100 tundi Bloodborne´i

0
244

Kui sul on vahel tunne, et mõni mäng on liiga kerge või tahaksid ennast rohkemaga proovile panna, siis järgnev meistriteos on mõeldud just sulle. Oma raskete mängude poolt kuulsust kogunud Hidetaka Miyzaki loodud Bloodborne ei jää kuidagi alla ei  Demon Souls´ile ega ka Dark Souls´ile (viimast on loetud ka maailma raskeimaks mänguks). Mis aga on see, mis paneb tahtma mängida mängu, kus sa enamuse ajast surma saad?

Teretulemast koju, kütt!

Leping on sõlmitud ja sa ärkad. Ärkad ülesse oma unenäos. Kuid kas tegemist on unenäoga? Sünge Losefka kliinik taustaks, saad sa tunda seda, kuidas esimest korda unenäos surra. Ja sa jõuad oma unenäo koju : Hunters Dreami. Alguses tundub kõik keeruline ja võõras, kuid mitte kauaks. Oma esimesed abimehed leiad juba pärast esimest suremist. Kui Hunter Dream´ist leitud kingitused üles korjad, ära unusta neid ka kohe kasutama hakata. Sinu parim sõber ei ole mitte inimene vaid relv. Mida suurem relv, seda parem…

Õpi korralikult võitlema

Alati pole mängus ellujäämine kõige tähtsam. Mida rohkem sa sured seda paremaks sa muutud.  Õpi tundma vastaseid enne, kui sa neile peale jooksed. Iga vastase käitumine on erinev. Osad kollid jooksevad kiiresti. Nii kiiresti, et ainus võimalus on rullida. Rullimine on iga vastase puhul parim võimalus mitte surma saada. Vahel juhtub ka nii, et osad vastased magavad, siis kui sa neid ründad või teesklevad magamist ja maskeeruvad kuhugi seina juurde nii, et sa ehmatad ja ikka surma saad. Tark siin mängus ei torma. Mängu jooksul antakse sulle ka hulgaliselt erinevaid esemeid, mida kasutades saad sa kas vastast häirida või talle haiget teha. Näiteks kui sa näed suurt hulka tüüpe, siis kindlasti ära jookse neile suure hurraaga sisse. Kindel suremine on sellisel juhul garanteeritud. Võta näiteks hunnik kive ja hakka neid ükshaaval tüüpide pihta viskama. Siis tulevad nad ka ükshaaval sinu poole. Samuti saad kaugelt visata granaate, nuge jne.  Kindlasti tuleb jälgida mängu jooksul ka relva seisukorda  (kui relv on liiga katki, siis ei tee see enam vaenlastele haiget). Hunter Dream´is on üks töölaud, kus saab relva parandada. Bloodborne´i mängus raha pole. Kõikide tegevuste eest pead maksma Blood Echodega, mida antakse sulle natukene pärast iga vaenlase tapmist. Blood Echosid tuleb hoida. Näiteks kui sul on neid kogutud juba oma kümme tuhat ja sa  saad surma, siis kogu su teenistus jääb sind tapnud tüübi lähedusse. Nüüd kui sa lähed uuesti tema juurde ja teel sinna surma saad, siis pole sul võimalik enam oma kümmet tuhandet Blood Echot kätte saada.

Bloodborne-PS4-screens-2

Teel bossideni
Mängu alustad sa leveliga 10 ning ennem esimese bossi juurde jõudmist su tase kõrgemaks ei tõuse. Parim taktika alguses on võimalikult kiiresti esimese bossini jõuda, kelleks on Cleric Beast.  Isegi kui sa seal surma saad, siis ärkab Hunters Dreamis ülesse üks nukk ning hakkab aitama sul leveldada. Iga level maksab mingi hulga Blood Echosid ning mida kõrgemaks sa ennast leveldad, seda rohkem neid sul vaja läheb. Levelit võttes tuleb ka valida, mida sa endale juurde tahad anda : kas elusid, vastupidavust, tugevust, oskust jne. Alguses tasub kindlasti panustada esimese kolme peale. Mida rohkem sul elusid on, seda kauem sa ju elu püsid. Vihjeks: varu esimese bossi jaoks hulganisti Molotove (need on granaadid, mis vastaseid põlema panevad). Samuti on enne esimest bossi kasulik üles korjata üks peidetud rüü, mis on tunduvalt parem sellest, millega sa alguses tekid. Bossi tapes vaata kindlasti, et sa ei hoiaks camera locki peal.  Vastasel juhul saad sa kohe surma.

bloodborne-how-to-kill-first-boss-cleric-beast

Kui üksi enam ei jaksa…
Kui sa oled jõudnud mingi bossini, kes on sind nii palju ära tapnud, et sa oled juba meeleheitel ja mängust loobumas, siis saab kutsuda abi. Abi kutsumiseks pead sa mängima onlines ning vajalik on ka PSN plusi olemasolu. Täitsa mängu alguses saad sa kingitusena ühe kellukese. Nüüd on aeg seda kellukest helistada ning oodata, et keegi sulle appi tuleks. Abile on viisakas ka kummardada. Vahel võib juhtuda nii, et kui teine mängija sinuga sinu võitmatut koletist tapma tuleb, siis saab tema enne surma kui sina. Teine mängija, kes sulle appi tuleb on nimelt 10% võrra nõrgem kui ta tegelikult üksi mängides olema peaks. Seega, kui sa ise otsustad teist kellukest helistada ning kellelegi appi minna, siis arvesta kindlasti sellega, et sul on tunduvalt vähem elusid ja vastupidavust. Iga kellukese helistamine maksab ühe punkti sinu arukust (insight). Seda sa saad koguda näiteks bosside tapmise eest, teise mängija aitamise eest ning erinevate laipade ja kirstude seest. Insighti eest saab ka Hunters Dream´is asju osta. Näiteks saad osta sellise kellukese, millega saad aitamise asemel teha teiste mängijatega PVP-d. Iga võit annab sulle ühe arukuse juurde. Samuti tuleb jälgida tugevamate bosside juurde mines väikeseid tädikesi, kes seda sama kella helistavad ja kutsuvad sinu maailma teisi mängijaid sind tapma. Siis on muidugi kasulik see tädi võimalikult kiiresti kõrvaldada.

Sure, sure… Kõik on sinu süü…
Mängu jooksul kuuled sa kõikvõimalike hääli. Osad tüübid oigavad, osad karjuvad ning osad üritavad sind põlema pannes öelda, et see kõik on sinu süü, miks nad sind põlema üldse panevad. Enamus asjadest, mis õues liigub tahab sind ära tappa, sind ehmatada või sulle kombitsaid kurgust alla toppida. Eranditega on üks prostituut, kes sulle joomiseks oma verd  pakub, sõbralik hunter, kes sind aitab ning üks küürus vanur, kes palub  kutsuda kõik ellujäänud kabelisse varjule. Paljude uste taga varjavad ennast küttimisööst eemalehoidjad ning kui sa abi küsid saadavad nad su enamjaolt seenele. Osad parastavad  ning teevad rõvedalt kõkutavat naeru, kui mõni hiiglane sind sekund hiljem nuiaga surnuks jookseb. Ja vaata kindlasti nurga taha. Seal võib olla vareseid. Selliseid toredaid vareseid, kes sulanduvad oma tausta sisse ja siis kargavad sulle näkku nii et su süda jätab paar lööki vahele.

11150646_10152790306312544_1760661736095529997_n

Kosmose tütar ei elagi kosmoses
Mängu jooksul kohtad sa väga erinevaid bosse ning muid ägedaid suuremaid tegelasi. Kindlasti on üheks suursündmuseks kohtumine ema-ajuga, kui mitte arvata seda, et ta pelgalt juba sinu vaatamisega sul elusid vähendab. Üheks raskemaks bossiks minu jaoks oli kindlasti Rom. Suur ämblikuaadne hiidtõuk, kelle seest vohab välja üha rohkem ja rohkem ämblikke. Raske on sajapealise ämblikukarja all ellu jääda. Rullimine aitab igal pool. Paljud bossid on beast-tüüpi nind sarnaste käitumismallidega. Jällegi kehtib reegel : mida rohkem surma saad, seda rohkem õpid. Näiteks hoides Kosmose tütrele külje alla ei saa ta sind nii hästi rünnata ja surma saamine on jälle raskem. Mängu lõpuks on sul pähe kulunud see, kus keegi asub ning mis taktikat ühe või teise vaenlase puhul kasutada. Osad bossid viskavad maha ka karikaid. Neid saad kasutada Hunter Dreamis altarite peal ning avada erinevaid dungeon, et mängu veelgi põnevamaks muuta (viimased dungeonid pole sugugi kerged).

11050675_10152790308067544_9144075763713002302_n

Kõik teed on omavahel seotud. Ja nõnda  siis lõppeb sinu unenägu. Või õigupoolest unenägu unenäos.  Et unest üles ärgata pead sa surema, andes ennast üle vanale hunterile. Ja nõnda kaotad sa pea ühes maailmas ning ärkad teises nagu poleks eilset olnudki.

Sony poolt üks viimaste aastate parimaid mänge. Proovi ja sa ei kahetse…

Platvorm: PlayStation 4
Ilmus: 25 märts 2015
Arendaja: From Software
Levitaja: Sony Computer Entertainment
Ülevaade tehtud: Playstation 4 konsoolil

Pilt
10
Heli
10
Raskustase
10
Mängurõõm
10
Lugejate hinne4 Votes
9.7
Plussid
Unustamatud linnavaated
Parajalt raske
Eepiline taustamuusika
Miinused
Mängu vahelaadimine on kohati liiga pikk
Armorit ja relvi ei saa ise teha
9.5
meie hinne