Middle-earth: Shadow of War – Sõber, miks sa mulle nuga andsid?

26
335

Juba veidi üle kolme aasta on möödas sellest, kui ilmus kõigi Sõrmuste Isanda ning Tolkieni maailma sõprade rõõmuks mäng nimega Middle-earth: Shadow of Mordor. Koos peategelase Talioniga sai planeeritud kättemaksu, käidud Mordoris ning meisterdatud isegi uus võimusõrmus, et saavutada võitu Sauroni ülemvõimu üle. Nüüd, kolm aastat hiljem, on meil võimalus koos rajaleidja Talioniga uus sõrmus käiku lasta ning vastu astuda uuele väljakutsele mängus Middle-earth: Shadow of War.

Esimese mänguga võrreldes osutus Shadow of War minu jaoks palju pikemaks ja põhjalikumaks kui olin oodanud. Seda mitte küll mängu põhiloo poolest, mida oleks kindlasti saanud paremini teha, vaid just mängu terviklikkusest ja soovist kõike järgi proovida ning olla parim isand oma koledatele järgijatele. Hea olemine ei ole aga alati parim otsus ning Middle-earth: Shadow of War õpetas selle koha pealt nii mõndagi.

Keskpärane põhilugu

Nagu eelnevalt mainitud sai, siis põhiloo pikkuse ning sisuga Shadow of War ei hiilga. Talioni teekond kulgeb taaskord koos endise haldjaprintsi Celebrimboriga, kellega jagatakse ka ühist keha ning vaimu. Haldja loodud võimusõrmusega seatakse ühiseks plaaniks astuda vastu Sauronile ning taastada kord Keskmaal.

Põhiloost käib läbi mitmeid põnevaid tegelasi, kellel kõigil on oma eesmärk ning ka omakasupüüdlikud soovid äsja valminud sõrmuse ja Sauroni osas. Üheks tähtsaks osaks sinu loos on hiiglaslik must ämblik Shelob, kes mängu on loodud kui kurva ajalooga kaunis naine ning sarnaneb vägagi Witcherist tuttava Yenneferiga. Shelobi mälestused aitavad mõista sul paljutki seda, mis toimuma hakkab ning mis positsioonil sa oma sõjas oled. Samuti saab sul olema suur osa ka Minas Ithili kaitsmises ning sealsete inimeste aitamises. Usalda oma vaenlast sama palju kui sõpra, sest iial ei tea, millal keegi otsustab sind reeta.

Fantastilised elukad ja kust neid leida

Middle-earth: Shadow of War annab võimaluse tutvuda, sõita kui ka võidelda päris mitme Tolkieni maailma mütoloogilise olendiga. Kui draakon on muutunud juba liiga igapäevaseks sõiduvahendiks, siis kõrvalmissioonide käigus viiakse sind kokku ka näiteks Balrogi endaga. Pärast viimase maasügavustest üles äratamist on tükk tegemist, et Tar Gorothi nimeline koletuslik Balrog saaks saadetud tagasi sinna, kust ta tuli. Koos rohelise Grooti meenutava Carnani metsavaimu abiga on aga kõik võimalik.

Mul on/oli parim armee Mordoris

Kõige suuremat hasarti tekitas minus kogu mängu jooksul kindluste ülevõtmine, kaitsmine ning uute liikmete värbamine mu hiiglaslikku urukite armeesse. Värbamise all pigem mõtlen seda vana head “Sa pead minuga liituma, muidu sured” taktikat. Kohati oli päris barbaarne tunne ning vahel hakkas kõikidest nendest orkidest, uruk-haidest ja ologidest koguni kahju. Valikut ju väga pole. Sa kas oled minu ülemvõimu all ja elad või oled Sauroni all ja varsti enam ei ela. Armee ja kaitse ülesehitamisel tuleb aga olla väga strateegiline ja ettevaatlik, sest juhtuda võivad järgnevad asjad:

  • Sa sured. Mis juhtub kui sa sured? Kõige hullem asi, mis juhtub, on see, et aeg läheb edasi. Osad tegelased, kelle vastu sa oled juba pikemat aega magusat plaani pidanud, on muutunud tugevamaks (vahel ka liiga tugevaks ning sa ei saa neid üle võtta) või mingi teine mõttetu tegelane on otsustanud su tulevase sõjakindrali hoopis ise mättasse lüüa. Võim vahetub. Positsioonid vahetuvad.
  • Sa tapad kogemata kellegi verevenna. Verevendluse staatus on märgitud, kui vaatad oma värvatud tegelase infot. Igal orkil, uruk-hail või muul sarnasel pole oma verevenda, kuid need kellel on maksavad tema tapmise eest ka kohe kätte. Nii et ära siis imesta, kui ühel hetkel muidu täiesti sõbralik tüüp sulle kallale tuleb ja sind oma verevenna mõrvas süüdistab. Muide, kui sa uurid välja, kes omavahel verevennad on ja paned nad üksteist tapma, võid saada kätte päris mõnusa trophy.
  • Sa ei aita oma uruk-sõduritel areneda. Näiteks tahab Tuka Raudrusikas minna enesearenduseks ning võimu saamiseks guulijahile. Kui ta sinna minna ei saa, siis võib ta tunda ennast mõttetuna ning koguni mitte rahul olla. Kui sa aga aitad tal jahi edukalt läbida, siis võib ta armeeredelil tõusta ning talle võivad pähe tekkida hoopis teistsugused mõtted. Ühesõnaga riskiäri missugune.
  • Sa teed vea valides, kelle sa saadad võitlusareenile. Kaklusringe on mitmesuguseid ning erinevate tasemetega. Õnneks on sul võimalus enne näha, mis tasemega on su vastane ning mis on ta nõrkusteks ja tugevusteks. Kui sa oled aga hooletu, siis võib juhtuda, et level 17 olev vastane tapab ära sinu level 45 uruki, kuna sa ei pannud juhuslikult tähele, et su tüübile ei meeldi needuse all olla või ta kardab tuld. Kui sa mängid oma kaarte õigesti, siis võid niimoodi treenida omale päris tublid urukid ja ologid.
  • Sa pole piisavalt tugev juht. Su värvatud tüübil on sinust lihtsalt kõrini ja võib juhtuda, et keset suurt kaklust otsustavad näiteks neli sinu kaptenit korraga, et nad tahaksid sind ära tappa. Kahjuks on tegemist kaotatud võitlusega, sest raudse tahtega urukeid ja ologe sa oma poolele enam tagasi ei saa. Siis ei jäägi muud üle kui tappa või häbistada. Mõnes mõttes on see häbistamise variant isegi vahel hullem, sest urukil tekivad paranoiad ning ta tase langeb ja ta sõbrad naeravad ta üle. Kas sa oled nii julm?

Maksa kätte ja valluta

Sarnaselt oma eelkäijale Shadow of Mordorile annab ka Middle-earth: Shadow of War võimaluse teha võrgupõhist kättemaksu neile kaptenitele, kes mõne teise mängija on ära tapnud. Lisaks sellele on sul võimalus vallutada ka mõnusate auhinnakastide või kulla saamiseks teiste mängijate kindluseid. Mida kiiremini sa edu saavutad, seda parem on su tasu. Häid asju võib mängu jooksul saada ka igapäevaseid või nädalaseid väljakutseid tehes. Lisaks sellele on üle kaardi erinevates paikades Ithildini uksed, mille avamiseks tuleb sul kokku panna luuleread. Iga uks peidab enda taga head varustuse osa või relva.

Kindlasti ei tohiks mängu jooksul ära unustada ka oma oskuste uuendamist ning erinevate uute võimete proovimist. Osad võimed võivad alguses küll head tunduda, kuid kui sul pole selle asja kasutamise hetkel näiteks piisavalt vajalikke resursse, võid lõpetada pooltest eludest ilma jäämisega. Kui sul parasjagu mõnda urukit läheduses pole, kellelt elusid juurde imeda, siis võid olla päris hädas. Erinevalt Shadow of Mordorist ei leidu Shadow of Wari kaardil päästvaid elustavaid taimekesi.

Middle-earth: Shadow of War annab selgesti mõista, et tegu ei ole kohe kindlasti selle mänguseeria viimase osaga. Põnevust ja hasarti täis seiklus, ootamatud pöörded ning imekaunis graafika jätavad mind ihalema juba järgmise osa järgi. Seniks aga, kui midagi targemat teha pole, võtan üle su lossi ja loodan, et iga järgnev lahing on vähemalt sama põnev kui eelmine. Lähen jala Mordorisse. Nüüd ja praegu.

Middle-earth: Shadow of War
Platvorm(id): PC, PS4, Xbox One
Ilmus: 10. oktoober 2017
Arendaja: Monolith Productions
Väljaandja: Warner Bros. Interactive Entertainment
Ülevaade tehtud: PS4    PEGI18 Mängu saab osta siit:
osta_xboxosta_playstationosta_steamosta_progames
HEA
Põhjalik ülesehitus
Hasart
Eepiline muusika
HALB
Lühikeseks jääv põhilugu
4.5

26 KOMMENTAARID

  1. Ja ongi aeg teha teatavaks ja õnnitleda Sõrmuste Isanda tassi võitjat, kelleks on seekord Oliver Martyn Vahar. Ole palun hea ja võta meiega ühendust, et täpsustada kust ja millal oma võidu kätte saad.

    NB! Hoidke meie lehel silma peal, sest kohe läheb Halloweeni puhul loosi üks lahe rahakott.

Comments are closed.