E3 2016 – Kes teenis enim tähelepanu ja millega?

0
115

Nagu eelmistel aastatel on ka sel aastal siin ja seal arutletud teema üle, kes siis ikkagi võitis selle E3 2016. Kui sellisel üritusel muidugi üldse ühte kindlat võitjat olemas saab olla, sest ega tegemist pole siiski miskise pallimänguga, kus löödud väravate järgi pärast võitja otsustakse. Nii et sellised arutlemised antud teemal toimuvad suuresti siiski subjektiivsetel emotsioonidel, mida kinnitavad näiteks ka kommentaarid Twitteris, Facebookis, Redditis ja mujal.

Näiteks Twitter on täis enesekindlaid fänne kes teatavad kindlalt, et Sony on selle aasta E3 võitnud.

Microsofti ja Nintendo fännid on ses osas siiski palju tagasihoidlikumad olnud. Kuigi ka nende hulgas on veidi neid “Microsoft/Nintendo võitis” kuulutajaid, on nemad keskendunud rohkem mängude üle arutlemisele.

Aga veidi parema pildi sellest kes võitis, või täpsem oleks siinkohal ilmselt hoopis – “kes teenis enim tähelepanu E3 ajal”, saame siis kui me võtame abiks numbrid.

Näiteks milline E3 2016 pressikonverents sai sotsiaalmeedias kõige rohkem tähelepanu ja kuidas kasutajad toimuvale reageerisid. Siinkohal muidugi sõltuvad/erinevad tulemused sellest millistel alustel mida uuritud on, nagu see enamus uuringute puhul on. Kui me vaatame Facebookis toimunut ajaperioodi 7 kuni 14 juuli, siis Pulsari kogutud andmete põhjal on E3 2016 vaieldamatuks võitjaks Sony. Nimelt on Sony olnud sel ajavahemikul kõige populaarsemaks kõneaineks.

 

Facebook E3 2016

Ning Facebookis enim kõneainet pakkunud mängudeks peale pressikonverentse olid The Elder Scrolls: Legends (Bethesda), God of War (Sony) ja Titanfall 2 (EA).

Kui me aga võtame ette Brandwatchi koostatud uuringu, mis keskendus pressikonverentside ajal toimuvale, siis saame aga hoopis teistsuguse tulemuse kust selgub, et enim tähelepanu sai hoopis Microsoft.

E3 2016 sotsiaalmeedia

Kui aga võtta aluseks hoopis see millist mängu on sotsiaalmeedias kõige rohkem mainitud ajavahemikul 12 – 15 juuni, siis on E3 2016 võitjaks hoopis Nintendo, kelle Legend of Zelda: Breath of the Wild oli kõige kuumemaks jututeemaks.

Tänu Pulsari ja Brandwatchi kogutud infole on olemas üsna hea pilt, mis teemad E3 2016 ajal kasutajate hulgas kõige rohkem tähelepanu omale tõmbasid.

Näiteks Electronic Arts pressikonverentsi ajal mainiti kõige rohkem Star Wars: Battlefront mängu ja uut lisa sellele. Seda mängu mainiti sotsiaalmeedias keskmiselt tuhat korda minutis. Kuid kuumaks kõneaineks olid ka FIFA uus mängumood ja loomulikult Battlefield 1. Kõige vähem aga said omale tähelepanu sellised mängud nagu Fe ja Madden NFL 2017.

Bethesda pressikonverentsi ajal aga oli sotsiaalmeedias kuumaks teemaks Quake: Champions, Skyrim Remastered versioon, Prey, Fallout ja VR, Dishonored 2 ja loomulikult Bethesda poolt vaatajate hulka sokutatud ülierutunud naissoost fänn.

Microsofti pressikonverentsil toimuv aga sai kuumaks kõneaineks juba esimestel minutitel, seda tänu uue Xbox One S konsoolist teavitamisele. Microsofti mainiti umbes kaks ja pool tuhat korda minutis ja üritusel toimuv oli kuumaks teemaks kuni pressikonverentsi lõpuni, mil Microsoft Xbox Scorpio tulekust teavitas.

Mängudest oli Microsofti pressikonverentsi ajal kõige kuumemaks jututeemaks Forza Horizon 3, kuid suurt tähelepanu said veel ka Gears of War 4, We Happy Few, Dead Rising 4 ja Minecraft.

Ubisoft sai kõige suuremat tähelepanu oma pressikonverentsi alguses ja seda tänu oma pressikonverentsi sissejuhatavale tantsunumbrile, Ghost Recon’ile ja South Park’ile.

Enim mainitud mängudeks Ubisofti pressikonverentsi ajal olid South Park, Watch Dogs 2, Ghost Recon: Wildlands ja For Honor. Kõige vähem aga mainiti sotsiaalmeedias The Divisioni ja needki mainimised olid suuremal jaolt negatiivse sisuga.

Ka Sony sai sotsiaalmeedias päris palju positiivset kajastamist juba kohe pressikonverentsi alguses ja seda tänu oma orkestrile. Kõige kuumemaks teemaks aga oli PlayStation VR ja mängud sellele. Mängudest andsid kõige rohkem jutuainet God of War, Crash Bandicoot, Resident Evil 7, The Last Guardian ja Spiderman. Crash Bandicoot ja The Last Guardian said tipphetkel üle kahe tuhande mainimise minutis.

Kuna Nintendo keskendus sel aastal kahele mängule, siis said Nintendo otseülekanded sotsiaalmeedias ka vähem tähelepanu. Esimese tunni jooksul mainiti Nintendot umbes 330 korda minutis. Ning enim mainitud mänguks oli loomulikult Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Kes siis võitis sel aastal E3? Ma arvan, et võitjaks oleme hoopis meie – kasutajad, kes me neid huvitavaid mänge mängima hakkame.