbi seinal olevaid kaitsemkarpe läbi lasta. Vintpüssiga näiteks on võimalik kohtvalgusteid katki lasta või vaenlaseid eemalt maha võtta. Lisaks väga tugevale füüsilisele kehale on Nikolai käsutuses ka suurepärane häältepaelte kasutus ja suust millest muidu tuleb vaid kähiseva häälega aktsendiga inglise keel on võimalik kuuldavale tuua ka vilet, millega vaenlaste tähelepanu eemale juhtida, et neist siis mööda hiilida või nad kahjutuks teha. Kasutada saab ka erinevaid mängus olevaid elemente nagu snaipripesad millest vaikides vastaseid maha võtta või telefon, millega vaenlaste tähelepanu köita.
Kui ma üldiselt nautisin mängu, siis olid ka korrad mil meel väga mõruks läks. Tegemist on 2.5D platvormeriga mis on loodud käima oma lineaarset rada seega valikuvõimalusi erinevate olukordade jaoks ei ole Sulle antud. Sa pead lihvima oma oskusi nii palju kui võimalik ja varuma palju kannatust, sest sulle mänguloojate poolt antud väljakutsed nõuavad kohati ülitäpset, kui mitte võimatut lahendust. Lisaks lugematule hulgale surmadele leidsin ennast ka ikka ja jälle menüü nuppu pressimas ja restart last checkpoint vajutamas, et kõik ideaalselt välja tuleks. Kohati oli tunne nagu keegi karistaks Sind, et millisekundi nupuvajutusega hiljaks jäid.
Üldiselt on Russia näol tegemist väga hea lisaga Assassin’s Creed seeriale, omades sümpaatset peategelast ning väga tugevat ja head narratiivi. Russia loob väga mõnusa ajaloolise õhkonna 20. sajandi Venemaast, mis ei jää grammigi alla 16. sajandi Hiinale või 19. sajandi Indiale. Russia ei ole hämmastav mäng kuid on kindlasti triloogia tugevaim. Kui Sulle meeldis China ja Sa talusid Indiat, siis peaksid siit saama mõnusa mänguelamuse.
Platvorm(id): PC, PS4, Xbox One
Ilmus: 9 veebruar 2016
Arendaja: Ubisoft
Levitaja: Ubisoft
Ülevaade tehtud: PC
Mängu saab osta siit: