Watch Dogs 2 oli mäng mida ma väga ootasin, kuid kahjuks on selle mängu näol minu jaoks tegemist selle aasta ühe suurima pettumusega. Ning vaadates kuidas mitmed kriitikud on mängule andnud ülipositiivseid hinnanguid tekib mul küsimus, kas ma ikka mängisin sama mängu?

Hoolimata paljude mängijate nurinast esimese Watch Dogsi üle, põhiliselt siis seepärast et mängu graafika ei vastanud nende ootustele ja sellele mida Ubisoft eelnevalt näitas, oli minu jaoks tegemist väga hea mänguga. Watch Dogs pakkus head mängu ja head lugu, mis oli sinu ülejäänud mängumaailmaga seotud. Sest ka kõikidel kõrvaltegevustel oli mõte olemas ning sobis kokku mänguloo ja maailmaga. Seetõttu olid minu ootused uue mängu osas kõrged ning ootasin vähemalt sama head mängu või paremat.

Watch Dogs 2
Müstiliselt head hinnangud mängule, huvitav kas ma ikka mängisin sama mängu?

Oma üllatuseks aga avastasin end mängimas mingit täielikku jama. Sellest mängust oli raske leida midagi head. Kõik mis oli esimeses Watch Dogsis hea on kadunud ja asendatud mingi totaalse jamaga. Mängu lugu oli kohutavalt vilets ja ei suutnud pakkuda piisavat tuge sinu mängule ja vastupidi. Ning need kõrvalmissioonid ja tegevused oleksid võinud samahästi olemata olla. Mine pildista neid majaseinu ja muud kraami, tee oma selfiesid, korja omale muusikat, osta riideid ja autosid või jahte, rallita kardi, drooni või jahiga, või sõida Uberit (Driver SF) – sellel kõigel puudub igasugune mõte ja need pole absoluutselt ligilähedaltki mitte vajalikud selle mängu juures. Kui keegi kilkab rõõmsalt nüüd, et need on vajalikud fännide arvu suurendamiseks ja seeläbi omale punktide (research points) teenimiseks, mille kaudu saad omale uusi oskusi lahti lukustada, siis rõõmustan või kurvastan teid siinkohal korrates, et need tegevused on täielikult ebavajalikud. Sest kõik need vajalikud fännid ja punktid saad sa kätte missioonidega. Ja kui sa oled lõpuks maksimum taseme kätte saanud, saad sa küll nende tegevustega omale fänne endiselt juurde koguda, kuid nende hulk ei mõjuta mitte midagi ja mis peamine peale maksimum taseme saavutamist sa punkte enam juurde ei saa. Ning ainuke viis kõiki oskusi lahti lukustada on üles otsida need ülejäänud punktid, mis on igale poole ära peidetud. See on ainuke viis teenida lisapunkte peale maksimum taseme saavutamist, et lahti lukustada kõik oskused. Õnneks võin siinkohal lohutada mängijaid, et kõikide oskuste lahti lukustamine pole mängu jaoks üldsegi mitte vajalik. Sisuliselt piisab kolme oskuste puu täielikust lahti lukustamisest, ja isegi see pole otseselt vajalik. Ühesõnaga mäng sisaldab palju mõttetut jama mida pole osatud mänguga siduda.

Watch Dogs 2 pakub avatud maailma ja mängu tegevus toimub seekord San Franciscos, kus noore häkkeri Marcus Holloway’le on omistatud kuritegu mida ta toime pole pannud. DedSec’iga liitumiseks on tema esimeseks ülesandeks sisse murda Blume ja kustutada oma profiil nende süsteemist. Asi millega keegi teine DedSec’is pole kunagi hakkama saanud. Missiooni käigus jätab ta omale ctOS 2.0 serveritesse tagaukse, mida ta hiljem enda huvides ära kasutama hakkab, et koos DedSec’iga paljastada maailmale ctOS 2.0 süsteemiga seotud tegelikud eesmärgid.

Kohe mängu esimese sissejuhatava missiooni juures tekkis mul küsimus, kas see mäng ongi tõesti selline jama või läheb asi hiljem paremaks? Olles mängu täielikult lõpetanud võin kahjuks öelda, et ei läinud. Kogu see mäng jätkub samas stiilis ja läheb aina mõttetumaks kätte ära. Tõsi aegajalt on paar helgemat momenti selle mängu juures, kuid mõni hetk hiljem jätkatakse aga taas vanal rajal. Ning juba mängu esimeses missioonis selgub, et AI on selles mängus loll nagu saabas. See pakkus mu pisemale poisile palju nalja, kui ta nägi kuidas valvurid end serveri ruumis ilusasti järjekorda võtsid kui ma nende töökaaslast kolkisin. Nimelt ülejäänud kolm valvurit seisid siis seal kõrval ilusasti järjekorras ja ootasid oma korda.

Watch Dogs 2
Seekord saab mängija noore häkkeri Marcus Holloway’na San Francisco linna infrastruktuuri ja selle elanikke häkkida.

Mängija saab Watch Dogs 2’s häkkida nii linna infrastruktuuri kui ka igat inimest ja suvalisi võrku ühendatud seadmeid. Oma missioonide käigus saab kasutaja valida omale meelepärase viisi kuidas ta neid teeb. Olgu selleks siis erinevad häkkimised, vastaste vaikne maha võtmine või varusta end hoopis erinevate relvadega ja korralda üks korralik märul. Ise valisin ma esimesteks oskusteks autode häkkimised ning seejärel politsei ja gangide kutsumised. Ning ega väga palju rohkem vaja ei olegi. Edaspidi valisingi selle kõige kiirema ja kergema viisi missioonide tegemiseks – saates punasel alal viibivatele valvuritele gangi kaela ning suurema ala ja rohkemate vastaste korral saatsin sinna ka politsei lisaks. Peale seda ei olnud mul vaja teha muud kui saata oma droon missiooni lõpule viima või siis ise kohale jalutada ja teha mida vaja – lihtne ja kiire.

Sisuliselt on kõik missioonid täpselt samas stiilis, vahetub ainult eesmärk – häki, korja üles või sõida autoga minema. Kordub selles maailmas ka kõik muu, olgu selleks siis tänaval liikuvate inimeste tekstisõnumid, kõned või inimesed ise. See viimane hakkas samuti üsna kiirelt silma ja häiris ikka üsna palju. Eriti kui sulle järjest kaks või kolm täpselt ühesugust inimest vastu tuleb, ainult nende nimed on erinevad. Oli siis tõesti nii raske lasta arvutil genereerida rohkem erinevaid tegelasi tänavale liikuma?

Järgmisel hetkel oma baasis Sitara kõrval seistes ja temaga juttu rääkides, teed sa seda LÄBI PEAKOMPLEKTI. Muuhulgas tegeleb ta üldse teiste asjadega või vahib niisama lakke ja on ära õppinud kõhurääkimise, sest tema huuled ei liigu sel ajal kui ta üle peakomplekti sinuga juttu räägib. Sama kehtib ka teiste DedSec liikmete puhul.

Samal ajal eKart rajale sõitma minnes teen ma endale otseteed läbi ohutuskoonuste ja teiste piirete sõites. Huvitaval kombel on kuni minut hiljem järgmise ringi ajaks suutnud keegi kõik need piirded, kummid jne ilusasti oma kohale uuesti tõsta, täpselt nii nagu nad esimese ringi ajal olid. Suurepärane kiire töö rajameeskonna poolt, nad on kindlasti palgaboonuse omale ära teeninud.

Watch Dogs 2
Ka tänaval liiklejad korduvad – sama välimus, samad riided, ainult nimi on erinev.

Või siis tellime omale auto läbi telefoni appi. Tellitud sõiduk saabubki sekunditega, ainult et tihti saabub see sõiduk kuhugi 200 meetri kaugusele ja KURAT VÕTAKS KÜLL, TEISELE POOLE MÄGE! Nii kohutavat sõiduki tellimist ei ole ma siiani kohanud mitte üheski teises mängus. Ja ma ei ole veel märganud ühtegi mängukriitikut isegi poole sõnaga mainimas, et Watch Dogs 2 sõidukitellimine on mänguajaloos kõige viletsam. Küll aga vingusid mitmed mängukriitikud näiteks Witcher 3 puhul, et ta hobune ei tulnud seal täpselt tema nina ette. Kuid kuhugi 100-250 meetri kaugusele toodud sõiduk Watch Dogs 2’s on ilmselt okay???

Einoh egas midagi, teisele poole mäge ma nüüd ka ronida ei viitsi, parem liigun 30-60 meetrit eemal oleva tee peale ja kaaperdan esimese vastu tuleva sõiduki, autost välja kistud kampsunis härra jääb minust nõutult teele maha. Loodetavasti ei hüppa ta esimese auto ette nagu mitmed jalakäijad seda minu puhul näiteks armastavad teha. Alguses küll püüdsin jalakäijatele mitte otsa sõita, aga neil on mingi kahtlane komme isegi siis mu auto ette hüpata kui on näha et ma neist ohutult möödun. Ürita siis selle autoga vingerdada seal, eriti arvestades et autode juhitavus selles mängus pole just kõige parem. Nii et selles mängus andsin ma üsna kiirelt alla ja sisuliselt tänaval liikudes oli mul täiesti ükskõik kas ma ajan kedagi alla, sõidan teistele otsa või ei. Kedagi see nagunii eriti ei huvita ja sinu edasist mängu see ei mõjuta. Võib olla saad omale selle tegevuse eest ehk kolmnurga kirja ja võib olla parimal juhul äkki keegi helistab politseile – tihti ei viitsi keegi seda teha. No ja kui peakski politsei sind nüüd taga ajama hakkama, siis häkid nende autod või liikluse ära ja saadad politseikopteri tagasi baasi.

Huvitavamaks võib minna siis kui sa suudad omale 3 kolmnurka välja võluda. See tähendab seda, et teised mängijad saavad tulle politseile appi sind taga ajama. Siis on sul kaks võimalust. Sa kas jätkad põgenemist ja vabaned neist, mis ei ole üldsegi keeruline tegevus või keerad otsa ringi, otsid välja oma granaadiheitja ja kostitad uusi sõpru granaatidega. Sind jahtivate mängijate tapmise eest saab muideks kenakese XP’i.

Üldiselt kui see bounty hunter süsteem välja arvata, siis nagu ma ütlesin eriti kedagi antud mängus ei huvita mida sa selles linnakeses korda saadad. Seda suhtumist, meil on siin linnas kõigest ükskõik, näitab ilmekalt ka need plakatite ja seinte sodimise missioonid, kus Marcus rahulikult mööda linna kõrgetel kohtadel olevaid plakateid või seinu üle sodimas käib. Sest mitte kedagi ei paista huvitavat see, et mingi tüüp kusagil kõrgel kõigile nähtaval kohal olevaid reklaamplakateid või seinu sodib. Egas midagi võtame aga oma ämbri ja harja ning lähme järgmist sodima. Ehk siis tegemist on “teen mis tahan ja keegi ei köhi” mänguga.

Oleks siis Watch Dogs 2 mängulugugi hea, aga ei kus sa sellega. Kui siin ja seal on võrreldud Watch Dogs 2’te Mafia III’ga, siis pean ütlema, et Mafia III oli kõvasti parem, sest seal oli vähemalt hea tugev mängulugu olemas. Watch Dogs 2’s aga on mingi kamp script kiddie‘sid, kes mingit revolutsiooni tahavad korraldada. Ei peategelane Marcus ega ka tema sõbrad DedSecis ei tekita mingit tõmmet, et neile ja nende tegemistele kaasa elada. Lasin mängu mängida ka oma nooremal poisil, kuna ka tema oli suur Watch Dogs mängu fänn. Ja ka tema suutis mängust leida ainult ühe koha kus ta Wrench’ile kaasa elas. Ning sedagi ilmselt suuresti seetõttu, et Wrench’il on lahe mask ja seetõttu oli ta juba enne mängima hakkamist tema lemmiktegelaseks selles mängus.

Watch Dogs 2
Script kiddie’d sõõrikuid söömas ja uut plaani välja mõtlemas.

Ühesõnaga minu jaoks kuulub Watch Dogs 2 “natsid kuul” zhanrisse. Tegemist on mingi jaburdusega, miski viletsa looga Grand Theft Auto, Just Cause ja Saints Row mängude vilets ristsugustis. Võimalik, et justnimelt selline lausjaburdus ongi see mis täna mängijaid paelub ja seepärast antaksegi sellele mängule positiivsed hinnangud? Minule kahjuks selline stiil väga ei istu ja seetõttu olen ma mängus väga pettunud.

Kuna lubati ka co-op versiooni, siis lootsin, et ehk teeb mängu paremaks see kui seda koos oma poiste või sõpradega onlines mängida. Kiirelt selgus, et mängu missioone ei saagi koos mängida onlines, need on mõeldud ainult üksi mängimiseks. Co-op variant sisaldab endas ainult mingeid suvalisi 1-2 mängija online missioone. Kuna missioonid on oma baasilt korduvad ja ei paku mingit pinget, siis kaob selle vastu igasugune huvi.

Lisaks co-op variandile on olemas veel kaks online mängumoodi – Bounty Hunter ja Online Invasions. Esimesest neist sai juba eespool veidi räägitud ja ega seal väga rohkem juurde lisada polegi peale selle, et kui soovid tagaaetav olla ja teisi mängijaid teise ilma saata – näiteks achievementi/trophy jaoks – siis saad kiirelt omale bounty tekitada ka läbi Bounty Hunter menüü. Peale seda on sul vaja ainult oodata/leida teisi mängijaid kes sind jahtima tuleksid. See mängumood oli ka üheks põhjuseks miks ma ülevaate lõpetamisega veidi ootasin. Nimelt oli see alguses mängust täielikult eemaldatud ja see lisati mängu tagasi alles mõned päevad tagasi. Kahjuks on sellel mängumoodil endiselt mingid probleemid ja ei tööta mitte alati korralikult. Eriti peale seda kui sa oled mängu üksikosa lõpetanud, või on siis hoopis probleem selles, et sa oled ühe päeva jooksul juba liiga palju kordi tagaaetav või jahtija olnud. Või mis iganes seal täpsemalt probleemiks siis on.

