Forza Horizon 2

1
321

2727c91c-6c3c-438b-a872-f4a551926095

Pean tunnistama, et Forza Horizon 2 on minu jooksva aasta enim oodatud mäng, samuti pean mängu esimest osa enda lemmikuks ja parimaks võidusõidu mänguks, milles oli ideaalne tasakaal avatud maailma, arcade’ ja simulation’i vahel ning ootused seeria teisele osale väga suured. Seega, kõik mis järgneb ei ole objektiivne.

Drop The Bass!

Sarnaselt ka esimesele osale, keerleb Horizon 2 tegevus ümber samanimelise festivali, kuid Colorado punased kõrbed on vahetatud lõuna-euroopa riviera vastu. Võrreldes seeria esimese osaga on aga tunne nagu oleks otsene seos festivali ja võidusõidu vahel väikesem ning festival on üldse alles jäetud, kuna mängule ei suudetud uut nime mõelda. See aga ei riku kusagilt otseselt mänguelamust kuna mängus kõlav muusika on lihtsalt võrratu. See aasta aitavad Sul meeleolu tekitada seitse erinevat raadiojaama, tagasi on nii Pulse kui Bass Arena, lisandunud näiteks Hospital Records Radio, kust kuuled viimast London underground drum & bass’i või Horizion XS kui Sulle sobib indie või alternatiiv rokk. Suurim ja meeldivaim üllatus tuli aga kui sisenesin ühele klassikaliste autode meistrivõistlusele. Peale 1956 aasta Ford F-100 soetamist, selle roheliseks värvimist (beež tundus liiga klišee) ja natuke näppimist siit-sealt (loe: 407kW), hakkasin sõitma esimese võidusõidu poole. Tuli teade uue raadiojaama kohta, kiire nupp d-pad’il paremale… meeldiv päikeseloojang, liigun vaikselt podisedes läbi Nice’ ja raadios hakkab mängima Schuberti 9. sümfoonia, Andante Allegro… arvestades, et kõrvaklapid mu peas on piisavalt kõvasti, et ei kuuleks naabermaja gaasiplahvatust, järgneb kogu asja fiilingus kümme minutit kananahka ja külmavärinaid – Mega!

kõrvaklapid mu peas on piisavalt kõvasti, et ei kuuleks naabermaja gaasiplahvatust

Extra! Extra!

Nüüd asja juurde, mäng siiski keerleb ümber autode ning sõidukite graafika, detailid ja hääled, mida mu Xbox One 1080p ja 30 kaadrit sekundis liigutab on võrratu. Ei ole kogenenud kusagilt veel venitamist ega muud puudujääki antud osas. Isegi liiklus, mis pole otseselt küll nii detailideni viidud, kui seda on sõidetavad autod on piisavad detailsusega, et mitte häirida mängu üldist pilti. Võrreldes esimese osaga on juurde toodud vihma efektid, sõidukite täpne häälestamine (tuning) ja simulatsioon vigastused. Alustame viimasest, Forza Horizoni esimeses osas oli saadaval ainult kosmeetilised vigastused, see aasta on aga mootor sama, mis Forza Motorsport 5’s ja avarii mõjub otseselt Sinu sõiduki juhitavusele, käigukastile ja mootorile. Tegemist on meeldiva lisaga pidades silmas online mänge, kuid vahel tüütuks muutuva lisaga single player free roam’is. Õnneks, selle kasutamine või mitte kasutamine on mängija enda valik. Teise, positiivse lisana on võetud samuti FM5’st auto häälestamine, lisades siia vihma efektid ja sellega seonduv juhitavuse muutus on väga põnevaks muudetud, just selle parima häälestuse leidmine. Lisame siia veel muutuva teekatte ja unbeatable raskustaseme, räägime juba sellest kui oluline antud lisavariant on. Selleks, et antud tasemel mängida, peab Sul olema igaks sõidu tüübiks juba vastav häälestus autole või minu puhul, vastava häälestusega auto. See teeb sõidukite ehitamise ja ostmise äärmiselt põnevaks, leidmaks just seda õiget masinat, vastava võistlustüübi jaoks.

Piiskade sära teedelt või Sinu lauge Gullwing Coupé pealt on viimase peal!

Vihma efekt on äärmiselt huvitav ja ilus lisa, mida minusugune hardcore Forza fänn on oodanud aastaid. Piiskade sära teedelt või Sinu lauge Gullwing Coupé pealt on viimase peal! Olen alati mänginud Forzat sisevaatest ja kojameeste liikumine ning vee pühkimine klaasilt on väga ilus. Küll aga jääb mulle mõistmatuks see, miks ei mindud vihma efektidega lõpuni – kui sõidan vihmasajus enda Silvia Spec-R’iga 180 km/h või testin Zagato (Villa d’Este) tippkiirust on klaasi seestpoolt ja ka väljaspool olev animatsioon sama. Paratamatult tekib tunne, et disainer, kes antud animatsioonide eest on vastutav olnud, pole kunagi kiiremini kui enda jalgrattaga Warwickshire’is vihmasel päeval sõitnud.

FH2-review-2

Seltsis segasem.

Horizoni teise osasse on üle toodud ka Motorsport 5’st tuntud Drivatar süsteem, kus otseselt enam Sa ei võistle arvuti poolt genereeritud vastastega, vaid päris Forza mängijatega, kelle igat liigutust, kiirendust, pidurdust, rammimist ja muud sellist jälgitakse (loe: NSA). Antud süsteem töötab vahvalt ja teades, kuidas Su sõber online’is mängides alati Sinu „toel“ kurve võtab ja siis hiljem kohalikus mängus, Tema drivatar sama teeb – võtab muigama küll. Kui aga miski häirib, siis see, et genereeritakse kogu Sinu sõbra list mängu, ka need, kellel tegelikult seda mängu pole. Tulemuseks on suvaliselt genereeritud autod ja sõidustiilid, mis jätavad soovida. Nagu Motorsport 5’s ka Horizion 2’s on väga pealetükkivalt esindatud sõidukite disainid. Ostsid endale just uue Bugatti? Miks mitte panna sellele peale, 8-aastase lätlase poolt disainitud nägemus „Karutapjast“? Võitsid uue Audi? Kuidas Sulle meeldiks kiri „ein volk, ein Reich, ein führer!“ kapotil? Täpselt seda teeb ka Horizon Sinu sõprade autodega, kes reaalselt mängu ei oma, seega kui Sa näed oma lemmik gaming buddy, Sinust Hello Kitty BMW’ga mööda sõitmas – ära üllatu. Üldiselt võib siiski kogu drivatar’i süsteemi Forzas edukaks ja töötavaks lugeda, mõningate mööndustega.

8-aastase lätlase poolt disainitud nägemus „Karutapjast”

Eelmise aasta olematu online elamus on saanud tublisti täiendust, kuni 12-mängija online roam, kutsu sõbrad kokku ja võrrelege autosid car meet’idel ning alles on ka kõik eelmise aasta valikud. Split screen’i võimalust ikka pole, seega kui tahad sõbraga mängida, siis peate mõlemad omama mängu ja konsooli.

Kokkuvote.

Pean ütlema, et Forza Horizon 2 puhul olen äraootaval seisukohal, ma ei ole kindel, kas antud mäng on mu ootuseid täitnud. Hetkel 200+ sõidukipark täieneb veel järgneva 6-kuu jooksul Forzale omaseks saanud DLC’ga, mille hooajapileti soetasin kohe. Nüüd jääb siis üle veel Meile Meeldib Mängida car club teha, meet korraldada, paar kiiremat võistlust teha ja otsustada lõplikult, kas minule oodatuim 2014 mäng on siis lõplikult väärt minu poolt antavat hinnet. Ei ole ju otseselt puudujääke, kuid ahhetama panevaid olukordi võiks samas rohkem olla. Soovitan väga plaat sisse panna ja otsustada ise.

 

 

Plussid
Muusika ja heli
Graafika ja detailsus
Uuendused online’is
Miinused
Pool-sunnitud autodisainid
Mõned „nähtamatud“ objektid free roam’is
9.5

Comments are closed.