Cadence of Hyrule – muusika minu kõrvadele

0

Kui varasemalt on Nintendo oma armastatud maskotte usaldanud pigem suurfirmade hoolde (ning Ubisoft on Mariot ning Fox McCloudi tõeliselt hästi kohelnud), siis nüüd anti rohelise mütsiga kikk-kõrv Link hoopiski sellisele mänguarendajale, kes varasemalt on turule toonud vaid ühe mängu. Nimelt kuulus pisikese Vancouveri mängustuudio Brace Yourself Gamesi portfelli enne käesoleva mängu ilmumist vaid rütmiseiklus „Crypt of the Necrodancer“. Ilmselt aga avaldas too mäng Nintendole sedavõrd suurt muljet, et neile anti võimalus ka Link ning Zelda sarnases stiilis seiklema saata ja sündis vahvalt pika nimega mäng „Cadence of Hyrule: Crypt of the Necrodancer featuring The Legend of Zelda“.

„Cadence of Hyrule“ on, nagu juba mainisin, seiklusrollikas, mille keskseks elemendiks on muusika. Brace Yourself Gamesi helilooja Danny Baranowski on imekaunite ja klassikaliste Zelda-mängude meloodiatega teinud fantastilist tööd ning „Cadence of Hyrule’i“ võiks juba ainuüksi tema loomingu kogemise nimel läbi teha. Mäng ise pole aga samuti papist haldjas. Graafilise stiili poolest „A Link to the Pasti“ meenutav „Cadence of Hyrule“ on „Crypt of the Necrodanceri“ eeskujul rollimäng, kus kõik tegevused toimuvad ekraani alumises servas tuksuva heliriba järgi. Igal vastasel on kindel liikumismuster. Sa pead selle jooksvalt ära õppima ning enda tegelase liikumist ja võitlemist vastavalt sellele kohandama. Kui sa suudad seda teha rütmi järgi, kasvab sinu löögijõud. Kui aga rütmiga eksid, pead rohkem rassima. See muudab igal kaardil pesitsevate arvukate vastastega jõu katsumise kaasahaaravaks tantsuks, kus sa üritad igal hetkel neist sammukese ees olla (või noh, neid tantsupõrandal juhtida). Kui oled kõik vastased alistanud, muutub muusika rahulikumaks ning saad kaarti ilma rütmis püsimise nõudeta omas tempos avastada.

Kes aga ei soovi rütmikalt ringi karelda või arvab, et tema rütmitaju ei ole mängus piisavalt hea, võib korraks menüüsse põigata ja Fixed Beat valiku sisse lülitada. See kõrvaldab heliriba ja muudab „Cadence of Hyrule’i“ käigupõhiseks (ehk isegi superhotilikuks) rollikaks, kus maailm liigub siis, kui sina liigud. Mõlemad mehaanikad toimivad väga hästi ja ma soovitan kindlasti mõlemat proovida. Lisaboonusena saab terve mängu läbi mängida ka koos sõbraga.

Oot-oot, kuidas sõbraga? Kas Linke on siis rohkem kui üks? Seda mitte, aga mängus on rohkem kui üks tegelane. Lisaks Linkile saab mängida ka printsess Zeldana või „Crypt of the Necrodanceri“ peategelase Cadence’ina. Mängu alguses saad valida, kas alustad seiklust Linki või Zeldana ning seikluse jooksul avanevad sulle kasutamiseks ka ülejäänud kaks tegelast. Kõik tegelased kasutavad põhimõtteliselt samu relvi, kuid Link ja Zelda alustavad mängu erinevatest kohtadest ning neile omased rünnakud (Linkil mõõgakeerutus ja Zeldal maagiline tulekera) on erinevad.

Lugu ise leiab aset Hyrule’i kuningriigis, kuhu Cadence pärast „Crypt of the Necrodanceri“ lõppu potsatab. Musikaalne kurjam nimega Octavo haub pahatahtlikke plaane ning meie kangelased kavatsevad talle pasunasse anda.

„Cadence of Hyrule’i“ maailm on iga kord erinev, seega kaks läbimängimiskorda ei ole kunagi sarnased. Seega pead alati üles leidma koha, kust saada Zelda-mängudest tuntud raha, eluriba suurendavaid südameid, pudeleid ja uusi relvi. Kuna aga tegu on roguelike-seiklusmänguga, mille lahutamatuks osaks on peategelase hukka saamine, siis surres kaotad kogu raha ja ajutise varustuse, mida sa endaga kaasas tassisid. Samas ei ole surm mingi lõplik häving, vaid seikluse jooksul korjad sa endaga kaasa ka mitmeid püsivaid uuendusi ja teemante, mis sulle alles jäävad. Teemantite eest saad enne seiklusradadele naasmist osta mõningaid esemeid, et elu lihtsam oleks ning püsivad uuendused lubavad sul muutuda järk-järgult aina tõhusamaks seiklejaks.

Seega, kui te vaatasite mõni aeg tagasi lõppenud mängumessi E3 ning olete kurvad, et järgmine Zelda seeria mäng on alles aastate kaugusel, siis pühkige pisarad ja avage rahakotirauad, sest „Cadence of Hyrule“ on täieõiguslik ja väga hea lisa Zelda mängudele. Lisaks on tegu piisavalt kiiresti õpitava ning kaasakiskuva mänguga, et ma julgen seda soovitada ka neile, kes varem Linki seiklustele kaasa elanud ei ole. Siin on mõistatusi, esemete nutikat kasutamist, avastamist ja võitlemist. Ainuke asi, mida mängule võib-olla ette heita saab, on tema lühike kestus, aga minul endal läheb hetkel juba kolmas läbimängimiskord ja ma olen täiesti kindel, et niipea ma sellest ei tüdine. Nüüd peaks ainult uurima, kas „Cadence of Hyrule’i“ helitausta ka ilma mänguta kusagilt omandada saab…

Cadence of Hyrule: Crypt of the Necrodancer featuring The Legend of Zelda
HEA
Imeline muusika
Lihtsalt õpitav ja kaasahaarav
Täieõiguslik Zelda-seiklus
HALB
Veidi liiga ruttu saab läbi
4.5
Platvorm(id): Nintendo Switch
Ilmus: 13. juuni 2019
Arendaja: Brace Yourself Games
Väljaandja: Nintendo
Ülevaade tehtud: Nintendo Switch

Mängu saab osta siit:

Jäta oma kommentaar siia...