Lõputu lüpsimasin, Star Citizen on kokku teeninud üle 200 miljoni dollari

0
142

Star Citizen’i arendaja Cloud Imperium Games teatas, et nad on ühisrahastuse abiga tänaseks kokku saanud üle 200 miljoni dollari.

Tuginedes rahastamise statistikale, on tänaseks juba 2,125,165 inimest toetanud Star Citizen’i arendajat 200,145,920 dollariga.

Star Citizen’i arendamisega alustati juba 2011. aastal ning Kickstarteri rahastuskampaania kaudu saadi tol korral kokku 2.1 miljonit dollarit. Peale Kickstarteri kampaania lõppemist otsustati rahakogumisega jätkata, nüüd aga juba otse selleks loodud RSI (Roberts Space Industries) leheküljel, mis on aidanud arendajal purustada ka nende kõige metsikumad eesmärgid.

“Kakssada miljonit dollarit. Wow,” kirjutas juhatuse liige Chris Roberts. “See on suurim summa ühisrahastuse ajaloos ja väljaspool minu kõige metsikumat unenägu mida ma iialgi oleks võinud näha.”

Esialgsete lubaduste kohaselt pidi mäng valmis saama 2014. aastal. Seda loomulikult ei juhtunud ei tol korral ega ka järgnevatel aastatel. Star Citizen on endiselt arendamisel ning senini pole teada millal mäng ilmub. Kui üldse ilmub?

Nii mõnedki toetajad ja mitte-toetajad arvavad tänaseks, et see mäng ei tulegi kunagi välja. Seetõttu on mitmedki projekti senised toetajad üritanud ka oma raha tagasi küsida. Üks neist, Ken Lord otsis selle jaoks abi ka kohtust. Kahjuks otsustas kohtunik aga nõuet mitte rahuldada, viidates Star Citizeni lõppkasutaja litsentsilepingusse peidetud vaheklauslile, mis keelab toetajatel raha tagasimakse küsimise eesmärgil RSI-d kohtusse kaevata.

Peale kuut aastat kestnud arendust ja kasutustingimuste muutmist (RSI sõnul on nad seda teinud juba viiel korral) on väidetavalt muutunud vahepeal ka Star Citizen ise. Kickstarteri kampaanias lubati toetajatele kosmosesimu koos co-op multiplayeriga ja võimalusega seda offlines üksinda mängida. Mäng pidi pakkuma rikast universumit keskendudes eepilisele seiklusele, kus on võimalik valida omale meelepärane mängukogemus. Mängu universumit, mis hõlmab endas kõike seda mis tegi Wing Commanderi ja Freelanceri eriliseks. Projekti endiste toetajate sõnul on aga algne idee muutunud ning sellest on saanud pigem üks järjekordne MMO mäng ning üksikmängu osa olevat nüüd eraldi mänguks tehtud, Squadron 42. Ka “No Pay to Win” lubadus on toetajate sõnul kahtlase väärtusega. Tõsi, otseselt pole selles mängus sellist asja olemas nagu võitmine, kuid paremate kosmoselaevade ostmine pärisraha eest annab sulle mängus eeliseid teiste mängijate ees.

Star Citizen on üks neist näidetest, mis toovad hästi esile probleemid ja riskid ühisrahastuse projektide juures. Lubatakse toodet, mille ilmumist lükatakse korduvalt edasi või mis üleüldse ei ilmugi kunagi. Või kui ilmub, siis algselt lubatud toote asemel saate sootuks midagi muud.

Star Citizeni näol on ühisrahastuse projektide ajaloos ilmselgelt tegemist ühe edukaima lüpsimasinaga, mis toob projekti autoritele endiselt kenakese summa sisse. Kui suve keskel oli ühisrahastuse kaudu teenitud summaks 190 miljonit dollarit, siis viimase kolme kuu jooksul on sellele lisandunud järgmised 10 miljonit, saades kokku üle 200 miljoni dollari. Miks peakski nii kasumliku projekti ära lõpetama, mis sulle miljoneid teenib?