Teiseks online mängumoodiks on Online Invasions, mis oli olemas ka esimeses Watch Dogs mängus. Eesmärgiks siis minna ja häkkida teisi onlines olevaid mängijaid. Kui sind aga avastatakse, siis tuleb sul kibekähku põgenema asuda. Punkte saad siis kas eduka häkkimise või põgenemise korral. See keda sa häkid, ei tohi sa mitte mingil juhul ära tappa – asi millest umbes kolmandik mängijaid pole ikka veel vist aru saanud. Igatahes satun ma ikka ja jälle vastamisi mängijatega kes arvavad heaks peale nende avastamist, et nüüd oleks põgenemise asemel hoopis hea aeg mind ära tappa. Einoh mis seal siis ikka, mis saab mul olla selle vastu kui nad selle asja mulle kergemaks teevad. Nimelt kui sa häkitav oled, siis sinu eesmärgiks on tuvastada isik kes sind häkib. Kõige parem viis selleks on minu aravates oma quadcopter drooni kasutada, sellega peakohale lennata, kiirelt teise hack moodi lülitada ja seejärel õhus ringi lennates otsida lillasid tüüpe. Peale seda kui oled vastase tuvastanud jätad oma drooni kus see ja teist, haarad granaadiheitja ja hakkad vastast taga ajama, et ta ära tappa. Ehk siis täpselt sama teema nagu esimeses Watch Dogsis oli, ainult et nüüd on sul abiks kopterdroon ja sellega õhus ringi vaadates on vastast palju kiirem ja oluliselt lihtsam avastada. Mingil imelikul kombel aga pole see veel päris mitmetele mängijatele endiselt kohale jõudnud ja nad jooksevad selle asemel hoopis nagu peata kanad ringi üritades meeleheitlikult sind leida.

Kokkuvõtteks Watch Dogs 2 kohta siis niipalju, et kui sa ei ostnud mängu selle müügile tuleku päeval ja magasid maha ka Musta Reede ajal olnud sooduspakkumised, siis oota kuni mäng odavamaks läheb, mängi läbi ja müü mäng maha. See ei ole kindlasti mäng mida viitsiks uuesti mängida ja online osa muutub samuti üsna kiirelt igavaks ära.

Minu jaoks on mängude juures tähtis huvitavad missioonid, hea tugev mängulugu mis toetab mängu ja vastupidi. Watch Dogs 2 seda kahjuks aga ei paku. Kui aga sisu pole sinu jaoks oluline ja sind huvitabki avatud maailmas niisama ringi töllerdada, lollitada ja kaost tekitada, siis võib see olla just see mäng mida otsisid.

Lapsevanematele:
PEGI süsteemi järgi on hinnatud mängu sobivaks alates vanusest 18, millega on soovitatav lapsevanematel ka arvestada. Peale seda kui PS4 kasutajad said PSN’i kasutamise keelde, tänu Watch Dogs 2 ekraanipiltide ja videote jagamisel, parandas Ubisoft selle probleemi ära. Kahjuks uus parandatud versioon on oluliselt perverssem ja ebaloomulikum, kuna mõne missiooni või kõrvaltegevuse käigus võib endiselt kohata alasti tegelasi, kellel puuduvad nüüd suguelundid, nagu kaisukarudel. Sellise ebaloomuliku perverssuse nägemine võib mitte ainult lastele traumeeriv olla, vaid see võib häirida ka normaalseid täiskasvanuid. Alles on veel ainult rinnad, muud elundid on eemaldatud. Lisaks sellele propageerib mäng ükskõiksust ümbritseva suhtes ja seeläbi mõttetut süütute tänaval liiklejate tapmist. Mistõttu tasub enne pikemalt mõelda kas antud mäng ikka sobib sinu lastele.

Platvorm(id): PC, PS4, Xbox One
Ilmus: 15. november 2016
Arendaja: Ubisoft Montreal
Levitaja: Ubisoft
Ülevaade tehtud: Xbox One
PEGI18

Mängu saab osta siit:

Watch Dogs 2 Gamestar

 

HEA
Suurem avatud maailm
Hea graafika
HALB
Vilets mängulugu
Üksluised missioonid
Rumal AI
3.0
Keskpärane